Forumindex

Forumindex  >>  Den Bistra Verkligheten  >>  Vad är det datanördigaste du har gjort?

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
Samael
[#1]  Skrivet: 2006-05-16 13:43:07 Citera
Köp denna reklamplats för en miljard!
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 17605 Från: alla människors kollektiva tänkande.
Kom på att för några veckor sen satt jag på krogen och när någon sa något roligt så höll jag upp handen med 5 spretande fingrar. Varför?

Därför att 5=101 i binärkod
101=JAG SKRATTAR HÖGT OCH LJUDLIGT! i 1337-språk (nåja..ungefär iallafall)
JAG SKRATTAR HÖGT OCH LJUDLIGT!=laughing out loud
som ju betyder "skrattar högt".

Jag kom på mig själv och bortförklarade hela grejen när min handvisning blev ifrågasatt, sen skrattade jag som vanligt istället.

Så..Vad är det datanördigaste ni har gjort? Veckolångt LAN-party? Har du något rekord i nåt fjantigt flashspel på nätet? Eller kanske något helt annat?

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
AnaMatronic
[#2]  Skrivet: 2006-05-16 14:54:28 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 9000 Från: :nårF
Hörde nåt program på P3 där ungar som var helt besatta av CS pissade i PET-flaskor för att de inte ville lämna datorn. Det har jag gjort. Fast bara för att jag ville se hur mycket man kunde pissa när man var riktigt nödig.

Svar: ca. 1,5 liter.

Samael
[#3]  Skrivet: 2006-05-16 15:14:29 Citera
Köp denna reklamplats för en miljard!
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 2209 Från: alla människors kollektiva tänkande.
AnaMatronic sket ur sig:
Hörde nåt program på P3 där ungar som var helt besatta av CS pissade i PET-flaskor för att de inte ville lämna datorn. Det har jag gjort. Fast bara för att jag ville se hur mycket man kunde pissa när man var riktigt nödig.

Svar: ca. 1,5 liter.

Heh, det gjorde jag när jag spelade Zelda på N64. Dock inte flera gånger, utan en gång när det var en sån däringa mellanscen som kändes viktig och som man inte kunde pausa i. Jag var helt galet pissnödig redan innan och tänkte att "när det lugnar ner sig lite pausar jag och ränner på muggen". Queue 3 minuter lång mellanscen där Ganondorf rider iväg med prinsessan. : (

Skurt
[#4]  Skrivet: 2006-05-16 15:28:38 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 6189 Från: Lunnagår
MOHAHAHAHA. @ Samael Den Maginifke. Det där är fan nördigare än att faktiskt säga "JAG SKRATTAR HÖGT OCH LJUDLIGT!"...

Mina hardcorenörd-dagar är för längesen över, men jag kommer ihåg flera dagar framför Doom I. Och när Max Payne kom så skulle min morsa ha sin riktigt stora maffiga 40årsfest med hundratals gäster. men brorsan och jag var så djävla inne i Max Payne, så vi hade kört hela dagen, och vi kunde inte sluta, fast än festen hade börjat i festlokalen så satt vi ändå kvar där och lirade Max Payne, uppklädda. Kom gruvligt försent till den festen och många blev nog rätt sura på oss. Hey ladies!
Har nog dock inte blivit nördigare än så...

Hörde en ruskig nördlåt häromdagen, min polare är helt såld på Quake I och IRC, han hade tankat hem en trancelåt där någon sjöng en kärleklåt till en BOT på deras IRC-chatt. "Vi har en BOT som heter Anna.. bla bla bla" det är ju helt stört sånt! *Dumdedum didadedum dididum*

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
AnaMatronic
[#5]  Skrivet: 2006-05-16 15:49:30 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 1885 Från: :nårF
På tal om att spela länge. Jag och brorsan körde Worms när det kom. Ett helt Påsklov lyckades vi spendera framför skärmen. Tror inte att vi var ute mycket mer än för att leta påskägg...

TacomaTrailer
[#6]  Skrivet: 2006-05-16 17:18:14 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 26577 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Svårt att bräcka ovanstående men kom ihåg superbowl-söndagen 1998 när jag och min polare satt och spelade NHL 98 från 08:00 på morgonen tills matchen började (02:00), när matchen var slut 4 1/2 timme återvände vi till hockeyn i 5 timmar till.

Ingen höjdarhistoria alls men ett halvt nördpoäng borde vi få för att vi aldrig bytte lag, colorado mot philadelphia i nära 24 timmar alltså, rock on.

Sen gick jag på krogen i min half life-tröja en gång, men det var tyvärr inte med flit So. Sad. Eyes. Bleeding. Of. Sorrow. Sniff.

Nerd Update: Jag kom just på en bättre grej när jag läste worms-anekdoten. Jag har nämligen aldrig bytt namn på mitt worms lag sedan ettan kom, och jag har spelat djävulskt mycket worms i mina dar.

Inte nördigt nog? Lyssna på namnen: Evil Fred, El Diablo, Stavros & Ice Cube. Still not nerdy? Jag favorerade alltid annorlunda vapen beroende på vilken mask jag hade, kan fortfarande inte komma på varför jag började med det men jag jobbade upp ett djävla självförtroende för ett visst vapen när jag hade just den av maskarna som var bra på detta.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
haddock
[#7]  Skrivet: 2006-05-16 17:26:01 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 11370 Från: Lilltomta
Skurt sket ur sig:
Hörde en ruskig nördlåt häromdagen, min polare är helt såld på Quake I och IRC, han hade tankat hem en trancelåt där någon sjöng en kärleklåt till en BOT på deras IRC-chatt. "Vi har en BOT som heter Anna.. bla bla bla" det är ju helt stört sånt!

Den har av någon anledning blivit väldigt poppis i min bekantskapskrets (som för övrigt till 95% består av icke-datanördar), vilket är rätt kväsigt. Men, troligtvis är det för att de gillar allt som låter poppigt och skriker sig hesa av glädje så fort det kommer en schlagerlåt och de står på dnasgolvet. Goddamnit. Från början trodde de dessutom att det var en båt som hette Anna som de sjöng öm. Nördigaste musiken av allt var väl Mircwar eller vad de hette som gjorde några uruselt dåliga (och därför catchy) låtar i slutet på nittiotalet.

[boring]Personligen har jag inga straight up asnördiga aktiviteter in public att förtälja om. Inte vad jag vet, iaf... försöker väl skilja datorlivet och verkliga livet rätt mycket. [/boring]

[#8]  Skrivet: 2006-05-16 19:56:59 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 16269 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
min nördighet sträcker sig nog till att jag sagt "men, JAG SKRATTAR HÖGT OCH LJUDLIGT!" högt åt något någon gång.

angående låten Basshunter - Boten Anna så är den stor i studentlund sedan en dryg vecka. den spelas på studentnationer med dålig musik, typ VG och Lunds, samt på många privatfester. när jag i lördags vaktade hela natten på ett studentboende där alla 16 korridorer hade fest samtidigt spelades det musik ur alla korridorkök ut mot innegården. och det var minst en korridor som spelade den låten, ofta flera samtidigt. jag överdriver inte när om jag säger att jag hörde låten mer än 40 gånger den natten (var där 20-05). sen stör alla bajsätande ekonomer som diggar låten som den bästa nånsin, trots att de inte förstår texten: "jag tror texten 'boten anna röjer upp i vår kanal' handlar om 'båten anna, som är en tjej, som har analsex' så måste det vara".

varför kan inte riktigt bra låtar bli sommarhitar istället?

för att inte gå för mycket ot så kommer här ett skämt:
"det finns 10 sorters männinskor; de som förstår binärt och de som inte förstår binärt."

GRiM
[#9]  Skrivet: 2006-05-16 20:35:25 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 35402 Från: någonstans där jag var.
Mina gymnasium-betyg blev lidande för att jag spelade Starcraft och lite senare Unreal Tournament.

Var rankad 73:a som bäst på Unreal och uppe på top100-listan i starcraft. Lätt värt priset.

Krankar upp det lite med att ha varit på ett par st. LAN-Partyn i mitt liv.

(bokstäverna på mina tangenter är lite mattare än resten)

Senast ändrad av GRiM den 2006-05-18 12:14:55, ändrad totalt 2 gånger

Jason
[#10]  Skrivet: 2006-05-16 20:39:31 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 25203 Från: ett annat håll
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_12676818.asp Hade jag varit honom hade jag nog kunnat bidraga med en hel del, men nu nada.

Dock var låten bland det värsta jag hört. repliken jag sa när jag lyssnade första gången var något i stil med: Men, JAG SKRATTAR HÖGT OCH LJUDLIGT!.

[#11]  Skrivet: 2006-05-16 20:55:25 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 18652 Från: någonstans där jag var.
Påstående:
nu ska jag berätta hur man blir elajt
hämta Quake från weben och skaffa dig en Hotmail
jiddra hela mIRC från deras feta hood
du måste ju ha shit och ännu mera Quake
varva Quake och när du har gjort det är det bara joina ???
i ditt mIRC-fönster
göra en take-over är väldigt lätt
du har ju shit och allting
det fixar sig självt

nu när du blivit fedt elajt
trada warez och gör take-overs
då måste du ju ha hela FrontPage 98
så du kan göra en home page för ditt crew (grim: spöa ditt crew)
NNC och Hell är det bästa, Mircwar det är vi
nuka med Windows, då blir du elajt
nu är du elajt, baby

http://100mbit.perrra.nu/mircwar-baby.mp3
SING-A-LONG!

http://perrra.kicks-ass.net/music.php

TacomaTrailer
[#12]  Skrivet: 2006-05-16 21:21:34 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 22090 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
rävdjuret sket ur sig:

jag hatar sverige...... Hitler dances the night away

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless

Hummer Bugg
[#13]  Skrivet: 2006-05-16 21:35:21 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 68572 Från: westeroze
Haha vilken nördig låt, kul om det blir en sommarplåga som bara irc:are förstår =D

Nördigast kände man sig nog när man var på Dreamhack (och inte gjorde annat än att sitta framför datorn, ingen tandborstning eller klädbyte etc.) eller när man drar WoW skämt på krogen.

Det värsta nördskämtet:

Varför blandar matematiker ihop Halloween och Juldagen?
För att 31 Oct = 25 Dec

(Funkar bättre på engelska)

[#14]  Skrivet: 2006-05-17 00:16:07 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 11174 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
ot lika som bär:
GRiM sket ur sig:

Skurt
[#15]  Skrivet: 2006-05-17 01:59:04 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 19623 Från: Lunnagår
rävdjuret sket ur sig:
min nördighet sträcker sig nog till att jag sagt "men, JAG SKRATTAR HÖGT OCH LJUDLIGT!" högt åt något någon gång.

angående låten Basshunter - Boten Anna så är den stor i studentlund sedan en dryg vecka. den spelas på studentnationer med dålig musik, typ VG och Lunds, samt på många privatfester. när jag i lördags vaktade hela natten på ett studentboende där alla 16 korridorer hade fest samtidigt spelades det musik ur alla korridorkök ut mot innegården. och det var minst en korridor som spelade den låten, ofta flera samtidigt. jag överdriver inte när om jag säger att jag hörde låten mer än 40 gånger den natten (var där 20-05). sen stör alla bajsätande ekonomer som diggar låten som den bästa nånsin, trots att de inte förstår texten: "jag tror texten 'boten anna röjer upp i vår kanal' handlar om 'båten anna, som är en tjej, som har analsex' så måste det vara".
"

HAHAHHA jag har också hört den låten genom bara att gå förbi studentnationer.. Fyfan för MIrc och sånt.. borde förbjudas.

Det mest nördiga beteende jag hört talas om var en quake-kille som ville spela hela natten och för att slippa äta när han var hungrig tog han och fyllde munnen med havegryn och drack vatten så att havregrynen svälde upp, sen svalde han dom och så var han mätt igen ett tag. Bara så han kunde spela mer data. Idiotiskt nördigt! och äckligt.

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
AnaMatronic
[#16]  Skrivet: 2006-05-17 07:34:19 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 38800 Från: :nårF
Skurt sket ur sig:
Idiotiskt nördigt! och äckligt.
Men innovativt som fan...

Är RSS nördigt? Det är i alla fall svårt att förstå...

Skurt
[#17]  Skrivet: 2006-05-17 13:24:25 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 35026 Från: Lunnagår
AnaMatronic sket ur sig:
Skurt sket ur sig:
Idiotiskt nördigt! och äckligt.
Men innovativt som fan...

Är RSS nördigt? Det är i alla fall svårt att förstå...

RSS? va e det?

AnaMatronic
[#18]  Skrivet: 2006-05-17 16:47:20 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 10457 Från: :nårF
RSS är det nya svart. Det största som har hänt sedan hjulet. I alla fall om man ska tro på allt man läser om det....

Man får typ nyheterna direkt ner i browsern istället för att behöva klicka en massa och sån avföring. Fattar inte riktigt hur det funkar än. Men jag har i alla fall lyckats feeda två av polarnas bloggar...

TacomaTrailer
[#19]  Skrivet: 2006-05-17 17:48:57 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 9319 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Skurt sket ur sig:
Fyfan för MIrc och sånt.. borde förbjudas.

mIRC är fan kungligt, chat är ju rätt ute men "support"-kanalerna är grymma, man får både hjälp med sin kod och spotta på n00bs med jämna mellanrum.

TacomaTrailer
[#20]  Skrivet: 2006-05-18 16:51:35 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 2366 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Samael sket ur sig:
Så..Vad är det datanördigaste ni har gjort?

Använt Sailor Moon som avatar........Slå den om ni kan

gurrap
[#21]  Skrivet: 2006-05-21 06:27:01 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 15 feb 2005 Inlägg: 171 Från: Skogen
ed. jag ar gay.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email MSN Messenger ICQ-nummer
TacomaTrailer
[#22]  Skrivet: 2006-05-23 16:31:39 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 55226 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
gurrap sket ur sig:
ed. jag ar gay.

Självcensur? Kom igen, vi har tystnadsplikt.

gurrap
[#23]  Skrivet: 2006-05-23 18:26:44 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 15 feb 2005 Inlägg: 1560 Från: Skogen
TacomaTrailer sket ur sig:
gurrap sket ur sig:
ed. jag ar gay.

Självcensur? Kom igen, vi har tystnadsplikt.

Haha. Det var så att mitt inlägg blev jävulskt fel och sen orkade jag inte ändra det till rätt. Hursomhelst. Här på boyahed har vi väl inga hemligheter för varandra?

RSS; ett modernt sätt att läsa aftonbladet utan reklam. Mhm. Samt att man kan prenumerera på ett par tusen skrivvilliga glada tonåringsbloggare med ingenting att säga.

Datornördigaste jag har gjort? När senaste inlägget skrevs runt 05:30 whatever hade jag tittat på 4chan en hel natt? Inget att hänga i granen kanske, jag har kompilerat en linux 2.4-kärna på en 100Mhz:are också. Det tar sin lilla tid.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email MSN Messenger ICQ-nummer
Hummer Bugg
[#24]  Skrivet: 2006-05-25 14:05:34 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 39263 Från: westeroze
gurrap sket ur sig:
jag har kompilerat en linux 2.4-kärna på en 100Mhz:are också. Det tar sin lilla tid.

I bet, tänkte göra samma sak men hade för liten hårddisk Ey, eh, ey, ey, you likey?

Det är väl ganska nördigt att följa http://welcometothescene.com/ men det är en jäkligt bra serie för att vara gratis.

[#25]  Skrivet: 2006-05-26 18:33:00 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 5149 Från: ett annat håll
http://100mbit.perrra.nu/Perrra-Det_Heter_Faktiskt_B_O_T.mp3

mehe? Skön snubbe bakom juh. Too cool for school.. and the law

http://video.google.com/videoplay?docid=2015570935756570908&q=Basshunter

Jösses Ganja. Sweet, sweet ganja.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Den Bistra Verkligheten  >>  Vad är det datanördigaste du har gjort?

Sida 1 av 2
Gå till sida 1, 2  Nästa
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet