Forumindex

Forumindex  >>  Meddelanden  >>  Angående de här djävla spambottarna

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
johabbed
[#1]  Skrivet: 2006-12-24 12:55:52 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 18772 Från: payehoq
Jag har ingen aning om varför spambot-aktiviteten ökat så förjävligt just nu. Kanske för att folk har klickat på länkarna och detta känns av eller dylikt, jag vetifan. Eller så har vi under hypnos signat upp för vad vi tyckte skulle vara ett utmärkt samarbete med tillverkarna av länkar som låtsas vara kändisporr, men det ser jag som föga troligt.

I alla fall, it's a bitch. Den som kan göra något åt det är the bitchkiller aka Mr. administrativa delen av Boyahed aka Kapten Kolja aka Haddock. Men han kan inte göra detta förrän han har en duglig internetuppkoppling, det vill säga i mellandagarna.

Alltså. Problemet kommer att fixas i mellandagarna. Till vidare får vi antingen lära oss att älska de djävla botthororna, vilket inte går, eller bara försöka hata dom bort från jordens yta med ren viljekraft.

Jag ska försöka ta pauser i julandet för att manuellt radera spammen när jag kommer åt.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att Trollywood bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
haddock
[#2]  Skrivet: 2007-01-02 22:21:06 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 6316 Från: Lilltomta
Det blev inte så mycket tid till internet i julhelgerna. Snapsarna kom före.

Jag ska lägga in något spambotfilter i registreringen, skall browsa runt på nätet och se om det finns några vettiga till phpbb, annars kanske man får skriva någon enkel liten kontrollfråga som folk måste svara på för att få regga sig. Lite som i Leisure Suit Larry 1 där man var tvungen att svara på vuxenfrågor för att visa att man var över 18, perhaps.

Tills vidare aktiverar jag administratörsgodkännande av nya användare.

Fedt nytt år, förresten.

[#3]  Skrivet: 2007-01-11 23:44:48 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 7106 Från: Lilltomta
Nu har jag raderat typ 10-15% av användarna på forumet. Spamrobotar från november och framåt. Möjligen följde just du med, men regga dig igen isåna fall. Du som reggat efter 2:e januari och inte angivit cp-skadade mailadresser, sinnessjukt vidriga hemsidor eller fyllt intressefältet med "Great V!4GRA DEAL$$$" vid registreringen har nu ett aktivt konto.

Fan, det tar tid att rensa. Ungefär exakt lika lång tid som det tog att stå still med bilen norr om Oslo på E6:an i södergående riktning efter jobbet. Javla tattarlastbilschaffisar. GASA INNAN BACKEN NÄR DET ÄR SNÖ!

[#4]  Skrivet: 2007-01-31 18:49:01 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 1658 Från: Lilltomta
Pølse i lompe.

Alla användare som reggat sig up til k-now är aktiverade och reda att köra.

Banlistan för domäner ser typ ut som följer:

*.ru
*.info
gawab.com
freebiblemail.com
web.de
cashette.com
allchicagocharity.org
hentra.com
gh20hg082h4g0.org
newyourkchurch14.org
smithandjack.org
samsonbllinded.com

Om du har en mailadress som slutar på något av detta kan du dra åt helvete och aldrig återkomma!!!!1!11!
Den som har en mailadress med ändelsen gh20hg082h4g0.org och faktiskt använder den kan... well, lycka till med att faktiskt få mail från någon som helst.

Internet är söligt. Hela Internet.

[#5]  Skrivet: 2007-02-21 23:53:47 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 9204 Från: Lilltomta
Jag har fuckat upp och trodde att 1,5 vecka var några dagar. Alla nyreggade användare är aktiva. stänger av adminscreening tillsvidare. jag jobbar för mycket, därför förseningar. bajsa mig i anskitet om ni disagreee

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Meddelanden  >>  Angående de här djävla spambottarna

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet