|
|
Författare |
Meddelande |
Hummer Bugg |
[#1] Skrivet: 2006-04-05 14:17:00 |
|
|
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003
Från: westeroze
|
Gottya, SVT fällt för marknadsföring i sitt program Kontroll efter att jag gjort en anmälan.
Inslaget är en s.k. reklaminslag för XBOX 360. Det är tydligt att Microsoft regisserat hela inslaget, anställda och skapare får ösa positiva lovord om deras produkt och ingen annan kommer till tals. Inget diskuterades heller efter reklaminslaget.
Det här fenomenet är vida utbrett i staterna, där man i princip inte kan skilja på reklam och nyhter längre. Ni kanske känner till fenomenet, företagen skickar in färdigt matrial, mycket billigare att sända än riktiga nyhter.
Detta ska INTE komma till Sverige och framförallt inte SVT. Jag blev helt enkelt förbannad, avreagerade mig 5 minuter på granskningsnömdens anmälningformulärmen men tror inte jag har nån chans i världen.
Men idag trillar det in ett trevligt mail i e-postlådan med följande bilaga:
http://sekvent.com/Dawwe/SB241_06.pdf
PWND!
Fällda för marknadsföring och brott mot TV/Radio-lagen, straffavgift tas upp i länsrätten.
Kanske har jag bidragit till att hindra en oroande utveckling
Made my day anyhow! |
_________________ More of this on wazzap.se |
|
Till toppen på sidan |
|
SirDwain |
[#2] Skrivet: 2006-04-05 14:25:22 |
|
|
Svettkörtel
Regdatum: 19 feb 2005
|
Grattis! och bra jobbat, vi behöver såna som du. |
|
|
Till toppen på sidan |
|
Samael |
[#3] Skrivet: 2006-04-05 14:40:44 |
|
|
Köp denna reklamplats för en miljard!
Regdatum: 18 maj 2005
Från: alla människors kollektiva tänkande.
|
Jao, bra jobbat. Hoppas nu bara att SVT inte hittar ditt inlägg här och det i "Jag vill go illegal igen"-tråden där du skriver att du fuskar lite med tv-avgiften ; ) |
|
|
Till toppen på sidan |
|
ml |
[#4] Skrivet: 2006-04-05 15:14:53 |
|
|
Generaldirektör
Regdatum: 15 nov 2004
|
Bra jobbat! Det är väll så att tipsaren får
del av böterna eller?! =) Attans vad man skulle titta på SVT då... |
|
|
Till toppen på sidan |
|
Skurt |
[#5] Skrivet: 2006-04-05 16:10:17 |
|
|
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003
Från: Lunnagår
|
Hmm.. hur farligt var det inslaget egentligen? "Ojojoj lite jeklam.. gu vaa fajligt"
Dock bra gjort. regler är ju regler. |
_________________ det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på |
|
Till toppen på sidan |
|
GRiM |
[#6] Skrivet: 2006-04-05 20:19:02 |
|
|
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004
Från: någonstans där jag var.
|
Skurt sket ur sig: Hmm.. hur farligt var det inslaget egentligen? "Ojojoj lite jeklam.. gu vaa fajligt"
Dock bra gjort. regler är ju regler.
lite värre än så är det. Dekadent! Om dom nu envisas med att ta betalt för att vara "oberoende" och "reklam fria". |
|
|
Till toppen på sidan |
|
TacomaTrailer |
[#7] Skrivet: 2006-04-05 20:32:35 |
|
|
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004
Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
|
I salute you the only way I know how: (en rolig gif)

|
|
Till toppen på sidan |
|
|