Forumindex

Forumindex  >>  Den Bistra Verkligheten  >>  Deklaration 2007

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
TacomaTrailer
[#1]  Skrivet: 2007-03-19 17:09:49 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 25542 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Är det någon som vet hur det är med datorer? Får man bara dra xxx kronor (eller xx %) per år eller hela skiten på en gång och är det olika mellan olika branscher?

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Hummer Bugg
[#2]  Skrivet: 2007-03-19 17:33:22 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 8018 Från: westeroze
Nyhetsbrevet Dina avdrag sket ur sig:

Om du köper saker till företaget som håller mer än tre år får du vanligtvis inte dra dem av direkt. Du måste i stället fördela avdraget på fem år, genom sk avskrivningar.

Sakerna du köper kallas i det här sammanhanget för inventarier.

...

Skatteverket tycker att en vanlig dator håller i mer än tre år, så den får du inte dra av direkt. (om den inte kostar under 5000 kr förstås)

Har samlat på mig lite info ifall man skulle få för sig att starta eget skalbolag eller liknande =D Too cool for school.. and the law

[#3]  Skrivet: 2007-03-19 17:51:32 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 4832 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Men jag har fått för mig att om man är en IT-ikon av guds nåde och därför behöver uppdatera sin burk burk en gång om åt året för att hänga med i svängarna är man ett undantag. Eller är det bara strunt som någon uzbek hittat på?

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless

Skurt
[#4]  Skrivet: 2007-03-19 18:09:26 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 241 Från: Lunnagår
TacomaTrailer sket ur sig:
Men jag har fått för mig att om man är en IT-ikon av guds nåde och därför behöver uppdatera sin burk burk en gång om åt året för att hänga med i svängarna är man ett undantag. Eller är det bara strunt som någon uzbek hittat på?

Borde fan vara så. Avskrivningar är ju fan bra för saker som har en längre "ekonomisk livslängd" som företag som har "långtgående investeringar" kan uttnyttja, men 3 år i människoår är fan 50 år i datorår.

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
TacomaTrailer
[#5]  Skrivet: 2007-03-19 22:49:17 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 23011 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Word! Egentligen spelar det inte så stor roll då datorn jag (troligen) kommer köpa ändå bara går på runt 6,500 exkl (anledning #35433 att älska pc-världen) men tycker ändå det är en skitlöjlig regel.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Den Bistra Verkligheten  >>  Deklaration 2007

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet