Forumindex

Forumindex  >>  Sport  >>  Fotbollstråden

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
TacomaTrailer
[#1]  Skrivet: 2006-05-25 13:21:22 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 31479 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Nu är det fan snart dags, dela med er era funderingar!

Själv anser jag att Micke Nilsson ska spela högerback, blir det katastrof får väl Alexandersson hoppa in men ingen kommer förvänta sig något av micke och historien bevisar att svenskar alltid gör bättre ifrån sig utan press, titta bara på "historiens sämsta tre kronor"-s VM.

Senast ändrad av TacomaTrailer den 2006-09-28 15:42:56, ändrad totalt 14 gånger

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Jason
[#2]  Skrivet: 2006-05-25 13:48:53 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 60975 Från: ett annat håll
VVVVVVVVMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM!

I FOOOOOOOOTBOOOOOOOOOOL!!!!! Hitler dances the night away Hitler dances the night away Hitler dances the night away Hitler dances the night away Hitler dances the night away Hitler dances the night away Hitler dances the night away Hitler dances the night away Hitler dances the night away Hitler dances the night away Hitler dances the night away Hitler dances the night away Hitler dances the night away Hitler dances the night away Hitler dances the night away Hitler dances the night away Hitler dances the night away Hitler dances the night away Hitler dances the night away Hitler dances the night away Hitler dances the night away *Dumdedum didadedum dididum* *Dumdedum didadedum dididum* *Dumdedum didadedum dididum* *Dumdedum didadedum dididum* *Dumdedum didadedum dididum* *Dumdedum didadedum dididum* *Dumdedum didadedum dididum* *Dumdedum didadedum dididum* *Dumdedum didadedum dididum* *Dumdedum didadedum dididum* *Dumdedum didadedum dididum* *Dumdedum didadedum dididum* Evil laughter of doom Evil laughter of doom Evil laughter of doom Evil laughter of doom Evil laughter of doom Evil laughter of doom Evil laughter of doom Evil laughter of doom Evil laughter of doom Hump, hump, unf, unf! Hump, hump, unf, unf! Hump, hump, unf, unf! Hump, hump, unf, unf! Hump, hump, unf, unf! Hump, hump, unf, unf! Hump, hump, unf, unf! Hump, hump, unf, unf! Hump, hump, unf, unf! Hump, hump, unf, unf!

[#3]  Skrivet: 2006-05-25 14:02:01 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 7584 Från: westeroze
Det är väl på backsidan det finns lite luckor, annars ser det stabilt ut.
Får kolla formen i matchen mot Mumindalen om en halvtimma.

[#4]  Skrivet: 2006-05-25 17:07:48 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 3624 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Bah, att hänga julgranen, detta inget var...

Men Kimpa visade lite klass, det blir bättre med junkan på kanten och anfallare som inte är i truppen endast för att utföra "speciella tjänster" för förbundskaptenerna.

Min startelva:

..........................................................isaksson
.....................................Nilsson....Mellberg.....Lucic......Edman

............................Alexanderson..........Källström.............Ljungberg

........................................................Svensson
....................................Ibra..........................................Henkö

Inget illa om Linderoth men Kimpa har helt enkelt mycket mer "upside" som jänkarna brukar säga.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless

johabbed
[#5]  Skrivet: 2006-05-25 21:19:33 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 54438 Från: payehoq
Lade till ett bindestreck i rubriken. För bövelen!

Såg inte dagens match då jag var bizzay och trodde att den spelades kvällstid. Orutinerat.

I alla fall, re: startelva. Anders Svensson lever vidare på sitt Argentina-mål och på att han var grym i en match mot fucking Malta. Börjar irritera mig mer och mer på den veka jäveln. Tror det började rejält när han var saftigt apkass i en match (tror det var mot Frankrike) och i intervjun direkt efter tyckte att det hade gått bra för honom. Självinsikt, motherfucker. Och om du kommer hem till Allsvenskan i dina bästa år så se till att vara bättre.

Men, men. Ska inte dissa honom alltför mycket, för helt plötsligt får han väl ett ryck och sätter en grym frispark mot England så man gillar honom igen. För några ögonblick, åtminstone.

Källström är väl fortfarande smått tveksam i landslaget, men väljer ändå honom före. Dock inte defensivt, där behövs en Linderoth eller Daniel Andersson (som visat sig sköta rollen finfint när han fått chansen, ivriga sidledshävdare som lever kvar i EM 2000 till trots).

Annars ser högerkanten grymt klen ut. Ut med Lucic på högerbackplats och nån av andrahandssorteringen in på mittback? Kanske. Teddy var ju en djävla raket mot England i förra VM.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att Martin Stenmarck bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
TacomaTrailer
[#6]  Skrivet: 2006-05-26 11:01:38 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 2071 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Jag kan glädja dig med att du inte missade något av värde med matchen. Källström hade några grymma djupledspassningar och Elmander & Rosenberg var lika värdelösa som vanligt, men det säger fan sig själv att man inte kan spela med två exakt likadana (i spelsätt) anfallare.... Dude, I need help! För vissa i alla fall.

I övrigt har du helt rätt om A.Svensson, han är helt värdelös och överskattad, MEN(ETT) han har en tendens att glänsa till när det verkligen behövs och vi har ingen annan som kan spela den offensiva mittfältspositionen, Kimpa är helt lost där, och ljunkan som borde funka perfekt har inte haft ett rätt när han haft positionen (t.e.x ungern-sverige).

Ett rakt mitfällt med Linderoth/Kimpa kanske skulle funka men det är lite sent att börja ändra nu, Linderoth kan få spela mot Brasilien men Kimpa klarar sig defensivt mot våra gruppmotståndare och har mycket mer offensivt att komma med.

MFF edit: Sidleds-daniel var bra när han bytte av Tobbe och Litmanen inledde bra men brände ett öppet läge och försvann därefter.

Manfred
[#7]  Skrivet: 2006-05-26 11:39:38 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 18 nov 2004 Inlägg: 858 Från: oss alla till er alla
TacomaTrailer sket ur sig:
Min startelva:

............................Alexanderson..........Källström.............Ljungberg

........................................................Svensson
....................................Ibra..........................................Henkö

Mot ett land som har med spelare från den engelska tredjedivisionen (Ato Boldons land) så bara måste vi ha råd att spela LéChip istället för Alex Andersson. We must crush them.

Och självklart så ska Linderoth spela, vilket han också kommer att göra, alltid, så länge han inte är skadad. Eller fastnar i någon slags horköpsskandal.

För övrigt så håller jag på Dereck Boateng och Ghana.

[#8]  Skrivet: 2006-05-26 13:17:13 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 54536 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Brytande nyheter: Ingen Rooney für Ingländ!

Påstående:
Just nu Wayne Rooneys chanser till VM-spel är mycket små. Dagens röntgenplåtar visar att Englands anfallare kan träna för fullt först om sex veckor, två dagar innan VM-finalen.

Ang. annat kan chippen få spela mot D.Yorke-allstars men mot "riktigt" motstånd funkar inte hans (frånvaro av) defensiva egenskaper med någon av våra svaga ytterbackar.

Jason
[#9]  Skrivet: 2006-05-26 13:24:06 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 11807 Från: ett annat håll
Samtidigt lär ju ditt system med "källan", i botten heller knappast fungera mot starkare offensiva lag.

Ps. ogillar förövrigt starkt alla smeknamn på spelare i landslagstruppen, ok om det var som förr med namn knutna till ett arbetsattribut eller liknande, men att bara köra på vanliga smeknamnsförkortningar blir ju bara B. Typ Henke, Ibra, Ljungan eller Salle osv.

Dessutom har jag märkt en graserande trend i olika fora angående att man börjar satva dom med dem, vilket iallafall jag inte tycker är korrekt eller särskilt snyggt.

Teaflax, Kom tillbaka! allt är förlåtet.

[#10]  Skrivet: 2006-05-26 13:38:33 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 6443 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Jiddra inte med systemet! Kanterna blir solida och Kimpa är grym defensivt, inte lika bra som linderoth visserligen men som jag sagt tidigare får man väga spelarnas fördelar mot varandra och där vinner Kim. De som sett några matcher med Rennes i år lär hålla med mig.

Mot starka offensiva lag där vi får spela på kontring behövs nästan kims djupledspassningar ännu mer. Men då får man nog låta kim spela fritt på mitten och linderoth i den defensiva positionen.

Påstående:
Teaflax, Kom tillbaka! allt är förlåtet

FYI, om den gode Mr "alla som gillar fotboll är tyskar"-Teaflax lurkar runt lär han knappast läsa denna tråd.

That being said, I also miss the old fart

Hummer Bugg
[#11]  Skrivet: 2006-05-26 14:49:11 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 19539 Från: westeroze
Mot Trinibad Tobago kan man köra med både Källström och Svensson, samt Chippen på kanten, (snor TTs idé men orka färglägga):

.........................................................Isaksson
........................Alexandersson....Mellberg.....Lucic......Edman

............................Chippen..............Källström.............Ljungberg

.......................................................Svensson
...................................Zlatan........................................Henke

Tokoffensiv uppställning =D
Annars måste Linderoth vara defensiv mittfältare, alternativt Daniel Anderson.
Jag tror på ett slags diamant-mittfält:

.........................................................Isaksson

........................................................Linderoth

............................Chippen...........................................Ljungberg

.................................................Svensson/Källström
...................................Zlatan........................................Henke

haha, kul å rita.

[#12]  Skrivet: 2006-05-26 15:31:33 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 11 mar 2005 Inlägg: 1117

Jag hade ju hoppats att dogge doggelito skulle hoppa in som joker och lösa högerbacksproblemet. Men nu läser jag i resumé att han tydligen bara har fejkat sina fotbollsskills. FAAN ATT MAN INTE KAN LITA PÅ FOLK LÄNGRE!!1! Shouldn't have eaten that human corpse!

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
johabbed
[#13]  Skrivet: 2006-05-26 21:32:11 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 24638 Från: payehoq
Jason sket ur sig:
Dessutom har jag märkt en graserande trend i olika fora angående att man börjar satva dom med dem, vilket iallafall jag inte tycker är korrekt eller särskilt snyggt.

De och dem är hur korrekt som helst och därmed snyggt. Men det uppfuckade är när folk som inte har grammatikkoll byter ut både talspråkets subjekt-dom (aka 'de') och objekt-dom (aka 'dem') mot dem. Det kallas hyperkorrigering och är grymt djävla inkorrekt och fult.

"Dem reste utomlands." Fuck you. Kan du inte skilja på de och dem, skriv dom på båda.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att Bruno Wintzells oheliga gravplats bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Jason
[#14]  Skrivet: 2006-05-26 22:16:33 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 2879 Från: ett annat håll
satsa satva satva satta savta.

Menade just det ovanstående av redaktörn, men missade helt poängen.

Dagens lök på mig.

[#15]  Skrivet: 2006-05-27 15:39:18 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 16638 Från: Lunnagår
Jag tycker den där reklamen för Coca Cola där Olof Mellberg gör mål är så rolig. Hur töjligt är det scenariot egentligen?

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
TacomaTrailer
[#16]  Skrivet: 2006-05-29 22:29:13 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 134615 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
För de som missade fotbollskväll lutar förstaelvan att se ut så här, jag säger fortfarande att Källström inte funkar på den offensiva mittfältsplatsen, däremot är det enda platsen som är ledig så det blir väl inte bättre. Tror det kommer att funkar bra mot England där vi kommer hamna längre ner i banan(en).

............................Alexanderson..........Linderoth.............Ljungberg

........................................................Källström

Påstående:
Jag tycker den där reklamen för Coca Cola där Olof Mellberg gör mål är så rolig. Hur töjligt är det scenariot egentligen?

Får han använda händerna eller?

AnaMatronic
[#17]  Skrivet: 2006-05-29 22:37:56 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 13371 Från: :nårF
Skurt sket ur sig:

Jag är förvisso ingen mästare på marknadsföring, men jag antar att Coca-Cola har tänkt så här. Vi gör en reklam med lite gulliga animationer och sen skickar vi ut den i varenda land som har ett lag med i VM. Sen säger vi åt dem att lägga in lite roliga och stämningsfulla ljud när respektive lands lagkapten gör mål.

Detta är förvisso förbannat märkligt eftersom man tycker att reklamfolk borde ha lite koll på det här med ikoner i idrottsvärlden. Absolut inget ont mot Mellberg, men det känns lite som om man skulle sätta Håkan Mild i samma reklam 1994.

Hummer Bugg
[#18]  Skrivet: 2006-05-30 07:12:36 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 24608 Från: westeroze
De säger ju faktiskt att Mllberg nickar in bollen, vilket ju inte är helt omöjligt vid en fast situation då han brukar gå upp för att nicka.
Så lite koll verkar de ha, och om inte annat så har de lyckats med sitt PR-trick iom att vi diskuterar det nu.

Away to Örkelljunga it is, bye.

[#19]  Skrivet: 2006-05-30 07:35:59 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 15120 Från: :nårF
Hummer Bugg sket ur sig:
De säger ju faktiskt att Mllberg nickar in bollen, vilket ju inte är helt omöjligt vid en fast situation då han brukar gå upp för att nicka.
Så lite koll verkar de ha, och om inte annat så har de lyckats med sitt PR-trick iom att vi diskuterar det nu.

Away to Örkelljunga it is, bye.

Det kan ju oxå vara en ren tillfällighet. Hade nog varit mer realistiskt om han slagit in den med handen.

Jason
[#20]  Skrivet: 2006-05-30 12:33:19 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 21951 Från: ett annat håll
Alternativt med skägget.

[#21]  Skrivet: 2006-05-30 13:02:08 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 49704 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Han har faktiskt gjort 2 mål i landslaget, ett mot polen 2003 och ett mot bulgarien senast : p , skulle gjort många fler dock om han fick använda händerna.

Degerfors represent!

TacomaTrailer
[#22]  Skrivet: 2006-05-31 13:49:47 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 16272 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
http://forum.aftonbladet.se/thread.jspa?threadID=1622

ABs community motsvarar innehållet i övrigt, vad sägs om sidleds-daniel som mittback? Evil laughter of doom (ingen diss menad, men killen har väl knappt spelat mer än 4 matcher på positionen i hela sin karriär, och inte felfritt att döma av rapporterna)

Stenman på högern däremot?? Inte helt fel om Nilsson är värdelös mot chile alt. premiären

Jason
[#23]  Skrivet: 2006-06-01 23:24:46 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 4065 Från: ett annat håll
¨Snart är det dags gubbar o gummor. för

VM i fotboll. majs,,,

[#24]  Skrivet: 2006-06-02 01:27:44 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 13504 Från: Lunnagår
Jason sket ur sig:
¨Snart är det dags gubbar o gummor. för

VM i fotboll. majs,,,

V-M!!! VM-GULD Å ÖÖÖÖL! VM! VM-GULD ÅÅ ÖÖÖÖL!
VM! VM GULD Å ÖÖÖÖÖL! VM GULD OCH ÖL! Hey ladies!

Störig ramsa som jag och en kompis gick runt och skrek hela hultsfredsfestivalen för 4 år sen då det var VM då med!
Jobbig, men fruktansvärt effektiv!

VM GULD OCH ÖL! !!!!!!!!!!!!!!!!

Senast ändrad av Skurt den 2006-06-02 13:46:56, ändrad totalt 1 gång

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Jason
[#25]  Skrivet: 2006-06-02 12:54:28 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 15243 Från: ett annat håll
En true story är den att när Andreas Andersson nickat in det förlösande 2-1 målet mot Turkiet som direktkvalificerade oss för VM 2002. Så gick jag och mina kamrater omkring o sjöng VM-guld vm-guld veeem-guuuld runt staden. Men just som vi gjorde detta fick en av mina kamrater nog efter vårat sköna tequilarace och började spy vid en bro. Vilka dyker upp då om inte herrar och fruar socialtjänsten? Resultat ett snabbt omhändertagande, trots våra tappra försök att övertyge dessa om motsatsen. Resten av kvällen gick vi och sjöng vm-ramsan blandat med vår egen komponerade Soc tog p******n, soc tog p******n! Verkligen skitkul.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Sport  >>  Fotbollstråden

Sida 1 av 12
Gå till sida 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Nästa
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet