Forumindex

Forumindex  >>  Övrigt  >>  Den moderat balla n00btråden

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
TacomaTrailer
[#1]  Skrivet: 2006-07-23 15:52:12 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 31065 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Tror att det funnits liknande intiativ men kan inte hitta...

I denna tråd frågas saker man borde veta.

Jag kör winamp men saknar funktionen som fanns förut att all ny media man öppnade lade sig sist i spellistan utan att automatiskt köras igång och absolut utan att tömma den existerande spellistan och starta en ny med endast de/det valda objektet. ("Högerklicka -> Enque in winamp" är ICKE ett alternativ, jag glömmer alltid någon gång på dagen och då är allt förstört)

Hatar verkligen detta eftersom jag aldrig kommer spara några spellistor och tycker det är djävulskt grymt att alltid ha de senaste spelade sakerna tillhanda då min musiksamling nu gått över 20gig-gränsen och är trots hyfsad organisation alltmer svårorienterad.

Nej, iTunes och Mediaplayer kommer icke att bytas till, är öppen för andra mjukvaror dock om ni känner till något bättre.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
GRiM
[#2]  Skrivet: 2006-07-23 17:52:24 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 22840 Från: någonstans där jag var.
Ur answer is speldd FOOBAR2000! ^_^
Anser nog att detta är ganska uber, kräver dock sin nörd för att få ut full potential. Jag har mina misstankar om att detta är den motvikt världen behöver mot windows mediaplayer 10-XX.

Features

* Audio formats supported: MP1, MP2, MP3, MP4, MPC, AAC, Ogg Vorbis, FLAC / Ogg FLAC, WavPack, WAV, AIFF, AU, SND, CDDA, WMA.
* Full unicode support.
* Advanced tagging capabilities.
* Support for transcoding all supported audio formats using the Converter component (requires external commandline encoder executables for different output formats).
* ReplayGain support - both playback and calculation.
* Customizable keyboard shortcuts.
* Open component architecture allowing third-party developers to extend functionality of the player.

http://img50.imageshack.us/my.php?image=untitledbm6.png
http://img.photobucket.com/albums/v142/Tool_Meep_Meep/foo_2006-07-22.png
http://img208.imageshack.us/my.php?image=foobardeskversion9gp0.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v142/Tool_Meep_Meep/desktops/2006-06-03_02.png
http://img.photobucket.com/albums/v142/Tool_Meep_Meep/desktops/2006-04-06_fb2k.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v142/Tool_Meep_Meep/desktops/2006-06-03_02.png

rävdjuret
[#3]  Skrivet: 2006-07-23 22:51:34 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 3380 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
svaret lyder:

är playlistfönstret markerat och du lägger till musk (lägg till med tangenten L, lägg till hela mappar med Shift-L) så lägger sig musiken sist. är däremot winampfönstret markerat byts hela playlisten ut.

det man kan ändra på är hur musik läggs till från explorer/utforskaren när man dubbelklickar eller markerar och trycker enter. standard är att hela playlisten byts ut, vill du ändra på det så bockar du för följande val:

CTRL-P (Preferences) -> General Preferences -> File Types -> Explorer Settings -> "Enqueue files on double click in Windows Explorer"

and teh f1rst n00b qstn 1s 4nswerd

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
TacomaTrailer
[#4]  Skrivet: 2006-07-24 01:40:32 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 3254 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Klockrent grabbz!

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless

Skurt
[#5]  Skrivet: 2006-07-27 15:36:23 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 12153 Från: Lunnagår
var kan man hitta lite sunblock-porr?? Hey ladies! know what I mean, nutch nutch, say no more!!

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
TacomaTrailer
[#6]  Skrivet: 2006-07-27 15:44:49 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 122189 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Som beställt:

gratuitious sunblock-porr

TacomaTrailer
[#7]  Skrivet: 2006-08-28 19:49:02 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 3727 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
USA-fotbollen börjar snart och kinnevik har bögat bort rättigheterna, är det någon som vet en bra träcker för att ladda ner sport?

GRiM
[#8]  Skrivet: 2006-08-29 20:15:10 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 12072 Från: någonstans där jag var.
People of the internets, hur gör man för att spara ner streamande podcasts?

bra lösning: nån setting i foobar2000
medel: fil som inte kräver install
dålig: ladda ner 40mb program som bloatar ner systemet.

Syltnacke
[#9]  Skrivet: 2006-08-31 10:06:17 Citera
Svettfläck
Regdatum: 22 okt 2005 Inlägg: 17085 Från: Toppen på sidan
TacomaTrailer sket ur sig:
USA-fotbollen börjar snart och kinnevik har bögat bort rättigheterna, är det någon som vet en bra träcker för att ladda ner sport?

Jag gillar www.sportbit.org, mest för att där finns en herrans massa basket. Men det är meningen att all sorts sport (rim flim) ska förekomma. Hur det är med foosball vet jag inte.

TacomaTrailer
[#10]  Skrivet: 2006-08-31 10:42:10 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 19053 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Tackar tackar, såg väl lite knapert ut just nu men säsongdjäveln har ju inte ens börjat, vi få la siii. Droppa gärna fler om ni hittar

Skurt
[#11]  Skrivet: 2006-08-31 12:57:49 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 18146 Från: Lunnagår
Vad fan är dealen med mellansverige? varför vill man leva med all denna djävla skog, brist på infrastruktur samt brist på mänsklig kontakt helt frivilligt? VARFÖR? Jag är noobinflyttad hit..

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
GRiM
[#12]  Skrivet: 2006-08-31 19:37:03 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 9821 Från: någonstans där jag var.
Skurt sket ur sig:
Vad fan är dealen med mellansverige? varför vill man leva med all denna djävla skog, brist på infrastruktur samt brist på mänsklig kontakt helt frivilligt? VARFÖR? Jag är noobinflyttad hit..

http://www.internetbokhandeln.se/bok.html?isbn=9189120000

Manfred
[#13]  Skrivet: 2006-09-01 11:58:05 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 18 nov 2004 Inlägg: 542 Från: oss alla till er alla
Skurt sket ur sig:

Två ord, tre stavelser: Kjell Lönnå.

EDIT: Kjell som en 1969 x 1307 pixlar stor bakgrundsbild till din dator?
http://www.lakarmissionen.se/img/zimg/H_Kjell_5965.jpg

[#14]  Skrivet: 2006-09-01 13:31:23 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 37278 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Skurt sket ur sig:

http://www.google.com/search?hl=en&rls=GGGL,GGGL:2006-18,GGGL:en&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=define:+masochism&spell=1

Skurt
[#15]  Skrivet: 2006-09-01 15:25:21 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 3657 Från: Lunnagår
Skurt sket ur sig:

http://www.google.com/search?hl=en&rls=GGGL,GGGL:2006-18,GGGL:en&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=define:+masochism&spell=1

vi börjar närma oss pudelns hjärna..

AnaMatronic
[#16]  Skrivet: 2006-10-26 20:41:31 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 12342 Från: :nårF
Jag behöver lite tips på hur jag gör för att smälla in en bild i url-fältet (som döskallen på denna sidan). Någon som känner till en sida där man lätt kan läsa sig till detta?

Hummer Bugg
[#17]  Skrivet: 2006-10-26 21:22:46 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 22120 Från: westeroze
Gör en gifbild på 16x16
Omdöp den till favicon.ico
Lägg i den katalog du har index-filen till din hemsida på

Vet inte om det går på nått annat sätt, har du blogg eller liknande tror ja inte du kan göra detta.

[#18]  Skrivet: 2006-10-26 21:52:16 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 17189 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Det skadar inte att länka till ikonen också Too cool for school.. and the law

(inom <head> taggarna)
Datakod av högsta rang:

<link rel="shortcut icon" href="http://example.com/favicon.ico" type="image/x-icon">
<link rel="icon" href="http://example.com/favicon.ico" type="image/x-icon">

(ja, båda behövs för cross-browser kompabilitet)

Saknar du möjlighet att skapa in .ico-fil kan du göra det här:
http://www.chami.com/html-kit/services/favicon/

AnaMatronic
[#19]  Skrivet: 2006-10-26 22:05:42 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 40200 Från: :nårF
Det skadar inte att länka till ikonen också Too cool for school.. and the law

(inom <head> taggarna)
Datakod av högsta rang:

<link rel="shortcut icon" href="http://example.com/favicon.ico" type="image/x-icon">
<link rel="icon" href="http://example.com/favicon.ico" type="image/x-icon">

(ja, båda behövs för cross-browser kompabilitet)

Saknar du möjlighet att skapa in .ico-fil kan du göra det här:
http://www.chami.com/html-kit/services/favicon/

Får tacka för de fina svaren, men eftersom jag struntar runt med wordpress (ja mina kunskaper inom webprogrammering är [sic!] låga) så verkar det inte fungera.
Som jag har förstått det så ska koden läggas i index-filen och där finns inte mycket att ändra på.

EDIT: Fick det tammifan att fungera. Det fanns en fil som hette header.php i temats katalog. Där kunde man flika in det litta grannt. Tusen tackar Hitler dances the night away

AnaMatronic
[#20]  Skrivet: 2006-10-31 08:49:56 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 1500 Från: :nårF
Har uppdaterat Firefox till ver. 2.0. Redan efter två tre dagar är jag lovligt irriterad. Någon som vet hur man ställer in så att Firefox frågar en om man ska öppna eller spara en fil man laddar hem från nätet?
Har ju tusen torrentfiler liggande på skrivbordet och det retar mig...

GRiM
[#21]  Skrivet: 2006-10-31 10:11:20 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 33689 Från: någonstans där jag var.
AnaMatronic sket ur sig:
Har uppdaterat Firefox till ver. 2.0. Redan efter två tre dagar är jag lovligt irriterad. Någon som vet hur man ställer in så att Firefox frågar en om man ska öppna eller spara en fil man laddar hem från nätet?

japp.

TacomaTrailer
[#22]  Skrivet: 2006-10-31 10:37:46 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 2899 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
AnaMatronic sket ur sig:

För att öppna en fil behöver den tyvärr finnas någonstans på datorn så det kommer du inte undan. Däremot kan du säga till ff att fråga dig vart du vill ladda ner filerna till. Detta görs på tools->options->main.

Själv har jag bara en folder som heter "downloads" där allt blaha går, de få gånger man faktiskt laddat ner något via http går jag bara in där och gräver ut den.

Kanna
[#23]  Skrivet: 2006-10-31 11:57:09 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 28 nov 2004 Inlägg: 4092 Från: C4, Skåne
AnaMatronic sket ur sig:

Menar du vilket program som ska associeras till en viss filtyp? D v s att om du klickar på en torrentfil för att ladda hem den så ska t.ex. BitComet eller vad du nu använder starta? I så fall är det: verktyg->inställningar->innehåll->filtyper->redigera. Sen letar du upp det program du vill associera med en viss filtyp.

AnaMatronic
[#24]  Skrivet: 2006-10-31 16:51:40 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 16000 Från: :nårF
Kanna sket ur sig:
AnaMatronic sket ur sig:

Menar du vilket program som ska associeras till en viss filtyp? D v s att om du klickar på en torrentfil för att ladda hem den så ska t.ex. BitComet eller vad du nu använder starta? I så fall är det: verktyg->inställningar->innehåll->filtyper->redigera. Sen letar du upp det program du vill associera med en viss filtyp.

TACK!
Jag antar att TT har rätt. De lägger sig nog i nån förbannad temp-mapp någonstans. Men nu slipper jag springa till en separat mapp för att öppna varje torrent-fil.

TacomaTrailer
[#25]  Skrivet: 2006-11-08 10:22:15 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 36863 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Coolt att den håller reda på när plugins har nya uppdateringar men jag stör mig förjävligt mycket på att de fortfarande saknar avancerade cache-inställningar som på ie där man t.e.x alltid kan kolla om en sida har ändrats istället för att ladda från cachen Hitler dances the night away

Ska ladda ner den där developer-toolbaren alla ska snacka om hela tiden och se om det går att göra från den.

Edit: Den var grym problemet är bara att min läsare snart kommer se ut så här:

Edit 2: Den hade funktionen jag letade efter ULTRAW00T!!!!!

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Övrigt  >>  Den moderat balla n00btråden

Sida 1 av 3
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet