Forumindex

Forumindex  >>  Radio, TV & Film  >>  Bästa SP någonsin? [Uncensored Mohammed Update]

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
Var SP Vs FG det bästa South Park avsnittet någonsin?

Hell Yes   4%   [ 1 | 4% ]
Heaven No   38%   [ 8 | 38% ]
Matt LeBlanc   57%   [ 12 | 57% ]

Totalt antal röster : 21
TacomaTrailer
[#1]  Skrivet: 2006-04-13 18:08:25 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 78698 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Var South Park Vs Family guy det bästa SP någonsin? Om inte, posta er favorit här!

Senast ändrad av TacomaTrailer den 2006-04-18 09:02:31, ändrad totalt 1 gång

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
johabbed
[#2]  Skrivet: 2006-04-13 18:14:04 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 100899 Från: payehoq
Tyckte avsnittet var grymt, men inte så grymt. Min favorit någonsin vet jag inte riktigt, men baseballavsnittet från förra säsongen var gjutet. Bland lite äldre: The Return of the Fellowship of the Ring to the Two Towers är riktigt klassiskt, precis som Scott Tenorman Must Die. Har dock inte sett dom på ett tag, så svårt att välja en riktig favorit. Men tycker i allmänhet att många från förra säsongen är underskattade, mycket där som var riktigt riktigt bra.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att den Mumin-ugriska språkstammen bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
TacomaTrailer
[#3]  Skrivet: 2006-04-13 18:30:37 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 13116 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Det är djävulskt svårt eftersom det finns så många gjutna avsnitt. Jag tyckte att denna lägger sig några poäng högre dock p.g.a aktualiteten i temat, den både elaka och otroligt roliga kritiken mot deras kollegor (och dem själva) sedan bara den allmäna roligheten i avsnittet, höll på att dö när presskåren desperat ville avskaffa yttrandefriheten. Har inte lollat så mycket sen Woodland critter christmas (vilken var grym men bara lite lite mindre grym än denna).

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless

johabbed
[#4]  Skrivet: 2006-04-13 21:10:07 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 42237 Från: payehoq
SPOILERS för folk som inte sett avsnittet.

...

...

Trodde det helt var Parker & Stones idé att ha censurrutan i slutet, när Muhammed skulle synas, som en diss mot Comedy Centrals tidigare beteende. Så var tydligen inte fallet, utan det var verkligen Comedy Central som satte ner foten.

AP sket ur sig:
Parker and Stone were angered when told by Comedy Central several weeks ago that they could not run an image of Muhammad, according to a person close to the show who didn't want to be identified because of the issue's sensitivity.

The network's decision was made over concerns for public safety, the person said.

Comedy Central said in a statement issued Thursday: "In light of recent world events, we feel we made the right decision." Its executives would not comment further.

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/04/13/AR2006041301002.html

Enligt en läsare av den här bloggen ska det ocensurerade avsnittet gå att finna på nätet.

Nån snubbe sket ur sig:
I just watched the bit with Mohammed. It’s the same Mohammed that is shown in previous episodes, he walks in, gives Peter a salmon helmet?, says jihad, jihad a couple times and leaves.

För övrigt anser jag att alla produktioner med Fredrik Dolk bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Skurt
[#5]  Skrivet: 2006-04-14 04:04:16 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 10128 Från: Lunnagår
HAHA måste fan se Mohammed på Family Guy på SP.. vore ball om någon kunde länka.. kväsigt att det inte blev några danmark-serieprotester när South Park ritade Mohammed i avsnittet "The Super Best Friends" men han är väldigt positiv utmålad där.

Senaste avsnittet var ruskigt bra! men inte så bra som t.ex
Scott Tennorman Must Die, The Return Of Chef, Southpark is Gay eller The Terrence and Philip movie trailer (russel crow spöar skiten ur folk)!

Dom är nog gjutnast. eller alla avsnitt är fan gjutna!

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
GRiM
[#6]  Skrivet: 2006-04-14 08:02:17 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 4187 Från: någonstans där jag var.
Hooked on monkey phonics..

TacomaTrailer
[#7]  Skrivet: 2006-04-14 15:37:15 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 13806 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala

Inte lika mycket kärlek till fg-avsnittet som jag trott, Joey tackar dock för ert stöd.

Någon som nämnt Butter very own episode? Det var grymt i alla fall, speciellt slutet*. Jar Jar binks avsnittet var grymt roligt för sin tid men håller knappast mot de nyare säsongerna.

* http://ownjsimpson.ytmnd.com/ (ljudklipp från upplösningen)

Skurt
[#8]  Skrivet: 2006-04-15 05:03:38 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 9565 Från: Lunnagår
TacomaTrailer sket ur sig:
[
Någon som nämnt Butter very own episode? Det var grymt i alla fall, speciellt slutet*. Jar Jar binks avsnittet var grymt roligt för sin tid men håller knappast mot de nyare säsongerna.

Åh det är så djävla bra.. Buttersavsnittet.... Ett av mina favoriter lätt, kan egentligen mäta sig med vilken gammal grekisk tragedi/modernt tungt bra litterärt verk som helst.. fuckin great. Problemet med South-Park är att det finns så många bra avsnitt så det inte är sant.

Lågvattenmärken kanske är det avsnittet med Trent Boyett, och "Goobacks" (som dock har väldigt roliga grejer i sig, men inte ett toppavsnitt)

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
johabbed
[#9]  Skrivet: 2006-04-15 10:43:31 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 107939 Från: payehoq
Jag tycker det absolut sämsta avsnittet är det med Usama bin Laden efter elfte september. Snurre Sprätt-parodi där Cartman är Snurre och Usama är Elmer Fudd. Ultrapatriotisk reaktionär osatirisk smörja som dessutom inte bjuder på några skratt.

Jag menar, en Snurre Sprätt-parodi med Usama bin Laden skriver egentligen sig själv på ett helt annat sätt. Vi har...

Snurre Sprätt = Lång, gänglig figur som gäckar Elmer Fudd = jägaren som går in för att få död på kaninen men ständigt misslyckas då denne gömmer sig i diverse hål och hittar på sattyg. Snurre= Usama, Elmer = Bush. Hur enkelt som helst.

Men eftersom Snurre är hjälten så måste Usama istället bli Elmer, och Bush kan inte utmålas som något annat än en finfin president i South Park någonsin. Så det blir "hoho, titta vad korkad Usama är", vilket är helt poänglöst och suger. Worst. Episode. Ever.

För övrigt anser jag att Fångarna på Fortet-dvärgarna bör förgöras.
TacomaTrailer
[#10]  Skrivet: 2006-04-15 12:24:00 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 39763 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
johabbed sket ur sig:
Jag tycker det absolut sämsta avsnittet är det med Usama bin Laden efter elfte september. Snurre Sprätt-parodi där Cartman är Snurre och Usama är Elmer Fudd. Ultrapatriotisk reaktionär osatirisk smörja som dessutom inte bjuder på några skratt.

Jag menar, en Snurre Sprätt-parodi med Usama bin Laden skriver egentligen sig själv på ett helt annat sätt. Vi har...

Snurre Sprätt = Lång, gänglig figur som gäckar Elmer Fudd = jägaren som går in för att få död på kaninen men ständigt misslyckas då denne gömmer sig i diverse hål och hittar på sattyg. Snurre= Usama, Elmer = Bush. Hur enkelt som helst.

Men eftersom Snurre är hjälten så måste Usama istället bli Elmer, och Bush kan inte utmålas som något annat än en finfin president i South Park någonsin. Så det blir "hoho, titta vad korkad Usama är", vilket är helt poänglöst och suger. Worst. Episode. Ever.

QFT, också mitt hatobjekt i south park-djungeln. Förutom den är det svårt att peka ut något riktigt dåligt efter säsong 3...När jag tänker efter var hippie-avsnittet i säsong 8 eller 9 (the core parodi bla.) också ganska tamt.

Skurt
[#11]  Skrivet: 2006-04-15 13:53:50 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 9284 Från: Lunnagår
Tycker den Bin Laden grejen var [sic!] bra! Hey ladies!

Hummer Bugg
[#12]  Skrivet: 2006-04-15 14:43:46 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 7004 Från: westeroze
Skurt sket ur sig:
Tycker den Bin Laden grejen var [sic!] bra! Hey ladies!

me2, rolig i alla fall.

Bästa SP är en omöjlig fråga att svara på, som att välja vilket av sina barn man tycker bäst om (ifall man hade några).

De nya säsongerna är jäkligt bra, de första innehåller några lågvattenmärken (har alla avsnitt på datorn så får väl titta igenom alla och betygsätta var och en när ja har tid)

[#13]  Skrivet: 2006-04-16 17:09:53 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 19 feb 2005 Inlägg: 33
Det var förvisso två djävulskt bra avsnitt, men bäst är ändå: (med Scott Tenorman must die på en hedervärd andraplats) Cat Orgy!

* "... they mostly come at night, mostly"
* "Artemus" Clyde Frog & "Salma Hayek" Polly Prissy Pants
* mr kitty är en honkatt
* wild wild west var en [sic!] dålig film
* om bara Shelley inte hade sin irriterande tandställning och medföljande läspning skulle det vara ett perfekt avsnitt

TacomaTrailer
[#14]  Skrivet: 2006-04-16 19:58:41 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 17948 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Good call young one, Hade nästan glömt det avsnittet.

Påstående:
: "But Mummmmmmm, me and Artemis Clyde Frog still have to do our love scene with Salma Hayek."

Ska se om denna nu, lolzor är nära förestående.

TacomaTrailer
[#15]  Skrivet: 2006-04-18 09:01:40 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 20710 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Mohammed-klippet ocensurerat:

http://wwtdd.com/index.php?type=box&p=sp2.shtml

Samael
[#16]  Skrivet: 2006-04-18 10:43:20 Citera
Köp denna reklamplats för en miljard!
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 331 Från: alla människors kollektiva tänkande.
Bra grävt, TT.
Skönt att dom använde sin "egen" Mohammed från super best friends istället för att rita en ny family guy-anpassad.

TacomaTrailer
[#17]  Skrivet: 2006-04-18 13:29:35 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 27218 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Glömde nästan källan:

http://wwtdd.com/index.php?type=one&i=834

Påstående:
The truth is that this wasn't a gag by South Park creators Matt Stone and Trey Parker, they drew the scene with Muhammad and Comedy Central refused to broadcast it. Which is weird of course because Comedy Central has already broadcast an image of Muhammad a few dozen times. On South Park. During Season six, Episode 4, when Muhammad was one of the Super Best Friends in the show about David Blaine. And not only is his image shown, but he's shown getting his ass kicked and making semen jokes, which kinda does seem worse than getting a glass of iced tea with Peter Griffin.

Hummer Bugg
[#18]  Skrivet: 2006-04-18 13:38:49 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 29124 Från: westeroze
Fake med 98% säkerhet.

Ljudet är off och nån har helt enkelt klistrat in muhammed ifrån super best friends avsnittet.

[#19]  Skrivet: 2006-04-19 14:21:12 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 28994 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Hummer Bugg sket ur sig:
Fake med 98% säkerhet.

Ljudet är off och nån har helt enkelt klistrat in muhammed ifrån super best friends avsnittet.

Efter att ha läst detta tror jag vi kan höja procentsatsen med 1.99

Hårdgranskning

Samael
[#20]  Skrivet: 2006-04-19 14:41:09 Citera
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 7456 Från: alla människors kollektiva tänkande.
Hummer Bugg sket ur sig:
Fake med 98% säkerhet.

Efter att ha läst detta tror jag vi kan höja procentsatsen med 1.99

Hårdgranskning

Men vad i hela helvete. 7 meter text om huruvida ett litet klipp är fake eller inte, vem bryr sig efter att ha läst "it's fake" och en kort förklaring varför?

TacomaTrailer
[#21]  Skrivet: 2006-04-19 15:48:11 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 26405 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
För att det inte skulle vara internet annars :p *Dumdedum didadedum dididum*

Samael
[#22]  Skrivet: 2006-04-19 15:50:49 Citera
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 10218 Från: alla människors kollektiva tänkande.
Iåförsig, men sättet han skriver det på får det ju att låta som om det vore världens skoop. "LJUDET KOMMER FRÅN TEAM AMERICA, DETTA ÄR NU BEKRÄFTAT! Tack JagHarIngetLivAlls för infon!".

TacomaTrailer
[#23]  Skrivet: 2006-04-19 17:06:17 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 11735 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Samael sket ur sig:
Iåförsig, men sättet han skriver det på får det ju att låta som om det vore världens skoop. "LJUDET KOMMER FRÅN TEAM AMERICA, DETTA ÄR NU BEKRÄFTAT! Tack JagHarIngetLivAlls för infon!".

Jag håller givetvis med dig i princip men jämfört med vissa saker ute på nätet, typ 14-sidors-hemsidan om hålet en snubbe grävde i sin trädgård så tycker jag du överreagerar lite, sen är ju 95% av sidan kommentarer från andra så den verkar nog lite större än den egentligen är.

Samael
[#24]  Skrivet: 2006-04-19 17:38:18 Citera
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 69594 Från: alla människors kollektiva tänkande.
Samael sket ur sig:

Jag håller givetvis med dig i princip men jämfört med vissa saker ute på nätet, typ 14-sidors-hemsidan om hålet en snubbe grävde i sin trädgård så tycker jag du överreagerar lite, sen är ju 95% av sidan kommentarer från andra så den verkar nog lite större än den egentligen är.

Hehe, äh, hålet är ju skitcoolt! Och hade det inte varit så långt hade man ju inte fått veta att han matar sin katt med levande möss han hittar, att han äter ormar han hittar och att han har en fuckad rygg som gör att han måste sitta på huk istället för för att bara sitta.

Och jag ger nog gärna intrycket av att vara mer upphetsad (eller i det här fallet, överreagerad) än vad jag egentligen är.

Detta beskyller jag min gode vän Sami för. När vi träffas brukar jag snacka om rent alldagliga saker som retar upp mig, t ex tanter som tar lång tid på sig att betala på ICA, och han tycker det är skitfestligt när jag vrålar ut diverse nedsättande ord om dessa företeelser. Detta har fått mig att överdriva dom, men med humor. (vilket ju kan vara svårt att märka när det är textbaserat)

Varför jag just berättade det för har jag ingen aning om, men vafasiken.

TacomaTrailer
[#25]  Skrivet: 2006-05-26 16:15:58 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 41420 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,831742,00.html

Påstående:
En 92-årig man körde bil rakt in i en klunga cyklister under motionsloppet Vänern Runt i dag på förmiddagen.
Två av cyklisterna fick föras till sjukhus för vård.
...
92-åringen avvek från platsen och hittades senare i ett dike dit han kört ner med bilen.

Fick mig att tänka på ep 710, Grey Dawn, Evil laughter of doom

Orelaterat simpsons citat [old school] sket ur sig:

You know Lou, these old people are being kept alive by the organs of the young people they killed while driving

- Kinda makes you think huh Chief?

- Not really...

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Radio, TV & Film  >>  Bästa SP någonsin? [Uncensored Mohammed Update]

Sida 1 av 2
Gå till sida 1, 2  Nästa
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet