Forumindex

Forumindex  >>  Nyheter & Aktualiteter  >>  Hets mot 08:or

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
johabbed
[#1]  Skrivet: 2007-03-26 12:57:35 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 40359 Från: payehoq
DN.se sket ur sig:
Stockholmare jobbmobbas i Lund

Det var inte brist på meriter som gjorde att IT-konsulten Magnus Ahlin inte fick jobbet han sökte i Lund. Han hade fel födelseort. "Stockholmare här nere ses som ett skällsord av många", förklarade den ansvarige chefen.

Magnus Ahlin jobbade som teknikinformatör och projektledare på konsultföretaget Semcon i Kista i början av decenniet, men blev arbetslös i samband med IT-krachen. Han flyttade till Trelleborg och öppnade tapasbar. När hans gamla arbetsgivare sökte folk i grannstaden Lund skickade han in en ansökan och bifogade givetvis de goda meriterna han fått på Kistakontoret.

[...]

Gruppchefen Linus Magnusson på Semcon skriver till Magnus Ahlin att " det som gjorde att du bara kom tvåa (eller hur man ska uttrycka det) är nog att du framstår som väldigt stockholmsk både i din ansökan och i telefon" samt vidare att "stockholmare här nere ses som ett skällsord av många".

Linus Magnusson utvecklar tankegången för Sif-tidningen:

- Det är ingen tvekan om att stockholmare här nere anses som dryga och att de tar stor plats. Mycket snack och lite verkstad, om jag säger så.

[...]

Enligt diskrimineringsombudsmannen, DO, räknas stockholmare inte som en etnisk minoritet och kan därför nekas jobb med hänvisning till ursprunget. Sif kommer inte heller att driva ärendet trots att man anser att Semcons beteende är ytterst märkligt.

Från TT

Hela artikeln: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=547&a=632718

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att den Mumin-ugriska språkstammen bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Samael
[#2]  Skrivet: 2007-03-26 14:20:06 Citera
Köp denna reklamplats för en miljard!
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 22783 Från: alla människors kollektiva tänkande.
Vad spelar det för roll?
I skåne vill man ju för fan inte sätta foten ändå.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
johabbed
[#3]  Skrivet: 2007-03-26 14:25:05 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 180680 Från: payehoq
Passa dig så du inte blir bannad. I Skåne vill man både sätta fötter och pantofflor.

För övrigt anser jag att standardmjölk bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Skurt
[#4]  Skrivet: 2007-03-26 18:15:17 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 11605 Från: Lunnagår
Samael sket ur sig:
Vad spelar det för roll?
I skåne vill man ju för fan inte sätta foten ändå.

Fy skäms! det heter faktiskt hussor och inte fötter. Nu blir det ban direkt.

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Samael
[#5]  Skrivet: 2007-03-26 20:27:37 Citera
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 20546 Från: alla människors kollektiva tänkande.
Äh, det är ett känt faktum att majoriteten av svenskar och skåningar vill att den där delen av landet borde tillhöra danmark istället.

johabbed
[#6]  Skrivet: 2007-03-26 20:44:18 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 48494 Från: payehoq
Samael sket ur sig:
Äh, det är ett känt faktum att majoriteten av svenskar och skåningar vill att den där delen av landet borde tillhöra danmark istället.

Pscht, det finns ingen sinnesfrisk skåning som vill tillhöra Danmark. Självständigt, kanske. Då skulle vi få nöjet att spöa Sverige i fotboll gång på gång, det skulle vara kul.

För övrigt anser jag att Fångarna på Fortet-dvärgarna bör förgöras.
Samael
[#7]  Skrivet: 2007-03-26 21:21:08 Citera
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 2577 Från: alla människors kollektiva tänkande.
Då mitt fotbollsintresse är like med intet så välkomnar jag även det förslaget. Ta gärna med er göteborg också!

Hmm..Skaffar jag mig för många fiender för snabbt nu? : /

On topic: Gillar inte riktigt det här med kvoteringar, diskrimineringar och annat som hänvisas till "är ingen etnisk minoritet". En orättvisa är väl för i helskotta en orättvisa oavsett hudfärg/födelseplats/religion osv osv? Det blir ju bara fel åt andra hållet istället, way to gå framåt.

Hummer Bugg
[#8]  Skrivet: 2007-03-26 21:32:31 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 57512 Från: westeroze
De flesta är nog överens om att det vore jäkligt skönt att slippa Stockholm.
Vi skippar Stockholm, Göteborg och Skåne och får enbart kvar det härliga innankråmet!

Nä men diskriminering är alltid fel, bara för att man låter som en dryg 08 så är det inte säkert att man är en.

[#9]  Skrivet: 2007-03-26 22:24:39 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 119671 Från: payehoq
Jag kan för övrigt avslöja den topphemliga informationen att i quizen Men hur djävla jobbig är du egentligen, på frågan "När du tänker efter är du nog en ganska typisk...", så ger alternativen skåning, göteborgare, och stockholmare samtliga maximal jobbighetspoäng. Norrlänning ger mindre och medelsvensson ger noll.

För övrigt anser jag att minusgrader bör förgöras.
Skurt
[#10]  Skrivet: 2007-03-27 01:50:17 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 13504 Från: Lunnagår
Hummer Bugg sket ur sig:
De flesta är nog överens om att det vore jäkligt skönt att slippa Stockholm.
Vi skippar Stockholm, Göteborg och Skåne och får enbart kvar det härliga innankråmet!

Mmm.. ni kan sitta där och häcka med alla roliga Dalslänningar, gnällande kalmariter och illaluktande värmlänningar. very goood.

Nä själv hade jag satsat på "Konungadömet Stor-Skåne"

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Samael
[#11]  Skrivet: 2007-03-27 10:11:05 Citera
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 6351 Från: alla människors kollektiva tänkande.
Hummer Bugg sket ur sig:

Stockholm, Göteborg och Skåne är lite kväsigt uttryckt. Tror du att hela skåne är en enda stor stad?

Skurt sket ur sig:

Det var ju precis det jag sa. Sen att det kommer att bli ett ruttet pissland med inbördeskrig, svältoffer och rovor på de spruckna gatorna istället för ett konungadöme är ju en annan sak.

johabbed
[#12]  Skrivet: 2007-03-27 10:19:14 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 83535 Från: payehoq
Att Skåne är en stad är väl inget han påstår nånstans?

Skåne är väl en hyfsat välmående region med finfina resurser i form av päror och strutsuppfödningar, så någon svält och spruckna gator tvivlar jag på skulle infinna sig. Inbördeskrig enbart till vi gjort oss av med de ruttna helsingborgarna.

Får man fråga varifrån adelsherre Samael kommer ifrån som hyser ett sådant agg mot det plattaste av landskap?

För övrigt anser jag att standardmjölk bör förgöras.
Samael
[#13]  Skrivet: 2007-03-27 11:16:56 Citera
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 4142 Från: alla människors kollektiva tänkande.
johabbed sket ur sig:
Att Skåne är en stad är väl inget han påstår nånstans?

Skåne är väl en hyfsat välmående region med finfina resurser i form av päror och strutsuppfödningar, så någon svält och spruckna gator tvivlar jag på skulle infinna sig. Inbördeskrig enbart till vi gjort oss av med de ruttna helsingborgarna.

Får man fråga varifrån adelsherre Samael kommer ifrån som hyser ett sådant agg mot det plattaste av landskap?

Det kanske han inte påstår, men jag har aldrig sagt att han sagt det. Jag sa att det var lite kväsigt uttryckt. Stockholm är en stad, Göteborg är det också, Skåne är ett landskap. Oh well, skitsamma.

Stockholm, born and raised. Och är man born and raised i stockholm tillhör man vanligtvis inte de stockholmare som är hatade. Det är mestadels inflyttade som fått för sig att dom är speciella för att dom lyckats ta sig bort från sina 2000 invånare-hembyar som ger dåligt rykte ute i landet. Jag är inte mycket för såna stockholmare heller, I might add. Men jag gillar Stockholms stad.

Mitt skånehat grundar sig i fördomar och självupplevt helvete.

Det började när jag besökte en vän i Lund för många år sen. När jag skulle åka hem med tåget fick vi stå i en iskall djävla lastcentral i tre helvetes djävla åderpåk-timmar innan vi kunde åka vidare. I min hytt satt det då en skånsk ful morsa som skränade i sin mobiltelefon medans hennes äckliga lilla skitunge skrek. Precis hela tiden. Ville spränga hela skåne i luften då.

Några år senare skulle jag åka ner till österrike på skidsemester med buss. Överallt gick det bra, utom i skåne. Det var en djävla massa kontroller och annat avföring som förlängde restiden med säkert 10 timmar.

Om jag inte minns helt fel så var malmö det första hockey-laget att använda sig av ett "käckt amerikanskt namn", Redhawks. Det är så otroligt fjantigt att landskapet återigen bör sprängas i luften. Här kan jag dock ha fel. Mitt sportintresse är litet.

+ en hel del andra saker, men jag orkar inte skriva upp så mycket och jag tror inte att intresset är sså stort för det heller.

Notera dock att jag inte har något emot skåningar i allmänhet. Idioter finns det överallt, naturligtvis. Men jag är nära vän med 4 st skåningar här i stockholm och har ett flertal vänner i den delen av landet också. Det är konceptet skåne jag hatar. På samma sätt som jag inte förstår amerikaners stolthet ("Land of the free", min stjärt), förstår jag inte den enorma stolthet som verkar finnas i att vara skåning.

Jag snackade lite avföring om skåne i början av den här tråden och fick två varningar om att bli bannad. Visserligen inte seriöst, men det visar ganska tydligt att stoltheten finns där.

Det finns ingenting som är speciellt med skåne som inte finns någon annanstans, utom möjligtvis värdelösa fyllebåtresor till tyskland. Men vi har värdelösa fyllebåtresor till Mumindalen här, så det är väl egentligen inte heller så mycket att hurra för.

Om jag tänker på Skåne tänker jag

1. Längst ner i landet
2. kväsig dialekt som gör att man ifrågasätter hur ni ens kan fortplanta er. Sexy-talk på skånska borde vara lika effektivt som synliga könssjukdomar när det ska börja kramas i sänghalmen.
3. Stenkastande småbarn i rosengård.
4. Spättekaka. Ett berg med torrt bröd och socker, man tackar.
5. Turning torso. Kostade 7 triljarder att bygga. "Ja, titta, huset vrider sig lite. Nu går vi till tysklandsfärjan."
6. Två ö'n i "Höör". WTF?

Så förklara gärna varför ni är så stolta, jag förstår det helt enkelt inte.

johabbed
[#14]  Skrivet: 2007-03-27 12:32:36 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 11397 Från: payehoq
* Det är en allmänt vedertagen sanning att hurtflåsig optimistnorska är det värsta som finns. Skånska är den svenska dialekt som är längst ifrån detta, alltså är den bra. Grötigt och sävligt är bättre än nasalt och gnälligt. Att sedan upplänningar har för vana att påstå att skåningar inte kan säga "r" och därmed fråntar denna förmåga även från tyskar, fransmän och en massa andra är extra skoj.

* Sydligast i Sverige, alltså med det mest behagliga klimatet denna fjällhöga skitnord kan erbjuda. Dessutom är här platt.

* Den enda svenska hiphop denna sida av PST/Q som funkar. Och Peps.

* Ja, närheten till Danmark. Danmarksresor spöar finlandsresor eftersom Danmark = en öl i solen i en skön park för att sedan hygge sig på en soft kvarterskrog medan Mumindalen = kallt som fan och in på NK för att värma sig, supa ner sig till karaokeskrål på färjan.

* Zlatan.

* Grym humortradition. Sven Melander, Helt Apropå, Varan-TV, Hipp Hipp, <strike>Anders och</strike> Måns, et c.

Sedan, mer allvarligt talat, så känns skåningars stolthet mer som en respons på att det hela tiden klankas ner på landsänden. Och till skillnad från när andra svenska regioner ska hävda sig så utgår i alla fall inte stoltheten från att racka ner på det som är dåligt med andra ställen. Känns det som.

I regel tycker jag (som skåning, så det är så klart en partsinlaga) att skåningar allmänt tar sig själva och sin tillvaro på mindre allvar än folk i många andra landsdelar. Vilket är bra.

Senast ändrad av johabbed den 2007-03-27 13:03:14, ändrad totalt 1 gång

För övrigt anser jag att minusgrader bör förgöras.
SirDwain
[#15]  Skrivet: 2007-03-27 12:44:41 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 19 feb 2005 Inlägg: 180
johabbed sket ur sig:

* Sydligast i Sverige, alltså med det mest behagliga klimatet denna fjällhöga skitnord kan erbjuda. Dessutom är här platt.

Behagligt kanske, men inte nödvändigtvis bra. Under förra sommaren hade Lund (tillsammans med Östersund) lägst antal soltimmar i hela landet.
Här är ju för helvete regn och mulet nästan hela tiden. Nu är dock helt fel tillfälle att klaga, vi har ju bra dagar.

johabbed
[#16]  Skrivet: 2007-03-27 12:55:20 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 81658 Från: payehoq
Förra sommaren var rätt käess. Men jag värdesätter mer att man slipper frysa mer än någon månad om året än att det är soligt marginellt fler dagar när det väl blir sommar.

Här är en jätteproffsig sammanställning som visar att Lund tvärtom har många soltimmar. Under vilken tidsperiod? Ingen som helst aning. Men de här personerna tror jag är väldigt ansedda väderforskare.

Några skolspolingar sket ur sig:

Soltimmar

Vi har gjort ett specialarbete om soltimmar.
Vi har gjort en tabell och ett diagram som visar antalet soltimmar per år på några olika orter i Sverige.
Dessutom ringde vi till SMHI och frågade om vilka "värden" på soltimmar i olika huvudstäder. Sen letade vi efter fakta i böcker, efter det skrev vi ytterligare ett diagram utifrån de uppgifter vi hittade i böckerna. Det har gått lite trögt för det har alltid varit någon borta i gruppen så det har blivit lite krångel, och det var inte helt enkelt att hitta fakta om soltimmarna.
Det gick inte att göra någon uppfinning till detta arbete, men om vi haft tillräckligt med tid kunde man ha fäst en ljuskänslig termistor på en platta. När det blir tillräckligt ljust på den så leder det ström till ett litet hjul som börjar snurra och på den sätter man något som räknar varven, och man kan räkna ut soltimmarna.
Man fäster den på taket eller någon annan plats där det inte är några skuggor.

För övrigt anser jag att leken "fruktsallad" bör förgöras.
Kanna
[#17]  Skrivet: 2007-03-27 13:21:33 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 28 nov 2004 Inlägg: 669 Från: C4, Skåne
Skurt sket ur sig:
Mmm.. ni kan sitta där och häcka med alla roliga Dalslänningar, gnällande kalmariter och illaluktande värmlänningar. very goood.

Som republikan, nej inte en sådan där korkad republikan som G W Bush, måste jag protestera å det grövsta när du vill utnämna Skåne till monarki. Den dagen vi klipper banden med Sverige ska vi naturligtvis införa republik och företrädas av en demokratiskt vald president. Kungar, drottningar och prinsessor tillhör medeltiden och sagorna. Att någon föds till ämbetet statschef är knappas demokratiskt.

johabbed
[#18]  Skrivet: 2007-03-27 13:44:58 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 47600 Från: payehoq
Apropå Höör med två ö så finns det inget försvar. Höör är postens bitch.

Wikipedia sket ur sig:
Namnet [redigera]
Den originella stavningen med två "ö" lär har tillkommit på initiativ av Posten. Tidigare var det vanligt att man på brev som sändes lokalt inom en ort i stället för namnet på adressorten skrev "Härstädes" eller helt enkel "Här". Då en hel del slarvigt skrivna försändelser i stället hamnade i Hör ändrades stavningen till Höör.

http://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%B6%C3%B6r

För övrigt anser jag att leken "fruktsallad" bör förgöras.
Kloppstock
[#19]  Skrivet: 2007-03-27 13:56:09 Citera
Svettfläck
Regdatum: 15 feb 2007 Inlägg: 1496 Från: Anders Leven's Mysiga Tortyrkammare
Kanna sket ur sig:
Som republikan,Den dagen vi klipper banden med Sverige ska vi naturligtvis införa republik och företrädas av en demokratiskt vald president. Kungar, drottningar och prinsessor tillhör medeltiden och sagorna. Att någon föds till ämbetet statschef är knappas demokratiskt.

Den dagen när Jämtland klippte banden med Sverige så utnämdes Evert Ljusberg till folkvald president, men han var mer än härskare, tillika Trivsel-Ture, Storfis(k)(t)are & Hattbärare,
Frågan är vilken torpare från Skåne for president som kan bräcka denna inflytelserika gubbe?

Vi har stuga i Jämtland därav mitt ställningstagande,
men difakto så har vi kulturyttringar av sällan skådat slag som Plattland inte kan komma i närheten av, det vidunderliga sjöodjuret som häckar djupt nere i Storsjön!!! men vad kan man få på kroken i Skåne? strandade Jyllandsbor & ev Marulk (går hand i hand) sen kom jag inte på flera kulturyttringar i Jämtland mer än Elisabeth Ollson men ändå..

I Jämtland har vi iaff den rikaste djur-faunan i landet, bara en sån sak som att när vi körde upp till stugan senast så råkade det fasstna en Tjäderhöna Read the fucking manual, dude! i framgrillen som förrrvirrat sig ut i våran mittfil (vi körde den inte till djursjukhus som Mog Grud sa i TV att man skulle göra..för den var redan trancherad EUHAOEHAUHEAHEOAH)
vad har ni för landskapsspecifika djur i Skåne som kan bräcka en ståttlig älgatjur som majestätisk traskar ut på E-14?

Nej Jämtland skall förbli Sveriges enda republik!

Senast ändrad av Kloppstock den 2007-03-27 14:17:34, ändrad totalt 2 gånger

http://www.findus.se/produkter/sok.asp?sok=jultallrik
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida Yahoo Messenger ICQ-nummer
Samael
[#20]  Skrivet: 2007-03-27 14:04:23 Citera
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 11930 Från: alla människors kollektiva tänkande.
johabbed sket ur sig:
Och till skillnad från när andra svenska regioner ska hävda sig så utgår i alla fall inte stoltheten från att racka ner på det som är dåligt med andra ställen.

Jag ber att få hänvisa till herrns första inlägg i denna tråd där följande mening stod nerskriven. ""Stockholmare här nere ses som ett skällsord av många", förklarade den ansvarige chefen."

...

...

...

johabbed sket ur sig:
I regel tycker jag (som skåning, så det är så klart en partsinlaga) att skåningar allmänt tar sig själva och sin tillvaro på mindre allvar än folk i många andra landsdelar. Vilket är bra.

Och så är det nog. Tror detsamma gäller för alla områden/städer etc i Sverige. Det är när vi möts, på t ex festivaler, som fördomarna kryper fram och reflekteras.
Annars är vi nog alla rättså objektiva, även när det gäller oss själva.

Och jag kan tycka att en "Vi är bättre än er därför att..."-diskussion kan vara ganska underhållande och man märker ofta en hel del likheter snarare än motsättningar.

Ang de saker du tog upp..

Personligen föredrar jag helt klart norska framför danska.

Svenskt klimat är svenskt klimat, hatar man kylan så pass mycket att man vill flytta söderut tror jag inte "Skåne!" är första tanken för en person i mellansverige. Att det är platt förstår jag inte varför det skulle vara så bra.

HipHop är för mig lika spännande som en årsrapport från Järnia är för en svältande 3-åring i Eritrea.
Peps är däremot skön, och Philemon Arthur. Men svensk (och svensk internationell) musik, bortsett från hiphop då, är väl knappast Skånes grej? Där känns det som om Stockholm och Göteborg ligger längre fram.

Har inte varit på dagsresa till varken Mumindalen eller till Danmark så vad som är bäst av de två får andra uttala sig om. Min flickvän är dock halv-Mumin så min passion ligger väl åt det hållet ; )

Då mitt fotbollsintresse är icke existerande så är Zlatan mest bara en enerverande dryg idiot som har på tok för mycket självförtroende för sitt eget bästa. Han ger även intrycket av att vara sanslöst korkad.
töjligt att han är en bra fotbollsspelare, men det är också det enda han har, i mina ögon.

Humorn är dock i många fall underbar. Men är den verkligen typisk skånsk?
Har inte ens tänkt på det tidigare. Det kanske vi/ni/någon kan göra ett litet reportage om. Finns det typisk skånsk/stockholms-/göteborgs-/andra orters humor?

Galenskaparna är ju t ex från göteborg, men är det något mer än möjligtvis dialekten och stadsbilder som tyder på att det är därifrån den kommer? Känner man igen den som typisk göteborgsk humor?

Hur är det med t ex killinggänget? Typisk stockholms-humor?

Anders och Måns? Lund-humor?

osv..

johabbed
[#21]  Skrivet: 2007-03-27 14:20:55 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 192413 Från: payehoq
Samael sket ur sig:
johabbed sket ur sig:
Och till skillnad från när andra svenska regioner ska hävda sig så utgår i alla fall inte stoltheten från att racka ner på det som är dåligt med andra ställen.

Jag ber att få hänvisa till herrns första inlägg i denna tråd där följande mening stod nerskriven. ""Stockholmare här nere ses som ett skällsord av många", förklarade den ansvarige chefen."

...

...

...

Snubben som sa det var ju stockholmare själv, så jag tror inte han ville framhäva Skånes förträfflighet på bekostnad av att klanka ner på Stockholm. Men en skåning blir nog mer skeptisk och mindre villig att vilja köpa tjänster, eller vad det nu handlar om, av en "typisk stockholmare" som är helt "Tja! Detta ska du satsa på hörredu, det är riktigt jäkla fräscht vettu!" på samma sätt som en Stockholmare än mindre mottaglig för en sävlig och grötig skåning som ska sälja honom saker.

Sedan tror jag det är mycket töjligt att den här snubben var allmänt "överentusiastisk" och allmänt drygkaxig och att han uppfattats likadant om han vore nåt annat än Stockholmare. Och sen använde väl gruppchefen stockholmsgrejen för att ge en snäll förklaring till att de dissade honom, och var sedan diplomatisk och fortsatt snäll i tidningsintervjun.

För övrigt anser jag att leken "under hökens vingar kom" bör förgöras.
johabbed
[#22]  Skrivet: 2007-03-27 14:28:36 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 8212 Från: payehoq
Samael sket ur sig:
Att det är platt förstår jag inte varför det skulle vara så bra.

Man kan lägga sig var som helst utan att behöve oroa sig för att rulla iväg.

För övrigt anser jag att Bruno Wintzells oheliga gravplats bör förgöras.
Samael
[#23]  Skrivet: 2007-03-27 14:29:15 Citera
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 10218 Från: alla människors kollektiva tänkande.
johabbed sket ur sig:

Snubben som sa det var ju stockholmare själv, så jag tror inte han ville framhäva Skånes förträfflighet på bekostnad av att klanka ner på Stockholm.

töjligt töjligt. Men du sa att skåningar inte klankar ner på andra, och han sa att "många här ser stockholmare som ett skällsord" och det tror jag inte man säger helt utan grund.
Om det sedan var eller inte var en befogad anledning att inte ge kista-killen jobbet tänker jag inte röra med en 20 meter lång pinne, för det har jag ingen aning om.

Och ang humor-grejen. Ni må ha Anders & Måns, Hipp Hipp, Helt Apropå, den skånska hiphop-eliten, varan-tv mm, men vi har STOCKHOLM LIVE! HA! Süg på den du.

RAGE! RAGE! RAGE!

johabbed sket ur sig:
Samael sket ur sig:
Att det är platt förstår jag inte varför det skulle vara så bra.

Man kan lägga sig var som helst utan att behöve oroa sig för att rulla iväg.

Hmm, en klar fördel för mig som är lite av en tjockis!

Senast ändrad av Samael den 2007-03-27 14:30:48, ändrad totalt 1 gång

TacomaTrailer
[#24]  Skrivet: 2007-03-27 14:30:29 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 11183 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Hitler dances the night awayFör övrigt anser jag att alla som inte är födda i Västerbotten bör förgöras... Hitler dances the night away

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Kloppstock
[#25]  Skrivet: 2007-03-27 16:02:21 Citera
Svettfläck
Regdatum: 15 feb 2007 Inlägg: 535 Från: Anders Leven's Mysiga Tortyrkammare
TacomaTrailer sket ur sig:
Hitler dances the night awayFör övrigt anser jag att alla som inte är födda i Västerbotten bör förgöras... Hitler dances the night away

Det blir "Du" & "Maud Oloffson" mot röta Hitler dances the night away

http://www.findus.se/produkter/sok.asp?sok=jultallrik
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida Yahoo Messenger ICQ-nummer

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Nyheter & Aktualiteter  >>  Hets mot 08:or

Sida 1 av 2
Gå till sida 1, 2  Nästa
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet