Forumindex

Forumindex  >>  Humor  >>  Will Ferrell i Lund

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
johabbed
[#1]  Skrivet: 2007-06-16 12:33:43 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 48494 Från: payehoq
God damnit. Här har man i evigheter planerat att gå och skåda Will Ferrell när han var på studentafton i Lund, sedan när dagen väl anländer igår så spejsar jag ut fullständigt och glömmer bort det. Fan. Det verkade i alla fall vara en redigt fet kväll.

Sydsvenskan sket ur sig:
Fullsatt när Will Ferrell
underhöll på studentafton

Med akvavitflaskan i högsta hugg och en underbar svensk vokabulär tog Will Ferrell AF-publiken med storm.
– Jag känner hela varlden. Jag ar jätteduktig aktor. Jag tycker om köttbullar. Åååå sill. Ååå potatis. Jag älskar pepparkakor.

LUND. Men efter de första minuterna tog de svenska orden, om än mestadels väl uttalade, slut. Åtminstone nästan. Ett och annat dök upp mitt i engelskan under kvällen, till publikens förtjusning. AF:s stora sal var full till sista plats denna studentafton, trots att terminen är slut.

[...]

Han är gift med en svenska, Viveca Paulin, som tillsammans med sina föräldrar satt på första parkett.
– Men jag älskar akvaviten mer än min fru, sa han och tog sig en liten hutt.
– Jag har förstått att Lund är som Sveriges Harvard. Sedan finns det folk som pratar om Uppsala. Men i USA säger man att Harvard är Amerikas Lund!

En enda gång tidigare har Ferrell pratat i studentsammanhang, just vid Harvard. Studentaftonen var hans första framträdande utomlands.
– Jag visste inte riktigt vad jag skulle prata om, så jag ringde några vänner. Hans Blix, Lena Olin, Johan Lindeberg, Jesper Parnevik, Peter Forsberg, Henrik Larsson. Prinsessan Victoria, eller ”Vicky”, som jag kallar henne. Sven-Göran Eriksson, Benny från Abba. Och så Carola. Vi hade en telefonkonferens.

– Benny från Abba föreslog en musikal om mitt liv, Pappa Pia. Carola tyckte att jag skulle prata om Jösses, så henne kopplade jag bort direkt. Johan Lindeberg ville att jag skulle berätta att jag inte kommer i hans supertajta byxor, ”because you are too tjockis”. Men jag lyssnade mest på Hans Blix, som rekommenderade mig att prata lite om mig själv men mest om Sverige.

[...]

– Är det nu någon som ännu tvivlar på min fullständiga hängivenhet till Sverige så titta här, sa han och visade sina blågula strumpor med Sweden-märke.
– Men det bästa av allt finns här under, sa Ferrell och ålade ur Gucci-byxorna för att blotta sina Björn Borg-kalsonger.

Hela artikeln: http://sydsvenskan.se/lund/article245917.ece

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att bokförlaget Kartago bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
erzon
[#2]  Skrivet: 2007-06-16 18:13:25 Citera
Svettfläck
Regdatum: 11 sep 2005 Inlägg: 1470 Från: THE INTERNET!!!1
Hade ju varit helt underbart om någon liten student filmat detta... Hasselhoff cries while raping Germany

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
SirDwain
[#3]  Skrivet: 2007-06-17 02:17:14 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 19 feb 2005 Inlägg: 38
Om det är till någon tröst så är du inte den enda som gått och sett fram emot detta för att sedan helt glömma bort det dagen i fråga.

AnaMatronic
[#4]  Skrivet: 2007-06-17 12:56:09 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 43200 Från: :nårF
Har en kompis som såg honom och han berättade bla. om en kille i publiken som konstant stod och skrek klassiska Ferrell-citat. Efter ett tag i frågestunden när samme kille hade ställt två till tre ganska (o)relevanta frågor så kom frågan "Min flickvän har gjort slut, vad ska jag göra?" Och Ferrell levererar "Har du funderat på självmord?"

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Humor  >>  Will Ferrell i Lund

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet