Forumindex

Forumindex  >>  Övrigt  >>  Sjukvårdsprat till följd av Michael Moore-trailer

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
johabbed
[#1]  Skrivet: 2007-05-25 18:11:00 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 24638 Från: payehoq

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att leken "under hökens vingar kom" bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Skurt
[#2]  Skrivet: 2007-05-26 20:10:39 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 74272 Från: Lunnagår
johabbed sket ur sig:
Datakod av högsta rang:
http://www.youtube.com/watch?v=yiEl1EcqnAY

Usch.. mer lögner och trams från fettot.

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
GRiM
[#3]  Skrivet: 2007-05-26 22:40:55 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 10785 Från: någonstans där jag var.
Skurt sket ur sig:
johabbed sket ur sig:
Datakod av högsta rang:

Du har redan sett den antar jag.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Hummer Bugg
[#4]  Skrivet: 2007-05-27 02:54:32 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 13272 Från: westeroze
Ja, som alla vet har USA en strålande sjukvård för alla och allt annat som sägs bör straffas med ett nackskott. Hitler dances the night away

Argument: Fattiga amerikanska diabetiker dör helt i onödan bara för att de inte har skattefinanserad sjukvård i USA. USA styrs helt av storföretagens cyniska intressen eftersom de betalar politikers kampanjer.
Motargument: Du är fet.

[#5]  Skrivet: 2007-05-27 10:22:21 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 14792 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Påstående:
Fattiga amerikanska diabetiker dör helt i onödan bara för att de inte har skattefinanserad sjukvård i USA

Wikipedia sket ur sig:
The United States spends more per capita on health care than the government does in Canada. In 2003, the government of Canada spent $1886 (in US dollars) per person on health care, while the United States government spent $2548

Vita huset kanske betalar detta ur egen ficka? ($2548x301935821) Bra att du har lika bra koll på dina fakta som vanligt

Edit: Länk

Senast ändrad av TacomaTrailer den 2007-05-27 10:43:56, ändrad totalt 1 gång

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

johabbed
[#6]  Skrivet: 2007-05-27 10:25:04 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 54751 Från: payehoq
Plastikoperationer och gastric bypass är dyra grejer.

För övrigt anser jag att bokförlaget Kartago bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
johabbed
[#7]  Skrivet: 2007-05-27 10:30:47 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 20336 Från: payehoq
En sida jag precis googlade fram sket ur sig:
[Gerald] Anderson [snubben som låg bakom studien i fråga] said, "We pay more for health care for the simple reason that prices for health services are significantly higher in the United States than they are elsewhere." Karen Davis -- president of the Commonwealth Fund, which supported the study -- said that the United States "does not get commensurate value for its health care dollar" (Girion, Los Angeles Times, 7/12).

http://www.kaisernetwork.org/daily_reports/rep_index.cfm?DR_ID=31329

För övrigt anser jag att Elitserien i ishockey bör förgöras.
TacomaTrailer
[#8]  Skrivet: 2007-05-27 10:39:03 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 3550 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
För att morgondagens TT ska slippa förklara det här för 10000-rader-bugg har jag inte någonstans påstått att den amerikanska sjukvården skulle fungera bra.

Tycker inte Plastikoperationer och Gastric bypass är jämförbara med varandra men whateva.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless

johabbed
[#9]  Skrivet: 2007-05-27 10:41:53 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 15956 Från: payehoq
TacomaTrailer sket ur sig:

Tycker inte Plastikoperationer och Gastric bypass är jämförbara med varandra men whateva.

Båda är dyra grejer.

För övrigt anser jag att Göran Gillingers släkt bör förgöras.
TacomaTrailer
[#10]  Skrivet: 2007-05-27 10:45:13 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 48668 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
och Aids och lottovinster innebär stora livsstilsförändringar.

johabbed
[#11]  Skrivet: 2007-05-27 10:48:01 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 16425 Från: payehoq
Ja, om vi hade diskuterat stora livsstilsförändringar och jag hade sagt att både AIDS och lottovinster innebär detta så hade det också stämt. Så din ironiska invändning är fullständigt poänglös.

För övrigt anser jag att Trollywood bör förgöras.
TacomaTrailer
[#12]  Skrivet: 2007-05-27 11:00:31 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 3883 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Jag orkar inte googla upp hurvida det finns friska människor som är dumma nog att operera bort 95% av sin magsäck för att hålla sig smala men kardemumman är att Plastikirurgi används för att bättra på sitt utseende och Gastric bypass för att rädda liv och förtjänar därför inte att jämföras med varandra, och för det tredje beskostas ganska få plastikoperationer av skattepengar.

Hummer Bugg
[#13]  Skrivet: 2007-05-27 11:27:23 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 0 Från: westeroze
Okej jag var [sic!] slarvig, de fattiga diabetikerna får inte vård för sin diabetes förrän det blir livshotande och de får vårdas på akutmottagningar. Detta gör att det blir [sic!] mycket dyrare för samhället för att inte tala om det personliga lidandet.

Jag vet inte vad man ska kalla det, icke-akutvården är inte skattefinanserad.

[#14]  Skrivet: 2007-05-27 12:38:15 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 1650 Från: :nårF
Hummer Bugg sket ur sig:
Okej jag var [sic!] slarvig, de fattiga diabetikerna får inte vård för sin diabetes förrän det blir livshotande och de får vårdas på akutmottagningar. Detta gör att det blir [sic!] mycket dyrare för samhället för att inte tala om det personliga lidandet.

Jag vet inte vad man ska kalla det, icke-akutvården är inte skattefinanserad.

Kunde inte låta bli...

För övrigt tror jag säkert att filmen kommer att bli sevärd och tänkvärd.

Hummer Bugg
[#15]  Skrivet: 2007-05-27 13:42:38 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 7520 Från: westeroze
Hehe inte helt omedvetet.

[#16]  Skrivet: 2007-05-27 16:34:55 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 171294 Från: payehoq
TacomaTrailer sket ur sig:
Jag orkar inte googla upp hurvida det finns friska människor som är dumma nog att operera bort 95% av sin magsäck för att hålla sig smala men kardemumman är att Plastikirurgi används för att bättra på sitt utseende och Gastric bypass för att rädda liv och förtjänar därför inte att jämföras med varandra, och för det tredje beskostas ganska få plastikoperationer av skattepengar.

OK, i klartext:

Jag nämnde plastikoperationer och gastric bypass som exempel på två saker som kan antas vara vanligare i USA än i Kanada och insinuerade därmed, på ett skämtsamt vis, att detta skulle ligga bakom högre kostnader i USA. Detta var alltså inte direkt allvarligt menat och är inget jag tror på riktigt.

Jag likställde inte de två sakerna eller på något vis påstod att de utfördes av samma skäl. Det är något du konstruerat på egen hand. Är du med?

Jag skrev

Johabbed sket ur sig:
Plastikoperationer och gastric bypass är dyra grejer.

...medan du tydligen läste

Johabbed sket ur sig:
Plastikoperationer och gastric bypass, som jag tycker är ungefär samma grej och utförs av samma skäl, är dyra grejer.

För att återigen klargöra: Det första citatet är det korrekta. Det andra citatet förstår jag att du irriteras av, men det existerade alltså inte förrän jag skrev det nu.

För övrigt anser jag att standardmjölk bör förgöras.
Skurt
[#17]  Skrivet: 2007-05-27 17:41:35 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 17121 Från: Lunnagår
GRiM sket ur sig:
Skurt sket ur sig:
johabbed sket ur sig:
Datakod av högsta rang:

Du har redan sett den antar jag.

Nä.. Men tänker främst hur han brukar superselektivt behandla sina källor och sin propaganda-teknik i tidigare filmer. Han är våra dagars Leni Riefenstahl. Men inte lika filmiskt skicklig

Vilka diabetiker snackaru om?

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
GRiM
[#18]  Skrivet: 2007-05-27 17:57:48 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 7341 Från: någonstans där jag var.
Utan att ha sett den så kan jag bara notera att Fox-news tyckte den var en sevärd film, inte för att jag på något sätt respekterar fox eller andra tv-kanaler i det landet så tycker jag det ändå är en indikation på att både höger och vänster gillar filmen i landet.
Fast det kan ju inte vara så svårt att dissa deras sjukvård när den är som sagt ganska sämst.

"One section of the film explains how a U.S. man severed the tip of two fingers in an accident and was told he would have to pay $12,000 to re-attach the end of his ring finger, and $60,000 to re-attach that of his index finger."1

Jag är ganska säker på att samma sak i Canada eller tex. Svedala skulle kosta runt 20-30$.

1 http://www.reuters.com/article/entertainmentNews/idUSL1915746220070520?feedType=RSS&rpc=22

Jason
[#19]  Skrivet: 2007-05-27 19:27:20 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 55555 Från: ett annat håll
Arligt talat, [sic!] roliga inlagg fran alla harinne. TT ar fan kung pa att starta menlosa internetfights.

Men eftersom det mesta som sagts har inne ar retartad sa gor det ju inget...
*neutralt menat(
Har ingen koll for att kunna uttala mig i sjalva sakfragan, men att saga att MM ar en lognare och propagandist ar ungefar lika intressant som att jamfora navelludd med sin inavlade lillebror. *som inte har en navel.

Vad spelar det for roll liksom, sanningen ligger ju anda alltid och lurar i bektraktarens ogonvra precis utanfor det desperatas synfalt, lite som ett epelepsianfall. Och eftersom det salunda gor sa ar det val battre att filma en dokumentar som visar det daliga istallet for det braiga.

Kul och titta pa en dokumentar som visar hur ryssar i synnerhet och Ryssland i allmanhet, inte alls har problem med spriten utan att det bara var en skojig grej som man skamtade om i ryska standupklubbar. Och att det sedan spred sig som sanning. Trots att alla vet att det inte ar sa/////

Jag gillar helt enkelt att titta pa dokumentarer som visar hur fel det ar pa det stora landet i vaster, for da kan jag trots sveriges relativa fjartighet anda skratta gott i kistan om natten nar jag ligger och drommer om mangaporr och facials.

[#20]  Skrivet: 2007-05-27 21:11:05 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 62810 Från: någonstans där jag var.
Jason sket ur sig:
...nar jag ligger och drommer om mangaporr och facials.

Ända jag förstod av det du skrev Hitler dances the night away Oh, damn. Did I bring out my dildo again?

Varför har du inga prickar?

Jason
[#21]  Skrivet: 2007-05-28 16:42:37 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 23035 Från: ett annat håll
Prickarna ser ut att forsvinna ibland, fel pa mitt tagentbord....

Skont att jag kunde gora mig forstadd och att min karnpunkt kom fram iallafall

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Övrigt  >>  Sjukvårdsprat till följd av Michael Moore-trailer

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet