Forumindex

Forumindex  >>  Musik  >>  Super serial vetenskaplig undersökning: Jobbmusik

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
TacomaTrailer
[#1]  Skrivet: 2006-06-06 14:04:19 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 130473 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Vad lyssnar ni helst på när ni jobbar och vad jobbar ni med?

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
AnaMatronic
[#2]  Skrivet: 2006-06-06 15:31:38 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 5160 Från: :nårF
Jag läser till VVS-ingenjör och sitter oftast dagarna i ända med beräkningsprogram i Exel och diverse annan javabaserad avföring. Vad som passar bäst att lyssna på brukar vara soft musik typ Jens Lekman och liknande, Men äve Slagsmålsklubben eller Clutch när man vill ha upp tempot lite. Ett tag, sen brukar huvudvärken komma...

När man bara sitter och pluggar i övrigt brukar Hellacopters sitta som en toppaluva...

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
Skurt
[#3]  Skrivet: 2006-06-06 15:52:02 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 3751 Från: Lunnagår
Jag arbetar som arbetslös! WOOHOO! jag är arbetslös. I'm free biatch. R0XX0R!!
När jag är arbetslös blir det väl mest en massa grym funkig musik som vanligt Hey ladies! .

Jobbade med administratera en fetdatabas över universitets- kursinformation om nu i vår och satt inte och lyssnade på någonting. eftersom mp3-spelaren var paj (och fortfarande är).

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
GRiM
[#4]  Skrivet: 2006-06-06 15:55:07 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 3140 Från: någonstans där jag var.
Själv har jag lärt mig att uppskatta tandgnissel och barnaskrik, så jag gnisslartänder och plågar barn.

TacomaTrailer
[#5]  Skrivet: 2006-06-06 16:06:14 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 18869 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Dagar som idag när kontoret är tomt brukar jag dra på lite Händel på väggskakande volym, annars går 70-talssoul alltid hem hos alla.

Just nu jobbar jag och kollar på south park, multi-tasking roxXxar!

Edit: Hemma lyssnar jag alltid på Faith + 1, Favolåtar bl.a: I wasn't born again yesterday, I found Jösses (with someone else), Saviour Self & Three times my saviour.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless

Jason
[#6]  Skrivet: 2006-06-06 18:42:18 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 6775 Från: ett annat håll
Jag brukar mest lalla runt lite varstans i vår fina stad, dricka öl spela fotboll hänga i SKäRRRRgården och åka båt, kort sagt jag är arbetslös."""""!!!!! Rxooxoxx. Annars ska jag jobba i sommar med vatten runtomkring, då ska jag lyssna på bobban, simon och garfunkle metall +ica järnladyn riksscenföreställningen och annat dravvel,. Evil laughter of doom

[#7]  Skrivet: 2006-06-06 19:50:23 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 7593 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Men ni som är arbetslösa, varför postar ni så lite under dagen??? Förklaring!!!!!

För övrigt fick jag just ett erbjudande av min gamla skola att åka över till Seattle några veckor och programmera flash-spel för runda $5000 - Länd of the fri änd no concept of value ft(ultimate)w!

Just nu: Mortal Kombat (Theme I) - Immortals- YTMND Soundtrack - Volume 1

(Har satt mina drygt 4000 mp3or på random)

Skurt
[#8]  Skrivet: 2006-06-06 20:55:38 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 20256 Från: Lunnagår
TacomaTrailer sket ur sig:
Men ni som är arbetslösa, varför postar ni så lite under dagen??? Förklaring!!!!!

Ehrm.. jag gillar ju att tala med väggar med. Det är ju sååååå mycket aktivitet här på dagen. sen så är jag väl mest ute och kickar boll, producerar musik skriver nya CV:n hela djävla tiden.

Den som vill höra mina hiphop/funkproductioner om man är intresserad ftw
www.myspace.com/carloshache

För övrigt fick jag just ett erbjudande av min gamla skola att åka över till Seattle några veckor och programmera flash-spel för runda $5000 - Länd of the fri änd no concept of value ft(ultimate)w!

DOUCHE, det är orättvist! Hasselhoff cries while raping Germany

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
TacomaTrailer
[#9]  Skrivet: 2006-06-06 21:09:25 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 29289 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Skurt sket ur sig:
Ehrm.. jag gillar ju att tala med väggar med. Det är ju sååååå mycket aktivitet här på dagen. sen så är jag väl mest ute och kickar boll, producerar musik skriver nya CV:n hela djävla tiden.

Är det ingen aktivitet skapar man den genom att hitta på roliga och orginella trådar typ denna : p

Påstående:
DOUCHE, det är orättvist! Hasselhoff cries while raping Germany

True, men ungerfär lika rättvist som när jag blev av med det utlovade jobbet på monster.com i San Fran för att mitt djävla arbetvisum inte kom fram i tid. Med tiden har jag dock märkt att universum har en tendens jämna ut sig.

Påstående:

Den som vill höra mina hiphop/funkproductioner om man är intresserad ftw
www.myspace.com/carloshache

Fedt! Ska digga gärnet i morgon, skickade en friend-request till dig alldeles nyss förresten, använder visserligen bara myspace till att hålla kontakt med en polare från Staterna men det är ändå pinsamt att vara den ensamaste personen på maispejs. Hasselhoff cries while raping Germany

Jason
[#10]  Skrivet: 2006-06-06 21:33:35 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 4968 Från: ett annat håll
För att jag är fullt upptagen med att uppfinna min nya datorteknologi helt byggt av majs. Såklart.

Jag skulle inte ta jobbet, låter allt för mycket som en fälla. Troligtvis för att tömma Boyahedträckern på illegala fildelare. Men turkigt nog för dig kan jag ta på mig rollen som TT och agera lockfågel. Är allting lungt flyger jag hem med de fem laxarna, ger hälften till dig samt ger dig grundritningarna för detta "Flashspel"? It´s a deal.

Just nu: Mortal Kombat (Theme I) - Immortals- YTMND Soundtrack - Volume 1

(Har satt mina drygt 4000 mp3or på random)
Ok?

Edit: men mongo! skriva ok, när man menar och.

[#11]  Skrivet: 2006-06-06 22:10:35 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 16826 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Påstående:
Ok?

Edit: men mongo! skriva ok, när man menar och.

Öhhhh....Tråden heter "Jobbmusik", jag jobbade och lyssnade på den (och den är fetgrym!!!!)

Och du skulle agera bodydouble åt mig, skulle aldrig funka, : p

rävdjuret
[#12]  Skrivet: 2006-06-07 01:28:32 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 8011 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
jag älskar industrijobb! asså jag är helt ärlig. vad är väl bättre än att cruisa runt i sin truck och serva dem som bygger volvobilar när deras byggdelar tar slut, för då får man höra radiomusik hela dagenhurra! och de har olika radiokanaler på de 10 radioapparater som finns vid linan så man får höra en massa bra musik om och om igenhurra!

annars kan jag väl påstå att jag gillar dancehall/hiphop/soul/reggae när jag jobbar som bartender, det får en att gunga med skönt i drinkblandanet.

ett tips till er som är arbetslösa: ta ett lån och köp det phetaste dator ni hittar och lägg en del på en ulthragrym uppkoppling. sen sätter ni er och spelar cs hela dagarna så kommer ni tillslut vara tillräckligt bra för att vara med i cs-vm och vi vet ju alla att där finns de stora pengarnahurra. och skulle ni inte komma till vm så har ni levlat upp er sociala kompetens något übermycket. påriktigtjaglovar.

TacomaTrailer
[#13]  Skrivet: 2006-06-07 10:22:15 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 1035 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
rävdjuret sket ur sig:
ett tips till er som är arbetslösa: ta ett lån och köp det phetaste dator ni hittar och lägg en del på en ulthragrym uppkoppling. sen sätter ni er och spelar cs hela dagarna så kommer ni tillslut vara tillräckligt bra för att vara med i cs-vm och vi vet ju alla att där finns de stora pengarnahurra. och skulle ni inte komma till vm så har ni levlat upp er sociala kompetens något übermycket. påriktigtjaglovar.

QFT, Get rich or get fragged trying ftw!

That being said, jag skulle fan inte ha något emot att vara arbetslös tills VM-finalen är över, Fan att skiten inte är i Teh Amerikas eller ngt så matcherna gick mitt i natten, nu kommer jag missa minst hälften BU-HUUUUU

Edit:

Just nu:November Rain - Guns N' Roses - Use Your Illusion 1

TacomaTrailer
[#14]  Skrivet: 2006-06-14 19:09:57 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 17810 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Satt och lyssnade på Beatles röda samlingskiva när jag insåg att Paul McCartney sjunger fel i näst sista refrängen på Can't buy me love, knarket satte tydligen sina spår tidigt : /

Skurt
[#15]  Skrivet: 2006-06-15 02:02:06 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 4726 Från: Lunnagår
Jag har fått jobb nu som kock, allt som bjuds på i musikväg är fucking Radio P4 Malmöhus och radiostationen med det pikanta namnet Radio-City-Mix-Megapol.. Jag blir galen om jag hör "Kate Ryan - Je t'adore" om och om och om igen.. USCH.. Låten borde döpas om till "shut up, whore."

"Shut up whore and I can't believe it"
"shut up whore only you can see it"

Finns också ett roligt program på Radio Malmöhus där en [sic!] dryg studentkille har ett eget blues-quiz där gubbar som inte kan något avföring om blues ringer in och försöker svara på hans äckligt dryga och nördiga bluesfrågor som ingen känner till svaren på. Ingen svarar rätt, någonssin. Sen så snackar han om en massa obskyr blues men i slutändan spelar han enbart Muddy Waters. Dock blir Muddy Waters det bästa jag hör i musikväg på arbetsdagen!

Senast ändrad av Skurt den 2006-06-15 16:47:03, ändrad totalt 3 gånger

TacomaTrailer
[#16]  Skrivet: 2006-06-15 07:00:55 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 17810 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Haha, jag känner faktiskt en av tjejerna som körar på den och var till och med på plats när de spelade in refrängen på gamla emi-studion i vintras, låten var precis lika irriterande då tyvärr :/

Skurt
[#17]  Skrivet: 2006-06-17 15:32:40 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 1688 Från: Lunnagår
Haha, jag känner faktiskt en av tjejerna som körar på den och var till och med på plats när de spelade in refrängen på gamla emi-studion i vintras, låten var precis lika irriterande då tyvärr :/

HAHA. Fifan! stackars dig..

TacomaTrailer
[#18]  Skrivet: 2006-08-02 15:59:18 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 37278 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
PRODIGY discography (1991-1999) på shuffle hela dagen, w00t!

TacomaTrailer
[#19]  Skrivet: 2006-08-03 12:14:08 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 26094 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Fcuk the prodigy, The Chemical Brothers - Galvanize ftw!

Benefactor
[#20]  Skrivet: 2006-08-04 13:04:31 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 23 jul 2004 Inlägg: 858 Från: och med nu!
GRiM sket ur sig:
Själv har jag lärt mig att uppskatta tandgnissel och barnaskrik, så jag gnisslartänder och plågar barn.

Är du barntandläkare eller? Lärare på förskola/barnskötare? Socialsekreterare? Psykolog? Studievägledare? Gymnastiklärare? Ansvarig för simskola?

[#21]  Skrivet: 2006-08-07 22:55:58 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 27570 Från: Lunnagår
Benefactor sket ur sig:
Är du barntandläkare eller? Lärare på förskola/barnskötare? Socialsekreterare? Psykolog? Studievägledare? Gymnastiklärare? Ansvarig för simskola?

Syokonsultent såklart.

PRODIGY FTW!

Just nu pumpar jag sommarens konstigaste dansbootleg, det är typ Daft Punk fast de har samplat en poplåt på tyska och techat upp det hela:

Freedom of Munich - Medizin Nach Noten. RAWKS!!!!!

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Musik  >>  Super serial vetenskaplig undersökning: Jobbmusik

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet