Forumindex

Forumindex  >>  Radio, TV & Film  >>  Live from New York... It's a ny säsong av SNL

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
johabbed
[#1]  Skrivet: 2006-09-24 13:58:32 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 44248 Från: payehoq
Det har varit en massa rykten om vilka i SNL-casten som återvänder och vilka som försvinner. Nu är det slutligen klart.

NBC sket ur sig:
Returning to the SNL repertory cast are Fred Armisen, Will Forte, Bill Hader, Darrell Hammond, Seth Meyers, Amy Poehler, Maya Rudolph, Andy Samberg, Jason Sudeikis, Kenan Thompson and Kristen Wiig.

Amy Poehler will return to the "Weekend Update" desk with a new partner to be announced later. Also returning, Seth Meyers returns for his second season as head writer, sharing the position with Emmy winners Andrew Steele and Paula Pell.

Med andra ord är det tack och adjö för Tina Fey, Rachel Dratch, Chris Parnell, Horatio Sanz och Finesse Mitchell.

Bland gamlingarna hade jag mycket hellre behållit Parnell och Dratch än Rudolph och Hammond. De fyra nyaste - Samberg, Sudeikis, Hader och Wiig - skötte sig alla mycket väl och är väl värda att få fortsätta. Vad vi får för nya supporting players i år återstår att se.

Premiär på lördag, alltså. Dane Cook hostar.

Senast ändrad av johabbed den 2006-09-24 15:59:59, ändrad totalt 1 gång

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att Trollywood bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Skurt
[#2]  Skrivet: 2006-09-24 15:21:16 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 23632 Från: Lunnagår
Skitfett! ser fram emot.. Tycker faktiskt det är ganska bra att de droppade Rachel Dratch, hon var nog mest störig enligt mig Hey ladies!

Sen så borde de profilera sig lite mer nu! känns som om Saturday Night Live inte riktigt haft samma själ det senaste året som innan. Aja men det blir väl en del grymma Andy-Sambergupptåg i fortsättningen väl?

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
johabbed
[#3]  Skrivet: 2006-10-03 10:41:14 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 46930 Från: payehoq
Inget vidare premiäravsnitt, i mitt tycke. Dane Cook sög, det Monty Python-liknande greppet med att en sketch blöder över till nästa (Farrah Fawcett -> barstängning) funkade inget vidare och ingen sketch lyfte riktigt.

Vattenflaskorna kom närmast, och om man hade bättre tajmat Dane Cooks "ska precis börja säga något" med att han ideligen blev avbruten av de fallande flaskorna så hade det varit riktigt, riktigt roligt, förutspår jag. Nu stod han istället bara med öppen mun hela tiden. Men flaskornas evighet var kul ändå. Metagrejen med "jag har en kompis som jobbar på SNL" kändes lite out of place, men funkade ok.

Brian Williams i Update-stolen var grymt det med.

Hoppas på bättring till nästa vecka.

För övrigt anser jag att standardmjölk bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
silmarillion
[#4]  Skrivet: 2006-10-04 22:17:41 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 3454 Från: Skåne
Vart skriver man om man vill ha tillbaka Tina Fey och Jimmy Fallon i "Weekend update"?

[#5]  Skrivet: 2006-10-04 23:13:02 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 29331 Från: payehoq
Till Oppfinnar-Jocke och ber honom bygga en tidsmaskin till 2003? Tror faktiskt inte en återförening av Fey och Fallon idag skulle vara någon höjdare och det är ännu mindre troligt att det faktiskt skulle ske.

Tina Fey har full tupp med 30 Rock som snart har premiär. Det är alltså TV-programmet om livet bakom kulisserna på ett SNL-liknande program som är en sitcom, inte ett drama. Dramat om exakt samma sak är ju Studio 60 on the Sunset Strip.

Jimmy Fallon har nog mer nykter höna för tillfället, även om han försöker sig på en karriär som filmskådis. I vilket fall som helst så kommer han inte tillbaka, för medlemmar som lämnar SNL gör inte det. Tror inte det hänt någonsin, faktiskt.

Fallon och Fey var ett grymt team när det begav sig, men jag tyckte själv att Tina var rätt käss tillsammans med Poehler. Poehler var bättre än Tina, helt enkelt. Jag föredrog till och med det kortlivade och ofta nerrackade Horatio/Amy-teamet före Tina/Amy.

Poehler/Meyers tror jag kan bli ett finfint team, men väldigt mycket hänger på manusskrivandet. Tycker man behöver skifta tonen tillbaka till korkade nyhetsskämt snarare än att fokusera så mycket på politik som man nu gör. The Daily Show kör ju sånt så mycket bättre veckorna igenom, så SNL:s versioner på samma ämnen när det väl blir helg känns rätt lama. Alla som kollar SNL kollar ju inte TDS också, men många gör det nog.

Mer skämt som "This watch is a piece of crap" och debattinlägg från Tim Calhoun, mindre skämt om lagstiftning och debattinlägg från kongressmän som varit aktuella under veckan, helt enkelt.

För övrigt anser jag att Fångarna på Fortet-dvärgarna bör förgöras.
silmarillion
[#6]  Skrivet: 2006-10-05 23:31:11 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 1727 Från: Skåne
johabbed sket ur sig:
Till Oppfinnar-Jocke och ber honom bygga en tidsmaskin till 2003?

Har du hans nummer? I så fall åker jag allra helst tillbaka till 1975 då teamet var Chevy Chase/Jane Curtin. *får något nostalgiskt i blicken och fäller en tår*

[#7]  Skrivet: 2006-10-09 14:00:42 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 28828 Från: payehoq
(Detta skrevs urpsrungligen i en tråd på träckern med anledning av att GRiM hade en fin graf över att SNL:s kvalitet sjunkit över de senaste tio åren. Here it is again in denna tråden.)

Håller inte med GRiMs beskrivning, SNL är fortfarande till stora delar grümt och även om man tycker det var bättre förr så har det nästan alltid varit en väldigt blandad kompott av grümhet och sämre sketcher/avsnitt.

Förra veckans premiär var inget vidare, denna veckas avsnitt mycket bättre. Förra säsongen hade många trista avsnitt med trista värdar, men också enorma guldkorn som Spelling Bee, Natalie Portman och The Chronic WHAT cles of Narnia.

För tio år sedan hade man Will Ferrell, ett enormt plus. Men man hade också Jim Breuer, ett stort fult och icke-roligt minus. It jämns itself out.

Det är ändå ett mycket bra sketchprogram och med få undantag är varje avsnitt väl värt att se, methinks. Kvalitén överlag är bättre än SNL varit många andra perioder, det är bara det att man från avsnitten i forntiden bara minns det som var riktigt bra - med lite hjälp från editing, då de äldre avsnittet som sänds på TV ju är nerklippta.

För övrigt anser jag att Ankeborg bör förgöras.
Skurt
[#8]  Skrivet: 2006-10-10 09:39:07 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 6963 Från: Lunnagår
Knappast en nyhet att SNL alltid varit extremt ojämt. Finns det någon ny upp så säg?

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
johabbed
[#9]  Skrivet: 2006-10-19 16:16:12 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 8343 Från: payehoq
Finfin satir över "SNL är på väg utför"-fenomenet...

The Onion sket ur sig:
Studio 60 Was Better When It First Came Out
By Artie Mayer

I remember when the famous phrase "Live from Studio 60, it's Friday Night In Hollywood!" used to mean something. Back then, when the show first came out, I'd stay home every Monday night just to make sure I didn't miss an episode. There such a buzz around the show in the weeks leading up to its premiere, because it was something new, something no one had ever seen before. But ever since Judd Hirsch left, the show's totally gone downhill.

[...]

Back when the show first hit the airwaves, they were constantly coming up with new, interesting characters, like Amanda Peet's manipulative but well-intentioned NBS president "Jordan McDeere," or Matthew Perry's hilarious stressed-out-writer character "Matt Albie."

I'd say they introduced eight to 10 great characters in the first episode alone, but then they kept using those same exact characters in every single show. Sure, they put them in slightly different situations and gave them new dialogue, but they got really old really fast. How many times do I have to see a "Matt and Danny" scene or a "Jordan and Jack" scene? Three or four times per show? It's just lazy.

[...]

http://www.theonion.com/content/node/54117

För övrigt anser jag att träslöjdslärare bör förgöras.
johabbed
[#10]  Skrivet: 2006-10-29 23:31:29 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 28158 Från: payehoq
Senaste avsnittet var mycket bra, i mitt tycke.

Hugh Laurie var allmänt grym.

Uppfriskande med en "äkta" monolog utan vare sig fejkade frågor från publiken, hjälp från castmedlemmar, ståupp, eller sång. Det händer jävlarimig inte ofta.

Tim Calhoun återvänder! Skämtet om det positiva med att Pluto nedgraderats till dvärgplanet var gjutet. Det får mig dessutom att minnas Tim Calhouns underbara förslag om att odla fram ännu mindre dvärgar från några år sedan.

Tim Calhoun sket ur sig:

"I propose that for scientific testing purposes, we breed a type of midget
even smaller than the normal midget. We can call them Shetland Midgets."

Och, så klart, Borat. Yay! Jag lät bli att nämna honom redan i första stycket fast han inledde avsnittet! Detta så att folk skulle hinna ladda ner avsnittet och överraskas istället för att få det förstört, eller som vi säger i branschen spoilat. Funkade det? Nähäpp. Skyll dig själv, fuskis som läser i förväg.

Enligt något forum nånstans var de högljudda applåderna när Lorne snackade i början inte på grund av att Borat dykt upp på scen utanför bild (som man skulle kunnat misstänka), utan tack vare att personen som gav honom mackan utan att synas var Tina Fey. Fedt.

För övrigt anser jag att Bruno Wintzells oheliga gravplats bör förgöras.
Teaflax
[#11]  Skrivet: 2006-10-30 00:11:34 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 43992 Från: Katrineholm, bitch
johabbed sket ur sig:

Enligt något forum nånstans var de högljudda applåderna när Lorne snackade i början inte på grund av att Borat dykt upp på scen utanför bild (som man skulle kunnat misstänka), utan tack vare att personen som gav honom mackan utan att synas var Tina Fey. Fedt.

Han säger faktiskt "Thank you, Tina" - om än lite tyst - så det var det jag anade, och bara väntade på att hon skulle dyka upp, men glömde bort det då Borat tog över.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
johabbed
[#12]  Skrivet: 2006-11-12 22:26:34 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 7821 Från: payehoq
Saturday Night Live present... Night of One Thousand Cameos!

Baldwin fortsätter vara grym, Steve utan lloyden likaså. Och sketchen med de två arbetskamraterna som åker till jobbet var hur gjuten som helst.

Bobby McFerrin raped my grandmother!

För övrigt anser jag att leken "under hökens vingar kom" bör förgöras.
johabbed
[#13]  Skrivet: 2006-11-13 23:01:54 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 39890 Från: payehoq
Aftonbladet har breakar nyheten att Saturday Night Live med jämna mellanrum parodiserar kändisar:

Aftonbladet sket ur sig:
Här hånas Britney i amerikansk tv
Hur har K-Fed lyckats göra av med så mycket av Britneys pengar på bara två år?
Den och andra frågor kring den uppmärksammade skilsmässan dryftades i helgens Saturday Night Live.
I sketchen – som driver hejdlöst med Britney – klagar hon inför sin advokat över att Kevin slösat bort så mycket av hennes pengar.
[...]
Dessutom skämtas om att K-Fed skulle ha varit otrogen.
Den fiktiva Britney berättar om hur Kevin smittat henne med en könssjukdom sedan han övat koreografi med skådespelaren Alysssa Milano.

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,930621,00.html

SNL-Britney sket ur sig:
"Guess who's got panty crickets, y'all!"

Ett annat citat från artikeln visar hur givmild Britney varit. De flesta nöjer sig med att ge frukost på sängen eller överraska med en bukett rosor, men inte Brittan...

Aftonbladet sket ur sig:
Samtidigt hävdar källor att Britney verkligen överraskade sin make med en okänd kvinna på ett hotellrum i New York helgen innan skilsmässan.

För övrigt anser jag att Fångarna på Fortet-dvärgarna bör förgöras.
Teaflax
[#14]  Skrivet: 2006-11-14 04:42:40 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 31161 Från: Katrineholm, bitch
johabbed sket ur sig:
Och sketchen med de två arbetskamraterna som åker till jobbet var hur gjuten som helst.

Spoilern innehåller avsnittets replik, men jag måste också ge feta pråpps till TV Funhouse, som verkligen fick till animefeelingen med suveränt avig textning.

Pelosisketchen var dock muggig, då den bekräftade vrångbilden av henne som supervänstrig utan att egentligen driva med folk som tror att hon är sån. Typ. Och så undrar jag om Britney verkligen pratar sådär, ens nästan.

GRiM
[#15]  Skrivet: 2006-11-14 05:37:14 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 10563 Från: någonstans där jag var.
Teaflax sket ur sig:
johabbed sket ur sig:
Och sketchen med de två arbetskamraterna som åker till jobbet var hur gjuten som helst.

Spoilern innehåller avsnittets replik, men jag måste också ge feta pråpps till TV Funhouse, som verkligen fick till animefeelingen med suveränt avig textning.

Pelosisketchen var dock muggig, då den bekräftade vrångbilden av henne som supervänstrig utan att egentligen driva med folk som tror att hon är sån. Typ. Och så undrar jag om Britney verkligen pratar sådär, ens nästan.

like aaaj camerameeeen

http://www.youtube.com/watch?v=8Ulxuy_5B4U

Teaflax
[#16]  Skrivet: 2006-11-14 05:42:11 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 45825 Från: Katrineholm, bitch
GRiM sket ur sig:

Argh. EUHAOEHAUHEAHEOAH

GRiM
[#17]  Skrivet: 2006-11-14 11:01:10 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 5710 Från: någonstans där jag var.
Teaflax sket ur sig:
GRiM sket ur sig:

Argh. EUHAOEHAUHEAHEOAH

Truf hörts.

AnaMatronic
[#18]  Skrivet: 2006-11-14 11:15:50 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 3200 Från: :nårF
JAG SKRATTAR HÖGT OCH LJUDLIGT!, om detta var dn beryktade hemvideon är jag [sic!] nöjd. Hon är en vanlig människa. Bara lite mer påtänd.

Teaflax
[#19]  Skrivet: 2006-11-14 17:47:38 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 14205 Från: Katrineholm, bitch
AnaMatronic sket ur sig:
Hon är en vanlig människa. Bara lite mer påtänd.

Om det där är en vanlig människa så är Jorden fanimej doomed to doom of destruction and doom.

Jag föredrar att se henne som idiot, eftersom det ger mig lite hopp om mänskligheten som helhet.

AnaMatronic
[#20]  Skrivet: 2006-11-14 19:27:36 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 12720 Från: :nårF
Teaflax sket ur sig:
AnaMatronic sket ur sig:
Hon är en vanlig människa. Bara lite mer påtänd.

Om det där är en vanlig människa så är Jorden fanimej doomed to doom of destruction and doom.

Jag föredrar att se henne som idiot, eftersom det ger mig lite hopp om mänskligheten som helhet.

För att förtydliga mig. Hon rapar, käkar pommes och röker braj (antagligen iaf.) Något som vanliga människor gör. Det som gör mig glad med detta är att jag förhoppningsvis slipper höra talas om en film där K-fed sätter på henne the A-way.

Att jorden är doomed osv. lärde jag mig i helgen efter ett besök i huvudstaden då två invandrare med brytning sade åt mig att jag måste lära mig svenska. Nuff said!

Edit: De tyckte min skånska dialekt var rolig och passade på att göra sig roliga över den.

Senast ändrad av AnaMatronic den 2006-11-15 09:03:42, ändrad totalt 1 gång

Teaflax
[#21]  Skrivet: 2006-11-15 06:04:19 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 15478 Från: Katrineholm, bitch
AnaMatronic sket ur sig:
[
Att jorden är doomed osv. lärde jag mig i helgen efter ett besök i huvudstaden då två invandrare med brytning sade åt mig att jag måste lära mig svenska. Nuff said!

Vilket påminner mig om puckot som just åkte dit för att ha skickat fejkmjältbrandspulver till Letterman, Olbermann, Jon Stewart och den del annat folk. I sin profil en rabiat högersajt så skriver han (förutom att han avgudar högerhäxorna Ann Coulter och Michelle Malkin) nåt om att man måste skydda "the english langauge". Häpp! Jodå, han bor fortfarande i sina föräldrars källare vid 39 års ålder.

Skurt
[#22]  Skrivet: 2006-11-15 23:43:22 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 19243 Från: Lunnagår
GRiM sket ur sig:

Det var den illusionen EUHAOEHAUHEAHEOAH

Jag tror inte en sekund på att hon är hög, måste vara den där djävla sydstatsaccenten som hon döljer så fint på andra tilställningar..

GRiM
[#23]  Skrivet: 2006-11-16 03:57:07 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 16151 Från: någonstans där jag var.
Hihih.. Hon är får svår för er, ni förstår inte er på en sådan komplex varelse som Brittan.
Det jag efter år av träning nu kan se är att hon har helt okej rumpa&bröst (något korta ben... okej, nära missbildat korta ben) och är/var ganska rik. Jag förstår inte alls vad ni hänger upp er på. Vet ni änns vad rik innebär?

GRiM
[#24]  Skrivet: 2006-11-16 03:59:06 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 18272 Från: någonstans där jag var.
GRiM sket ur sig:
Hihih.. Hon är får svår för er, ni förstår inte er på en sådan komplex varelse som Brittan.
Det jag efter år av träning nu kan se är att hon har helt okej rumpa&bröst (något korta ben... okej, nära missbildat korta ben) och är/var ganska rik. Jag förstår inte alls vad ni hänger upp er på. Vet ni änns vad rik innebär?

haha freak! *wobble wobble!*

johabbed
[#25]  Skrivet: 2006-11-17 02:37:42 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 73523 Från: payehoq
Matthew Fox, mest känd som Jack "Dr. Hyvens" Shephard i Lost, kommer att vara värd för SNL den andra december. Tenacious D kommer vara musikgäster.

Antingen är manusförfattarna lata och Lost avhandlas i monologen, exempelvis genom att "publiken" ställer frågor om de invecklade förvecklingarna och Jack blir alltmer irriterad då han inte kan svara på dem - eller så jobbar de lite hårdare och försöker få till en fullmogen och bra parodisketch.

Detta leder mig till en

FRÅGESPORT!

Vilken SNL:are kommer spela vilken Lost:are?

Kenan Thompson som Hurley, självklart, men utöver det är jag helt... no pun intended... LOST!!!

Ho ho ho! Jag bara skämtade, punnen var väldigt intended! Ho ho ho!

Men allvarligt, det finns fan inte många klockrena casting choices. Kanske Amy Poehler + skäggstubb = Sawyer?

För övrigt anser jag att träslöjdslärare bör förgöras.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Radio, TV & Film  >>  Live from New York... It's a ny säsong av SNL

Sida 1 av 4
Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet