Forumindex

Forumindex  >>  Den Bistra Verkligheten  >>  Johabbeds stora He-Man vs Transformers-teori

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
johabbed
[#1]  Skrivet: 2007-02-24 17:17:50 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 82909 Från: payehoq
The Boyahed Institute of Very Necessary Science sket ur sig:

Titel: Relationen mellan He-Man och samhällsvetenskapliga studier kontra Transformers och naturvetenskapliga studier.

Bakgrund: På åttiotalet nådde för första gången hyperkommersiell tecknad film som inte producerats av Disney svenska barn. I första hand var det två barnprogram / leksaker som dominerade. He-Man och Transformers. Ofta hade barn av den berörda tidsepoken (födda cirka tidigt åttiotal) en av dessa två som favorit. Antingen He-Man eller Transformers.

Tes: De som i första hand lekte med Transformers är mer benägna att senare i livet har läst naturvetenskapligt program på gymnasiet. De som i första hand lekte med He-Man är mer benägna att senare i livet ha läst samhällsvetenskapligt program.

Metod: Fråga folk på Boyaheds svettforum om detta stämmer in på dem.

Bortfall: Individer som inte är födda under den tidsrymd då He-Man och Transformers var stora; Individer som dog innan de nådde gymnasieålder eller hoppade av i nian och blev luffare eller bilmekaniker; Tjejer; Individer med föräldrar som hellre lät barnen leka med pedagogiskt trä än kommersiell plast; Extremt störda individer som säger sig ha lekt med båda - även om dessa kan antas ha läst något sorts tredje alternativ, som hotell & restaurang, under gymnasietid.

Slutsats: Återstår att se.

Ajjt, peoples. Fråååågan lyyyyder. Lekte du med He-Man eller Transformers? Vad gick du för program på gymnasiet?

PROVE ME RIGHT!!!

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att Trollywood bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Syltnacke
[#2]  Skrivet: 2007-02-24 17:40:33 Citera
Svettfläck
Regdatum: 22 okt 2005 Inlägg: 1657 Från: Toppen på sidan
Transformers och Samhall! True story, faktiskt.

Intressant teori, även om den inte gick att tillämpa på mig.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
johabbed
[#3]  Skrivet: 2007-02-24 17:44:33 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 85647 Från: payehoq
Goddamnit!

Teorin har tidigare kommit upp vid ett par berusade tillfällen och den har aldrig direkt motbevisats. Bara folk som antingen passat in i mallen eller som varit tråkiga och "lekte med både och" och sådär.

Men experimentet fortsätter. Är Syltnacke regel eller standardavvikelse?

(Standardavvikelse säkerligen använt felaktigt. Jag lekte med He-Man och gick således samhäll, jag kan inte sånt.)

För övrigt anser jag att Elitserien i ishockey bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Godslayer
[#4]  Skrivet: 2007-02-24 18:06:05 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 17 mar 2005 Inlägg: 96
He-Man och natur. Yeah.

TacomaTrailer
[#5]  Skrivet: 2007-02-24 18:43:20 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 3106 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Transformers och Sam, ha!

Dock var vi fattiga så jag hade typ bara 2 stycken, däremot läste jag serietidningen tills de där löjliga Dinosarie-bottarna började dök upp.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Skurt
[#6]  Skrivet: 2007-02-24 23:39:51 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 18085 Från: Lunnagår
He-man och samhäll måste jag säga, även om jag var lite för ung för He-man. Har sen varit ett extremt samhällshuvud i senare tid så jag bekräfar nog teorin asmycket. men ändå. Jag var lite mer en Ghost-Busters och Turtles-kille.

Transformers tyckte jag dock inte illa om, men jag lekte aldrig med dom gubbarna och jag kände ingen som gjorde. alltså kunde jag inte leka med dom.

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Samael
[#7]  Skrivet: 2007-02-25 00:32:33 Citera
Köp denna reklamplats för en miljard!
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 12703 Från: alla människors kollektiva tänkande.
He-Man och samhäll. Hade skeletor-borgen. Mäktig djävla orm som högg folk som klev på fel ställe. Fan vad jag gillade den där borgen.

Hummer Bugg
[#8]  Skrivet: 2007-02-25 14:48:25 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 12008 Från: westeroze
Antar jag är född försent då jag varken lekte med He-man eller Transformers vad jag kommer ihåg, turtles däremot... Men framförallt lekte jag utan leksaker och använde fantasi, typ springa runt i skogen och döda orcer.

Och så gick jag natur.

[#9]  Skrivet: 2007-02-25 15:40:16 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 92159 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Får man klämma in en ytterst vetenskaplig ekvation som rör kommersiell plast anno 85-92?

Cobra Commander > (Skeletor+Megatron)^Shredder

Sug på den!

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless

AnaMatronic
[#10]  Skrivet: 2007-02-25 22:33:16 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 1371 Från: :nårF
Lego och El.... Hitler dances the night away

johabbed
[#11]  Skrivet: 2007-02-26 21:55:48 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 44918 Från: payehoq
Tre (inklusive mig) som teorin stämmer på, tre som den inte gör det. Och en lego-och-el:are.

För en statistiskt säkerställd siffra behövs åtminstone 1000 personer, tror jag. Fortsätt inkomma med svar!

För övrigt anser jag att Fångarna på Fortet-dvärgarna bör förgöras.
TacomaTrailer
[#12]  Skrivet: 2007-02-26 22:02:47 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 56952 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Just a thought Departementet: Du skulle nog få fler svar med en omröstning

Mini Me
[#13]  Skrivet: 2007-02-28 18:37:41 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 27 sep 2004 Inlägg: 19
På allmän begäran får jag väl se till å falla ur ramen...

LEGO å natur Dance, fish, Dance!

Cliff Barnes
[#14]  Skrivet: 2007-02-28 23:12:36 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 03 feb 2006 Inlägg: 72
Först - Teknisk - He Man (teroin stämmer inte)
Sedan - tvärvetenskapligt på universitet (teorin stämmer halvbra)
Sist - Jobbar med personaladministration (spooky)

[#15]  Skrivet: 2007-03-01 16:01:49 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 5040 Från: Katrineholm, bitch
Har aldrig sett på någondera. Gick inte gymnasiet.

Godslayer
[#16]  Skrivet: 2007-03-02 03:55:04 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 17 mar 2005 Inlägg: 514
Har frågat fem vänner nu. Fyra sa He-Man och gick natur eller fordon. En valde Dynastin (!) och gick el.

Skurt
[#17]  Skrivet: 2007-03-02 10:59:39 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 9752 Från: Lunnagår
Teaflax sket ur sig:
Har aldrig sett på någondera. Gick inte gymnasiet.

THUG LIFE Too cool for school.. and the law

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Teaflax
[#18]  Skrivet: 2007-03-02 15:02:44 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 1466 Från: Katrineholm, bitch
Keepin it real in the subtitles, homes.

silmarillion
[#19]  Skrivet: 2007-03-05 15:02:37 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 13818 Från: Skåne
Är född tidigt 70-tal och missaed därmed He-man, turtles, transformers och allt vad de hette. När jag växte upp körde jag med Big Jim, Star Wars & Lego istället.

Jag är utbildad elektriker men har inte jobbat en dag som det. Det hade kanske varit mer relevant om man frågat efter leksak + yrke eftersom man sällan vet vad man vill göra när man väljer linje/program i 15-årsåldern. I mitt fall var det föräldrarna som valde. (Arbetarfar: Du skall välja något som du vet att du kan få jobb av. Jag: Ja, pappa.)

[#20]  Skrivet: 2007-03-05 15:26:35 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 7039 Från: payehoq
Min teori om Big Jim är att personer som lekte med den är mer benägna att även i vuxen ålder tycka om att leka med musklade, helvaxade män i alltför korta kortbyxor.

Men å andra sidan så verkar inte mina teorier vara värst förankrade i verkligheten, som synes av He-Man/Transformers-fiaskot.

För övrigt anser jag att standardmjölk bör förgöras.
silmarillion
[#21]  Skrivet: 2007-03-05 20:09:36 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 41 Från: Skåne
Nej, jag tror du har något där. Min teori är så här att det fanns två infallsvinklar med Big Jim. Antingen ville man vara som honom eller så ville man *host* vara med honom.

Men jag har en fråga - vad lekte den här stackaren med?

[#22]  Skrivet: 2007-03-05 20:39:49 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 7314 Från: Lunnagår
Teaflax sket ur sig:
Keepin it real in the subtitles, homes.

Talar du franska föresten? jag ser att du textar Situation Magnusson, då måste du texta den där franska speakerrösten med ju!

Teaflax
[#23]  Skrivet: 2007-03-06 13:00:46 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 183300 Från: Katrineholm, bitch
Det löser sig utmärkt genom att han helt enkelt inte pratar franska.

Eller du kanske hajade det, och så är jag lite ironiblind idag.

Hur somhelst kan jag knappt nån franska alls (inte Magnusson heller, för den delen). Men lite tyska kan jag sen barnsben.

Och jag lekte med Big Jim (hade campingbilen) och har trots idoga försök* inte ens lyckats bli det minsta bi.

Lego, Scalextric, hockeyspel, och Evel Knievel-motorcykel är annars det jag minns mest av. På tv var det inte mycket att se på.

*Jag menar, att fördubbla sin möjliga dejtingpool vore ju suveränt

Kloppstock
[#24]  Skrivet: 2007-04-28 11:12:59 Citera
Svettfläck
Regdatum: 15 feb 2007 Inlägg: 1824 Från: Anders Leven's Mysiga Tortyrkammare
AnaMatronic sket ur sig:
Lego och El.... Hitler dances the night away

det här är ju riktigt obehagligt
då jag totalt överenstämmer med dig,

följdfrågan vi måste klara ut är därför...vilken av *världarna* du.."satsade på"?

*Stadslego (köpte du nånsin det där maffiga o-rymmnings-säkra fängelset?)

*Piratlego (äger du ochså "Bastionen Svarta Revet, med fängelse & kanon"? jag äger 1 lego apa!!!)

*Borglego (var inte "Vargarna" väldigt menlösa?, man pisskade ju dom lätt med Örnarna(Tengil)

*Rymdlego (Emtron hade ju inte ett avföring förutom den där stora rullstolen på ljul)

*Belleville (Hör inte hit)

EL-installation eller El-teknisk inriktning? Eller Döda-med-hjälp-av-el inriktning? EUHAOEHAUHEAHEOAH

dessa svar är viktiga eftersom jag försöker ta reda på varför det gick som det gick med mitt liv Dance, fish, Dance!

http://www.findus.se/produkter/sok.asp?sok=jultallrik
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida Yahoo Messenger ICQ-nummer
Skurt
[#25]  Skrivet: 2007-04-28 11:53:49 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 13166 Från: Lunnagår
Kloppstock! Alla lekte fan med lego, inget unikt. Personen i fråga har väl inte haft ett intressant liv nog för att skriva något annat. Ungefär samma sak med människor som tycker att plankstek är "det godaste som finns".

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Den Bistra Verkligheten  >>  Johabbeds stora He-Man vs Transformers-teori

Sida 1 av 2
Gå till sida 1, 2  Nästa
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet