Forumindex

Forumindex  >>  Boyahed.com vs. Media  >>  JAG SKRATTAR HÖGT OCH LJUDLIGT! @ Virtanen [Hummer Bugg vs. Virtanen]

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
Hummer Bugg
[#1]  Skrivet: 2004-05-30 23:36:12 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 13272 Från: westeroze
Var inne på aftonbladet.se och fick se denna artikel av Fredrik Virtanen:

Tog sitt liv efter sex med höna
NEW YORK. Mannen hängde sig själv efter att hans fru såg honom ha sex med en höna. Hustrun till den 50-årige mannen i staden Chongwe, nära Lusaka i Zambia i östra Afrika, tog maken på bar gärning när hon rusade in i huset för att undersöka ett oljud.
- Mannen försökte döda henne men hon lyckades fly, säger en polistalesman.
Mannen tog därpå sitt eget liv efter att han blivit bespottad av andra bybor.
Hönan slaktades.

Fredrik Virtanen
Publicerad: 2004-05-29

Artikeln fick mig att tänka på ett tidiage inlägg här på boyahed, ännu ett exempel på aftonbladets och Virtanens totala avsaknad av nyhetsvärdering. Så jag var bara helt enkelt tvungen att testa den här killen!

[#2]  Skrivet: 2004-05-30 23:45:07 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 37051 Från: westeroze
Mitt mail:

> Jag tycker om din artikel om mannen som tog livet av sig efter att ha haft sex
> med en höna.
> Det kändes som om det verkligen berörde mig.
> En tragisk historia som bara MÅSTE skrivas, fortsätt med din grävande och
> originella journalistik.
>
> En fråga bara, varför avrättades hönan, vad var hennes brott? Hon var väl
> ett offer och borde få stöd istället. Jag hoppas på en uppföljning!
>
> Keep up the good work!

Från: Fredrik Virtanen <fredrik.virtanen@aftonbladet.se>
Skickat: den 30 maj 2004 22:07:13
Till: --
Ämne: Re: Bra artikel!

kul att du läste och uppskattade den!

[#3]  Skrivet: 2004-05-31 01:54:13 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 41690 Från: Lilltomta
En sak må man ju ge props för, det är hans snabba svar. Att han dock inte läser mailen han får är ju lite värre, han svarar ju inte på dina frågor. Han har väl kanske tröttnat på att svara på folk som skickar (befogad) kritik/frågor angående hans i många fall idiotiska artiklar.

www.mediekritik.nu har det dsikuterats flitigt efter några artiklar i Aftonbladet där han stått som upphovsman.

"Tveksam nyhetsvärdering av Aftonbladet" http://www.mediekritik.nu/reaction.php?reaction_id=997

"Research, Virtanen?" http://www.mediekritik.nu/reaction.php?reaction_id=981

"Aftonbladet återger påhittade artiklar" http://www.mediekritik.nu/reaction.php?reaction_id=308

[#4]  Skrivet: 2004-05-31 02:58:59 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 66484 Från: payehoq
Jag läste faktiskt den där artikeln på Reuters redan i fredags och funderade någon sekund att knåpa ihop en BRLN av den. Lite roligt är det ju nämligen. Däremot bestämde jag mig för att inte göra det, eftersom det var en så kort liten notis som därmed bara skulle bli en mer eller mindre rak översättning av originalet [som förresten kan läsas här], och det känns ju lite lamt och bagatellartat.

Roligare då är att herr Virtanen får lön och uppehälle i självaste New York för att ta sig de två minuter det väl tog att direktöversätta denna notis. Därmed läggs även den skojiga detaljen att det står "NEW YORK" i inledningen till notisen trots att händelsen i fråga inträffade i Afrika.

När Virtanen tröttnar på storstaden tar jag gladeligen över hans jobb i ett par år.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att standardmjölk bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
johabbed
[#5]  Skrivet: 2004-05-31 23:06:46 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 26398 Från: payehoq
Ovanstående tankegångar om Virtanens softa jobb fick mig att fundera lite ytterligare. Svartsjuka ska man ju undvika, och bäst sätt att göra så är att eliminera orättvisan som orsakat sjukan. Därmed gjorde jag slag i saken och mailade Aftonbladet och erbjöd mina tjänster som Virtanenmotsvarande Los Angeles-korre. De borde inte kunna tacka nej.

Mailet publiceras senare, förhoppningvis med de svar jag erhåller och information om mitt nya jobb.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att minusgrader bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
TacomaTrailer
[#6]  Skrivet: 2005-01-30 10:13:32 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 56952 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Den här notisen är väl inte riktigt befogad en egen tråd så jag pular in den här:

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,595969,00.html
Kommentar: EUHAOEHAUHEAHEOAH

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Benefactor
[#7]  Skrivet: 2005-01-30 10:49:57 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 23 jul 2004 Inlägg: 1969 Från: och med nu!
Men vem bryyyyyyyyyyr sig, Fredrik? Antagligen den mest patetiska smörja jag någonsin läst. Samtliga mina lärare i svenska genom åren skulle begå kollektivt självmord om de blev ålagda att sätta röda bockar i kanten på denna text. Fullständig mening, what is that? Kan ju vara lite svårt efter några slitiga år over there. So we can't really blame him, can we? RAGE!

[#8]  Skrivet: 2005-01-30 11:41:51 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 14664 Från: Katrineholm, bitch
Frågan är bara vilken amerikansk tidning han har snott det ifrån.

rävdjuret
[#9]  Skrivet: 2005-01-30 12:59:53 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 3098 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
precis min tanke, teaflax. mycket stapplande språk som inte är helt olikt en direktöversättning från det engelska språket.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
TacomaTrailer
[#10]  Skrivet: 2005-01-30 13:28:05 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 13116 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Vem bryr sig? Oroande många verkar det som.

Däremot tror jag att universum skulle stanna om han, som teaflax påstod, faktiskt skulle läsa en tidning. Som tur är kommer samtliga hans scoop från program på E! channel han kan onanera till och plagiera på samma gång, Anna Nicole Show och Howard Stern för att nämna några.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Teaflax
[#11]  Skrivet: 2005-01-30 17:54:44 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 16497 Från: Katrineholm, bitch
Nog fan klarar till och med Virtanen att läsa magasinet New York. Bevisligen.

petersen
[#12]  Skrivet: 2005-02-01 00:32:59 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 25 nov 2004 Inlägg: 58 Från: Hamburg
Fredrik Virtanen! Grattis till ditt alldeles enastående pekoral. Här kan man tala om att form och innehåll passar så bra att de bidar en enhet. De är båda fullständigt befriade från egen reflektion.

[#13]  Skrivet: 2006-01-10 19:19:01 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 10 jan 2006 Inlägg: 87
Tredje gången på en dag jag skriver om Virtanen. Djupt patetiskt.

Nåja, det sorgliga i detta fall är inte direkt vad han skriver utan hur folk uppfattar tidningen han skriver sina texter för. För när allt kommer omkring så är aftonblaskan inte mer än en okej lördagsunderhållning - inte en trovärdig nyhetstidning. (Och där kom dagens understatement. Ursäkta.)

Vill man läsa seriösa artiklar läser man GP, DN, SVD osv. Inte blaskan eller getingen.

Nå, nu ska väl inte dess läsare beskyllas helt och hållet, tidningen skriver ju faktiskt "Aftonbladet: Sveriges nyhetsportal" på sin hemsida och då måste det ju vara så...

Och där har vi fyra stycken om absoluta plattityder för alla smarta individer här på boyahed, så ursäkta, igen. Önskar bara att övrigt folk var tillräckligt klyftiga för att börja uppskatta aftonbladet på det sättet man ska uppskatta och uppfatta den... som trivial middagsunderhållning. Placerad någonstans mellan Nöjesguiden, En Ding Ding Värld och Hänt Extra i tidningsstället. Dance, fish, Dance!

Frukost
[#14]  Skrivet: 2006-01-10 22:30:45 Citera
Svettpärla
Regdatum: 04 jan 2006 Inlägg: 11 Från: Södern
Jag har också haft ett kortlivat battle med Virtanen en gång i tiden. Han skrev en uppblåst krönika (http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,667365,00.html) för mycket och jag var tvungen att avreagera mig. Hans omotiverade sågning av British Airways i slutet inspirerade mig till att skriva en motiverad sågning av honom.

"Veckans..
...KONSUMENTUPPLYSNING. Jag skriver dessa rader på min utslitna
IKEA-skrivbordsstol. Stillasittande. Fredrik Virtanen. Jag kan inte
rekommendera någon att läsa något Fredrik Virtanen har skrivit. Löjligt
avhuggna meningar, ovarierande ämnen, dryghet och slöhet gör sällan en bra krönikör. Jag hade glömt hur stroppig Fredrik Virtanen är."

Gav tillbaka med samma medicin så att säga. Fan vad underbart det är att försöka bråka med kändisar förresten..

rävdjuret
[#15]  Skrivet: 2006-01-10 22:34:07 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 28101 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
per bjurman axlar manteln i new york i sann fredrik-anda: jag kan också sno notiser

Teaflax
[#16]  Skrivet: 2006-01-12 00:01:41 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 9898 Från: Katrineholm, bitch
Såg just Studio Virtanen, och det var inte helt oävet. Inget revolutionerande, men inte [sic!] dåligt heller. Det var å andra sidan inte alls en talk show, utan ett intervjuprogram av samma typ som Halv åtta eller God natt, Sverige.

Kenmah
[#17]  Skrivet: 2006-08-03 06:13:23 Citera
Svettpärla
Regdatum: 03 aug 2006 Inlägg: 7 Från: USA
Too early...

[#18]  Skrivet: 2006-08-03 07:50:23 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 4200 Från: :nårF
Kenmah sket ur sig:
Too early...

Ja det har du förstås rätt i. Studio Virtanen är verkligen före sin tid. Virtanen är före sin tid. Jag läste om en liten rörelse i Nebraska, USA som hävdar på fullaste allvar att virtanen kommer att ta över Presidentskapet i Europeiska Unionen så småningom. Men det kommer att krävas mycket spott och spe från den stora allmänheten innan folk till fullo förstår hans potential.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Boyahed.com vs. Media  >>  JAG SKRATTAR HÖGT OCH LJUDLIGT! @ Virtanen [Hummer Bugg vs. Virtanen]

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet