Forumindex

Forumindex  >>  Övrigt  >>  Den moderat balla n00btråden

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
TacomaTrailer
[#51]  Skrivet: 2006-12-16 13:23:48 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 36449 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Haha, nu har jag en Mac Mini!

Skall använda den mest till att testa webbsidor och spela musik då iTunes på PC drar mer resurser än det genomsnittliga videoredigeringsprogrammet. Genom en genial framförhållning i mitt senaste monitorköp kommer jag ha båda maskiner kopplade till samma skärm och kommer kunna switcha mellan dem genom ett tryck på skärmen...Så jäääääääävla coolt!

Hur som helst, är det någon som vet ett bra sätt att dela filer mellan Mac och PC, alltså någon sorts 1:1 nätverk.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Hummer Bugg
[#52]  Skrivet: 2006-12-16 15:48:23 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 35945 Från: westeroze
TacomaTrailer sket ur sig:

Skall använda den mest till att testa webbsidor och spela musik då iTunes på PC drar mer resurser än det genomsnittliga videoredigeringsprogrammet. Genom en genial framförhållning i mitt senaste monitorköp kommer jag ha båda maskiner kopplade till samma skärm och kommer kunna switcha mellan dem genom ett tryck på skärmen...Så jäääääääävla coolt!

Hur som helst, är det någon som vet ett bra sätt att dela filer mellan Mac och PC, alltså någon sorts 1:1 nätverk.

Min farsa har lyckats koppla en gammal mac på 10 hz eller nått sånt till nätverket genom vår router. Men menar du utan router eller hubb?

[#53]  Skrivet: 2006-12-16 17:10:58 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 41420 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Nja, att använda ordet nätverk var nog lite dumt, jag behöver bara ett smidigt sätt att dela filer mellan två datorer, kanske genom en extern hårddisk som båda datorerna är kopplade till, i princip något sånt här men vet inte om det funkar mellan mac och pc. Någon som vet?

http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1120408&node=479

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless

Teaflax
[#54]  Skrivet: 2006-12-16 18:58:22 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 25662 Från: Katrineholm, bitch
Jag kör bara gamla goda Hotline, som visserligen kan vara knepigt att hitta då företaget bakom det kånkat duktigt två gånger. Funkar nästan felfritt (lite strul med svenska tecken i filnamn, men inget som inte går att åtgärda).

GRiM
[#55]  Skrivet: 2006-12-16 22:08:15 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 15797 Från: någonstans där jag var.
Samba-klient installerad på macen så att den delar ut det som i ett win-nätverk.

AnaMatronic
[#56]  Skrivet: 2006-12-17 13:58:23 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 1800 Från: :nårF
TT:s fråga fick mig att komma att tänka på ett litet program som jag dessvärre inte vet om det finns till Mac. Hamachi.

Hamachi lurar datorn att tro att den är uppkopplad till ett nätverk (LAN) och man kan på så vis skicka filer the good old fashion way i Windows genom utforskaren.

Den stora fördelen med programmet är egentligen att man kan spela online med spel som inte är tänkta att fungera som onlinespel egentligen.
Funkar utmärkt till: BF2142 (crackad), Risk 2 och lite annat.

www.hamachi.cc (löser nog inte TT:s problem som sagt, men det är ett djävulskt smidigt program.)

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
Dubya Shrub
[#57]  Skrivet: 2006-12-20 23:48:51 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 21 apr 2005 Inlägg: 476 Från: Sveriges Framstjärt
Evil laughter of doom

Köpte världens roligaste pryl idag. USB missilelauncher. Hitler dances the night away Pluggade in den så forst jag kom hem, under stort hemlighetsmakeri som brukligt är när man scorat nya missiler. Too cool for school.. and the law Siktade långsamt in den på den flitigt pluggande flickvänen som inte insåg situationens allvar, trots de naturtrogna ljudeffekterna.. När jag väl tryckte på stora röda knappen och sirenen började låta så tittade hon förvånat upp och träffades klockrent i pannan. EUHAOEHAUHEAHEOAH Smack! Succé redan vid första uppskjutningen. Hon blev så djävla arg. Men jag skrattade som en besatt, jag kände inte ens hennes hårda taekwondokickar som min stackars kropp fick utstå. Evil laughter of doom 299:-, var lite tveksam först men fan vad nöjd jag är nu. Hey ladies!

Nån annan som gillar att hänge sig åt hustrumisshandel light?

(Nä, jag jobbar inte på teknikmagasinet. Oh, damn. Did I bring out my dildo again? )

johabbed
[#58]  Skrivet: 2006-12-21 00:03:34 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 333203 Från: payehoq
Haha. Jag har sett annonsen för en sån där missilskjutare och första tanken var bara "vem fan köper en sån?"

Nu vet jag. Dubya Shrub represent.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att Ankeborg bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
TacomaTrailer
[#59]  Skrivet: 2006-12-21 01:38:58 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 14911 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Fan va nice dubya, den har jag missat helt.

Om någon är intresserad så löste sig mitt problem med delad hd mellan pc och mac med denna: http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1120407&node=479 Kanske lite ickel33t att köpa sig ur ett dilemma men det funkar djävulskt bra faktiskt. HD-n i länken skapar alltså en fejkserver som alla datorer i nätverket kan ansluta till (både som hd och nätverksplats).

Skurt
[#60]  Skrivet: 2006-12-21 15:25:35 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 5064 Från: Lunnagår
Dubya Shrub sket ur sig:
:
299:-,

Som gjutet!!! Snacka om bra julklappstips till farsan Hey ladies!

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
ml
[#61]  Skrivet: 2006-12-21 16:28:25 Citera
Generaldirektör
Regdatum: 15 nov 2004 Inlägg: 27730
TacomaTrailer sket ur sig:

Har inte skrivit något här på länge,
men som macanvändare måste jag hjälpa till här kände jag:
Ladda ner Sharepoints
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/12512
och dela ut en mapp via SMB från din mac, kan vara bra
att ha fast ip på Macen.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Övrigt  >>  Den moderat balla n00btråden

Sida 3 av 3
Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet