Forumindex

Forumindex  >>  Övrigt  >>  Den moderat balla n00btråden

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
GRiM
[#26]  Skrivet: 2006-11-08 20:29:18 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 15988 Från: någonstans där jag var.
E du bra på data?

Hur gör man för att väcka upp sin dator (typ powha-ohn!) med ett remoteprogram som typ real VNC. Jag sitter på laptop (ha-ha! NEJ jag sitter inte på den!!45t4) och vill kunna starta upp min datormaskin när behovet faller mig på.
Det verkar finnas en IQ-pool här i forumet som man kan doppa sina frågor i och jag hoppas att nån blöter ner min fråga med lite iq-vätska.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
TacomaTrailer
[#27]  Skrivet: 2006-11-08 20:36:06 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 18897 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Stäng aldrig av din fasta burk så slipper du oroa dig, jag har stängt av min (med reboots undantagna givetvis) exakt en gång (när jag flyttade kontor) det senaste året och det funkar skitbra.

Problemo solved, nästa!

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

AnaMatronic
[#28]  Skrivet: 2006-11-08 23:20:38 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 8400 Från: :nårF
Frågade exakt samma sak på Swecloclers forum för något år sedan. Och den lösningen jag fick var något i stil med: Bygg in en mobil i datan och programmera ett hemmalött chip så att en signal betyder starta, två betyder reboota osv. Verkade lite krångligt så jag åkte hem och startade den istället...

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
Hummer Bugg
[#29]  Skrivet: 2006-11-09 00:02:39 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 4866 Från: westeroze
Är [sic!] nöjd med att kunna ge dig ett leet/high tech svar på den här frågan, starta datorn via mobiltelefonen!!!

Registrera dig gratis på tjänsten som är under utvärdering av några svenska drar WAP systemet ett steg längre.

http://www.mobilerc.se/

Det räcker med att offra din förstfödde som tack för hjälpen.

[#30]  Skrivet: 2006-11-09 00:06:53 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 6623 Från: någonstans där jag var.
Här har du..

Tack för svaret! Nu slippar jag resa mig ur sängen för att starta datorn! Äntligen!

TacomaTrailer
[#31]  Skrivet: 2006-11-09 00:10:34 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 7455 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Påstående:
● Stänga av, starta om eller försätta datorn i vänteläge

Hmmmmmm, känns som att något från grims önskelista saknas...typ det enda som var på listan (att tända den på distans).

Jag kan givetvis inte ett jota om hårdvara men för att 2 saker ska kunna interagera måste det väl ändå finnas (1) en sändare och (2) en mottagare och då datorn är avslagen kan den inte funka som en mottagare, förutom en avstängd, icke fungerande mottagare givetvis.

Alternativet är då som jag ser det att göra som anamatronic sa och bygga in sändaren i datorn (tex mobilen, pager eller något) så att den i sin tur kan väcka den primära mottagaren.

Fråga en muslim (spelar ingen roll vem), han har utan tvivel redan god utbildning i fjärrdetonationer och vill säkert öva sina skills på din burk innan det är dags på riktigt. Vill han inte så erbjud portkoden till rosenbad eller info om när säpo vanligtvis tar sin lunchrast så sköter han resten...Lycka till!!

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless

rävdjuret
[#32]  Skrivet: 2006-11-09 15:32:50 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 6409 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
men är det inte just detta som wake on LAN är till för? som man ställer in i BIOS.

borde väl bara vara och aktivera det och sen anropa rätt IP med rätt protokoll så skall datorn vakna?

TacomaTrailer
[#33]  Skrivet: 2006-11-09 16:05:39 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 1840 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Film sket ur sig:
Jaaa.....Man kan ju ha det så....tills vidare i alla fall

Lee
[#34]  Skrivet: 2006-11-09 17:42:21 Citera
Svettfläck
Regdatum: 25 jun 2005 Inlägg: 66 Från: Finland
http://www.jibble.org/wake-on-lan/

GRiM
[#35]  Skrivet: 2006-11-09 17:54:43 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 22840 Från: någonstans där jag var.
Tack för all "hjälp"!

Men då jag ligger i sängen och vill starta datorn via laptoppen så inser jag nu att det lättaste är att ta de två stegen som krävs för att nå on-knappen. Sad but true. Skall dock trixa lite med Java-länken!

AnaMatronic
[#36]  Skrivet: 2006-11-09 19:48:54 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 12600 Från: :nårF
GRiM sket ur sig:
Tack för all "hjälp"!

Men då jag ligger i sängen och vill starta datorn via laptoppen så inser jag nu att det lättaste är att ta de två stegen som krävs för att nå on-knappen. Sad but true. Skall dock trixa lite med Java-länken!

Tebba att ta en pinne och ha den liggande bredvid sängen. Lagom lång för att nå on-knappen typ. Så petar du mot datorn när du vill starta.. Jag har inte provat själv, men jag har hört att det ska funka.

TacomaTrailer
[#37]  Skrivet: 2006-11-09 20:02:38 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 13461 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Om man har typ überl33t StixXxor skills kanske

GRiM
[#38]  Skrivet: 2006-11-09 22:40:44 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 11256 Från: någonstans där jag var.
AnaMatronic sket ur sig:
GRiM sket ur sig:
Tack för all "hjälp"!

Tebba att ta en pinne och ha den liggande bredvid sängen. Lagom lång för att nå on-knappen typ. Så petar du mot datorn när du vill starta.. Jag har inte provat själv, men jag har hört att det ska funka.

Hummer Bugg
[#39]  Skrivet: 2006-11-10 10:57:38 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 4792 Från: westeroze
Ajdå, var rätt säker på att den kunde starta datorn, sry.
Men jag antar att barnet redan är slaktat...

Fast iom att man kan lägga in egna java-scipt så kanske man kan lägga in Wake-On-LAN på nått sätt?

Men om du bara slöfockar i sängen så borde det väl gå att starta med ett trådlöst tangentbord, eller det kanske bara funkar med gamla o-USBiga tangentbord? Förlängningssladd isf!

[#40]  Skrivet: 2006-11-10 11:23:58 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 5029 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Java-script Vs Javascript, programmerar JAG SKRATTAR HÖGT OCH LJUDLIGT!...

GRiM
[#41]  Skrivet: 2006-11-28 02:29:53 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 11420 Från: någonstans där jag var.
Nån mupp här som hackat sin firmware-moddat sin Xbox360? Samsung-spelare i min låda.
Nån som anser sig själv the ultimate superhacker of divine retribution? .. och orkar ge mig en hand.

AnaMatronic
[#42]  Skrivet: 2006-11-28 08:27:49 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 1800 Från: :nårF
GRiM sket ur sig:
Nån mupp här som hackat sin firmware-moddat sin Xbox360? Samsung-spelare i min låda.
Nån som anser sig själv the ultimate superhacker of divine retribution? .. och orkar ge mig en hand.

Allt jag har hört är att M$ har tagit revenge på dem som moddat och på nåot sätt lyckats göra boxarna obrukbara. Fast vid närmare koll så var det Hitachi. Kolla in www.chipper.se eller www.psxcare.com.

Personligen hade jag nog hållt mig lite i skinnet tills det hade kommit en lite grymmare moddning med möjlighet att köra spel från HD och andra funktioner som finns på god old Xbox.

Syltnacke
[#43]  Skrivet: 2006-12-14 11:57:28 Citera
Svettfläck
Regdatum: 22 okt 2005 Inlägg: 3264 Från: Toppen på sidan
Datan ska ha nya grejor, berättade den för mig!

Den ska ha en extra intern hårddisk och mer minne. Är Komplett och Dustin bra ställen att handla på, eller finns det ännu bättre?

TacomaTrailer
[#44]  Skrivet: 2006-12-14 12:30:17 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 43491 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
http://www.pyrotech.se/ har världens sämsta hemsida men är djävulskt kunniga om man pratar med dem över telefon, vet man exakt vad man ska ha brukar dataprince ha rätt bra priser.

Men av ren lathet brukar jag handla på www.inwarehouse.se, hyfsade priser, bra leveranstider och inget djävla 300:- för ett djävla företagspaket som vissa andra kör med.

AnaMatronic
[#45]  Skrivet: 2006-12-14 13:34:39 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 12933 Från: :nårF
Syltnacke sket ur sig:
Datan ska ha nya grejor, berättade den för mig!

Den ska ha en extra intern hårddisk och mer minne. Är Komplett och Dustin bra ställen att handla på, eller finns det ännu bättre?

Jag vill inte dra hela historien med hur mycket strul jag har haft med komplett och saker jag har beställt där ifrån. men mycket är det.
Dustin är bra, gratis frakt och röj.
Datorbutiken kan jag inte heller klaga på om jag ska vara ärlig, och det ska man.

Syltnacke
[#46]  Skrivet: 2006-12-14 14:34:34 Citera
Svettfläck
Regdatum: 22 okt 2005 Inlägg: 5525 Från: Toppen på sidan
Åh, man tackar...

rävdjuret
[#47]  Skrivet: 2006-12-15 00:07:58 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 5053 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
första inlägget på lätt en månad (kanske man skall se över sin arbetsbelastning?)

om det är en hel dator, dvs alla delar, brukar det bli lättast och billigast från www.datorbutiken.se men det finns andra som är billigare på enstaka delar..

Skurt
[#48]  Skrivet: 2006-12-15 00:22:16 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 16204 Från: Lunnagår
Hur fan för man över alla sina miljarder mp3s till en annan hårddisk på bäst enklast djävla vis?? Chenquie!

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
TacomaTrailer
[#49]  Skrivet: 2006-12-15 04:05:04 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 1725 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
ctrl x + ctrl v

Edit: Inte ironi, varför bry sig om något annat? Klipp ut och klistra in, gå och lägg dig och på morgonen är det klart.

Hummer Bugg
[#50]  Skrivet: 2006-12-15 14:30:06 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 5806 Från: westeroze
TacomaTrailer sket ur sig:
ctrl x + ctrl v

Edit: Inte ironi, varför bry sig om något annat? Klipp ut och klistra in, gå och lägg dig och på morgonen är det klart.

Skulle nog köra crtl c, ifall nått strular så kan faktiskt datan försvinna i datarymden (har hänt mig).

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Övrigt  >>  Den moderat balla n00btråden

Sida 2 av 3
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet