Forumindex

Forumindex  >>  Radio, TV & Film  >>  The Office [U.S.]

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
AnaMatronic
[#26]  Skrivet: 2007-09-06 23:44:16 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 23700 Från: :nårF
Hummer Bugg sket ur sig:
Byt ut två och en halvan och satsa på The Office, så grymt mycket bättre, ungefär att säga att nånting är godare än bajs iofs men du fattar, kolla The Office!

Måste kliva upp till Syltis försvar här. 2 1/2 men är inte så djävla dåligt. Visst innehåller det en del billiga skämt och visst finns det ett extremt tydligt genomgående tema som gör att alla program är ungefär likadana. Men det ger ändå en hel del skratt, vilket är mer än man kan säga om de flesta sitcoms som köps in från staterna nuförtiden.

Vad The Office beträffar så är det helt underbart.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
Skurt
[#27]  Skrivet: 2007-09-07 00:53:38 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 21662 Från: Lunnagår
AnaMatronic sket ur sig:
Hummer Bugg sket ur sig:
Byt ut två och en halvan och satsa på The Office, så grymt mycket bättre, ungefär att säga att nånting är godare än bajs iofs men du fattar, kolla The Office!

Måste kliva upp till Syltis försvar här. 2 1/2 men är inte så djävla dåligt. Visst innehåller det en del billiga skämt och visst finns det ett extremt tydligt genomgående tema som gör att alla program är ungefär likadana. Men det ger ändå en hel del skratt, vilket är mer än man kan säga om de flesta sitcoms som köps in från staterna nuförtiden.

Vad The Office beträffar så är det helt underbart.

2 1/2 Svin är humorns motsvarighet till Mein Kampf.

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Hummer Bugg
[#28]  Skrivet: 2007-09-07 01:38:55 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 6390 Från: westeroze
Måste säga att jag inte hajjar 2 and a half men, för mig är det lika billiga, krystade och upprepande "skämt" som resten av sitcomens bottenskrap, men jag har flera kompisar som tycker om serien, och de är någolunda normala.

Länka gärna till nått 2 och halft youtubeklipp ni skrattar åt.

[#29]  Skrivet: 2007-09-07 06:20:40 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 133809 Från: Katrineholm, bitch
Skurt sket ur sig:

Mein Kampf är bra mycket roligare.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
AnaMatronic
[#30]  Skrivet: 2007-09-07 07:50:07 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 114000 Från: :nårF
Hummer Bugg sket ur sig:

Länka gärna till nått 2 och halft youtubeklipp ni skrattar åt.

Skulle vara omöjligt. Lika omöjligt som att jag skulle ladda ner ett avsnitt av serien i fråga. Det är något jag tittar på när det står på, men jag kan inte som övriga medlemmar ställa upp på att ösa galla på dem.

skurt sket ur sig:

Teaflax sket ur sig:
Mein Kampf är bra mycket roligare.

Ni har alltså läst den. Jag är imponerad... tror jag.

Jason
[#31]  Skrivet: 2007-09-07 10:21:10 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 2168 Från: ett annat håll
Appropå lite annat, Är det bara jag som fastnat för "våra värsta år"?

Tyckte ärligt talat att det sög horses ass första avsnitten men nu tycker jag fan det är skitbra, lite som med kvinnofängelset fast med humor.

[#32]  Skrivet: 2007-09-07 10:37:56 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 4223 Från: payehoq
Nä, fan, vi är flera som fastnat för Våra Värsta År! Detta skedde dock cirka 1992. Hon den där nya förmågan Christina Applegate är ju skitsnygg och Psycho Dad-melodin är hur kul som helst.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att leken "fruktsallad" bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Jason
[#33]  Skrivet: 2007-09-07 10:56:14 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 9334 Från: ett annat håll
johabbed sket ur sig:
Nä, fan, vi är flera som fastnat för Våra Värsta År! Detta skedde dock cirka 1992. Hon den där nya förmågan Christina Applegate är ju skitsnygg och Psycho Dad-melodin är hur kul som helst.
Men hur kul kunde det egentligen vara 1992? ungefär som att titta på kvinnofängelset när det kom runt 1989 eller hur det nu var, glädjen är ju att se det idag, just när man vet hur det gick för exempelvis Christina Appelgate. plus all pastish*ig
80-talsdekor
*shchshc ljud

[#34]  Skrivet: 2007-09-07 11:03:25 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 28158 Från: payehoq
Jason sket ur sig:
Men hur kul kunde det egentligen vara 1992?

Jävligt kul! Jag var fantamej elva år och läste Pyton. Våra värsta år var därmed stortad tv-humor på den tiden.

Förresten, denna tråden handlar om The Office. Inte för att det förhindrar att andra sitcoms fortsätter diskuteras, men i så fall väljer jag nog att bryta ut det till en egen tråd.

För övrigt anser jag att Martin Stenmarck bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Jason
[#35]  Skrivet: 2007-09-07 11:11:07 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 38391 Från: ett annat håll
hahaha Pyton, Megapyton och en dingding värld* var typ mina husgudar.

(*trodde på allt första gången jag läste det och blev livrädd för att djävulsvampyrerna de hittat under en källare i transylvanien skulle äta upp mig)

Men braka iväg denna till en egen tråd, även om aktiviteten troligtvis kommer stanna av efter nån halv dag förtjänar "våra värsta år" en tråd. på samma grunder som The Office eller Lost.

[#36]  Skrivet: 2007-10-12 14:30:36 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 7300 Från: payehoq
Denna videon komemr säkert försvinna inom kort, men den förtjänar ändå att läggas upp... Andy fortsätter vara grymmast i världen.

Påstående:

Take a chance on meeee!

Hans "drafting" i 5-kilometersloppet var grymt också.

För övrigt anser jag att bokförlaget Kartago bör förgöras.
johabbed
[#37]  Skrivet: 2007-11-16 18:17:32 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 32264 Från: payehoq
JAN-OVE WALDNER!

För övrigt anser jag att standardmjölk bör förgöras.
Rumpnisse
[#38]  Skrivet: 2007-11-17 12:14:03 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 11 nov 2005 Inlägg: 765 Från: Oslo
Hummer Bugg sket ur sig:
Måste säga att jag inte hajjar 2 and a half men, för mig är det lika billiga, krystade och upprepande "skämt" som resten av sitcomens bottenskrap, men jag har flera kompisar som tycker om serien, och de är någolunda normala.

Känner som att 2åhalvan är bäst i sin viktklass. dom kör stenhårt på sitcom formulat, ingen revolution bara ett par kullisser och en skådis med samma förnamn i serien som i verkligheten. Det är ju inte så att det görs några andra sevärda sitcoms längre (kan ha fel). Office är ju skitgrym mockumentary, southpark är animation och weeds är ju en tv-show eller vad man säger, men andra sitcoms??

Och jo.. the office är en av dom bästa serierna där ute för tillfället, för att hålla till trådens ämne Hitler dances the night away
och var det inte nån som sa något om spinoff?

Hummer Bugg
[#39]  Skrivet: 2007-11-17 12:46:05 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 17327 Från: westeroze
30 Rock, Arrested Development, Coupling, It's always sunny in Philadelphia, Extras, Curb your Enthusiasm, Lucky Louie, My name is Earl, That's 70s show

Bara en lista på sitcoms som är så djävla mycket bättre än 2 1/2
Sitcom = situationskomedi i vardaglig miljö

The Office är väl inte riktigt en sitcom, mockumentär där det snarare är karaktärerna som är roliga, men Extras är det däremot.
Scrubs är på gränsen men tog inte med det.

[#40]  Skrivet: 2007-11-17 12:58:56 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 18772 Från: payehoq
Scrubs, The Office, 30 Rock och My Name is Earl är alla sitcoms, även om formatet skiljer sig från traditionen burkskratt och tre kameror i en lägenhetsliknande studio. De är situationskomedier, alltså där poängen med serien är att det hela tiden uppkommer humoristiska situationer.

I alla fall, nu har jag sett lite mer av 2 1/2 Män än jag hade förr (då jag knappt sett något) och jag tycker det är ganska vidrigt. Delvis är det ganske min växande aversion mot publikskratt, kanske är det Charlie Sheens uselhet. Vissa skämt är rent objektivt riktigt roliga, as in de är bra skrivna, men de blir inte roliga när de framförs eftersom hela omgivningen är så jäkla... Sheenig. Eller nåt. Om de är bäst i sin viktklass är det enbart för att det inte finns nån konkurrens.

Men to each their own.

I alla fall, senaste Office-avsnittet var även utöver J-O Waldner-namedroppingen ett grymt bra avsnitt. Lite mörkare än vanligt, förbannat roligt. Särskilt brickvältandet och uppläsningen av Michaels vittnesmål re: behöva gå på toa.

Angående spinoff så läste jag nåt om det, fast det verkade ganska luddigt. Typ att NBC ville göra en ny serie som handlade om ett annat Dunder Mifflin-kontor som vi inte sett ännu, men helt nya karaktärer. Vilket känns rätt illa, då det antingen blir en kopia rakt av eller en sitcom om något helt annat som bara parasiterar på namnet.

För övrigt anser jag att Martin Stenmarck bör förgöras.
Teaflax
[#41]  Skrivet: 2007-11-17 15:38:38 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 6924 Från: Katrineholm, bitch
Den sista genuint bra traditionella trekamera-sitcomen med publik hette News Radio. Sen dess har enkameraserier dominerat hårt.

Rumpnisse
[#42]  Skrivet: 2007-11-18 22:52:28 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 11 nov 2005 Inlägg: 134 Från: Oslo
Hummer Bugg sket ur sig:
30 Rock, Arrested Development, Coupling, It's always sunny in Philadelphia, Extras, Curb your Enthusiasm, Lucky Louie, My name is Earl, That's 70s show

Bara en lista på sitcoms som är så djävla mycket bättre än 2 1/2
Sitcom = situationskomedi i vardaglig miljö

The Office är väl inte riktigt en sitcom, mockumentär där det snarare är karaktärerna som är roliga, men Extras är det däremot.
Scrubs är på gränsen men tog inte med det.

Jag menade inom den typen av show.. ok att det är situationskomedier men om nån säger ordet sitcom till mig tänker jag på studio serier med laughtracks som friends eller that 70s show.. och that 70's show går väll inte längre så det faller ju lätt ur argumentet om bra shower som fortarande går.
Antar att min definition av den slags tv-serie var fel, men du kanske fattar vad jag menar.. personligen så toppar nog couplings delat med sienfeldt min lista på situationskomedier med pålagda skratt.

johabbed sket ur sig:
I alla fall, nu har jag sett lite mer av 2 1/2 Män än jag hade förr (då jag knappt sett något) och jag tycker det är ganska vidrigt. Delvis är det ganske min växande aversion mot publikskratt, kanske är det Charlie Sheens uselhet. Vissa skämt är rent objektivt riktigt roliga, as in de är bra skrivna, men de blir inte roliga när de framförs eftersom hela omgivningen är så jäkla... Sheenig. Eller nåt. Om de är bäst i sin viktklass är det enbart för att det inte finns nån konkurrens.

Jo en förutsättning för att gilla serien är att man orkar Sheens slappa skådespelar stil.. och det att det inte är nån konkurrens i just den sorts serier stämmer. Det är lite som att ställa upp i handikapp OS, man behöver inte anstränga sig så mycket för att klå en rullstolsbunden i tresteg..
Men för att få min burkskratts fix är det "2and a halv" som gäller för mig.
Har inget emot att det är "sheenigt".

Kul afsnitt av the office Hitler dances the night away Dwights alerta konstaterande om att Darryl jobbar där var klockrent. "You idiot!"

Syltnacke
[#43]  Skrivet: 2008-01-03 20:32:23 Citera
Svettfläck
Regdatum: 22 okt 2005 Inlägg: 21420 Från: Toppen på sidan
Japp ... nu har jag sett på The Office US så att ögonen blöder.

OH MY FUCKING GOD! OH I'M FUCKING GOD!

Följer även Prison Break, Heroes och lite annat men abstinensen efter Kontoret är något helt annat.

Bättre än den brittiska versionen: check
Bättre än den tjeckiska versionen: czech

Vilka sajter bevakar amerikanska tv-serier (och strejken) bäst? Jag har ingen koll. Vill inte nöja mig med nöjessidorna på Fox.com, typ.

rävdjuret
[#44]  Skrivet: 2008-01-04 02:40:09 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 2341 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
finns många, men tv.com är ett ställe att starta på. http://www.tv.com/story/10570.html?&page=1

Jason
[#45]  Skrivet: 2008-01-05 14:59:20 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 6925 Från: ett annat håll
Syltnacke sket ur sig:
Japp ... nu har jag sett på The Office US så att ögonen blöder.

OH MY FUCKING GOD! OH I'M FUCKING GOD!

Följer även Prison Break, Heroes och lite annat men abstinensen efter Kontoret är något helt annat.

Bättre än den brittiska versionen: check
Bättre än den tjeckiska versionen: czech

Vilka sajter bevakar amerikanska tv-serier (och strejken) bäst? Jag har ingen koll. Vill inte nöja mig med nöjessidorna på Fox.com, typ.

Det är tydligen fler än jag (döh!) som börjat använda ordet check i vardagligt tal, alltid kul att se.

öl - check
brylcreme -check
biljetter till Status Que - check

[#46]  Skrivet: 2008-01-05 19:30:30 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 3871 Från: westeroze
En tjeck med kepsen käckt på svaj som käkar kexs hos familjen Käck - check

[#47]  Skrivet: 2008-01-05 20:45:34 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 7039 Från: payehoq
Klämkäcka, läser Hänt Extra, går på svensexa
Dränker in husdjur i tändvätska

I vilket fall som helst så uttalas kex med k-ljud och inte sje-ljud. Och därmed bastu.

För övrigt anser jag att Ankeborg bör förgöras.
AnaMatronic
[#48]  Skrivet: 2008-01-05 23:36:37 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 15600 Från: :nårF
johabbed sket ur sig:

I vilket fall som helst så uttalas kex med k-ljud och inte sje-ljud. Och därmed bastu.

Nej, inte enligt min Svenskalärarinna. Hon hade en bra förklaring till det också. Någonting om att K:et kom före en vokal som var antingen hård eller mjuk (kommer inte ihåg vilken). Så ingen bastu ikväll!

rävdjuret
[#49]  Skrivet: 2008-01-05 23:49:33 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 71978 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
AnaMatronic sket ur sig:
Nej, inte enligt min Svenskalärarinna. Hon hade en bra förklaring till det också. Någonting om att K:et kom före en vokal som var antingen hård eller mjuk (kommer inte ihåg vilken). Så ingen bastu ikväll!

din svensklärarinna är helt rätt ute. k framför mjuk vokal är sje-ljud och framhör hård vokal är det k-ljud. sen finns det ju undantag, som ketchup som är ett låneord och har k-ljud från början. fler undantag finns om man tänker efter, men de är inte många.

en annan trevlig regel (med undantag): m dubbelstavas ENDAST mellan två vokaler där den första är kort. undantag; lamm, damm och ramm samt ord som bygger på rom, dom och lom.

Teaflax
[#50]  Skrivet: 2008-01-06 00:51:52 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 87984 Från: Katrineholm, bitch
AnaMatronic sket ur sig:
johabbed sket ur sig:

Fast ordet är bildat ur "cakes", så det är därför det inte håller. För helsvenska ord är annars regeln helt rätt.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Radio, TV & Film  >>  The Office [U.S.]

Sida 2 av 3
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet