Forumindex

Forumindex  >>  Leif G.W. Persson  >>  Leif GW Person och Jan Guillou ovänner?

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
Hummer Bugg
[#1]  Skrivet: 2007-08-05 11:38:36 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 8602 Från: westeroze
Leif och "Janne" har varit polare ett långt tag, man såg ju hur de trivdes ihop i Grabbarna på Fagerhult.

Men nu verkar de finnas lite gruff dem i mellan, i Aftonbladet pryds hans kolumn av en bild av bland annat Leif med dumstrut (Kloppstock hann före med den till photokunskaper-tråden) http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1134367,00.html.

Och i Aftonbladets serie "Bok-sommar" skriver Guillou: "...Leif G Persson har åtminstone varit en god vän till mig." http://www.aftonbladet.se/vss/bocker/story/0,2789,1127545,00.html

Är det Leifs kritik av deckarkvinnornas bristande kvailté som ligger bakom gruffet eller nått annat, mer personligt?
Nån som har mer info?

[#2]  Skrivet: 2007-08-09 13:20:17 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 61009 Från: payehoq
"Beef", kallas fenomenet i bokbranschen. Jag minns det infekterade ordkriget mellan Rudyard Kipling och Robert Frost, där Frost inledde sitt berömda dikt-opus "Stopping By Woods on a Snowy Evening" med de odödliga orden "That's why I fucked your bitch, you fat motherfucker". Sedan dog de ju båda efter driveby-skjutningar där ingen gärningsman har kunnat hittas.

Har ingen aning om vad konflikten mellan Leif GW Persson och Jan OSLH Guillou kan tänkas bero på, men jag tycker det känns ganska skönt om den är på riktigt. Det har alltid varit en stor sorg för mig att Leffe, världens grymmaste människa, ska vara polare med den 1,43 långa fyrkanten med riddarkomplex.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att leken "under hökens vingar kom" bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Hummer Bugg
[#3]  Skrivet: 2007-08-09 21:25:21 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 33180 Från: westeroze
Riddarkomplexet till trots så sjunger jag vänskapens lov, dessutom är Janne en av Sveriges vettigaste kolumnisterna och medverkade till att avslöja IB-affären.

Jag menar, ingen är förutom Leif GW Persson perfekt i alla avseenden, så hans vänskap kommer alltid att vara pärlor åt svinen.

[#4]  Skrivet: 2007-08-09 21:39:19 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 40151 Från: payehoq
Sant. Och Janne OSLH:s första bok "Det stora avslöjandet" är faktiskt ganska rolig.

För övrigt anser jag att leken "fruktsallad" bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
2_Kuten
[#5]  Skrivet: 2007-08-12 12:15:55 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 07 jun 2007 Inlägg: 33
Lille Janne är bra på sitt sätt, Gw är våran mentor och idol. Här ställer vi upp för GW.

Han har ju rätt, småflickorna kan ju fan inte skriva riktigt.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
johabbed
[#6]  Skrivet: 2007-08-12 12:56:16 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 103246 Från: payehoq
Det var lite kul att nån kvällstidning hade en webbfråga där det stod typ "Vem sida är du på?" och alternativen var typ "Brunner och Leif GW" mot "Liza Marklund och Camilla Läckberg", och herrarna ledde med sådär fem procentenheter. Sedan någon dag senare fanns ungefär samma fråga, fast "Ranelid och company" mot "Läckberg och company", och där piskade damerna herrarnas rumpa ganska rejält. Min slutsats är att Björn Ranelid inte är så värst populär. Och att Liza Marklund skrämmer barn och mindre djur.

För övrigt anser jag att den Mumin-ugriska språkstammen bör förgöras.
Kloppstock
[#7]  Skrivet: 2007-08-15 19:52:37 Citera
Svettfläck
Regdatum: 15 feb 2007 Inlägg: 22372 Från: Anders Leven's Mysiga Tortyrkammare
Jag såg att GW kontrade i låtsas författar-bråket i en Expressenkrönika för några dagar sen, han gav den Rombiska grabben från Fagerhult en dolkstöt tillbaka, samtidigt som han tog sin skarpskjutande Israelvän parti på en & samma gång, detta för att kunna på klassiskt GW maner sedan halshugga både Idomin-Ranelid & Feel-good psykopaten Läckberg!

GW satte punkt, och debatten är nu tämligen död,

däremot vill "Jäää Jäää Martin" (Hamilton?) & ex-hustrun (Madame Terror?)
fortsätta debatten, visserligen på annan lyra..men ändå!!!! (jag anar ugglor i flanelen)
http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article576122.ab

Dom båda orre-dräparna tråden handlar om är nog egentligen inte ovänner skulle jag tro, men umgås nog knappast längre, som det brukar bli

http://www.findus.se/produkter/sok.asp?sok=jultallrik
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida Yahoo Messenger ICQ-nummer
johabbed
[#8]  Skrivet: 2007-09-04 15:10:23 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 117325 Från: payehoq
Leffe berättade om icke-vänskapen med Janne Gilljo i en intervju med City häromdagen.

Påstående:
Du och den andre Jan – Guillou – verkar inte vara speciellt tajta längre.– Nej, fan, vi ses nästan aldrig. Vi är inte osams, men vi gled ifrån varandra.
Hur ofta blir du påmind om era bravader i ”Grabbarna på Fagerhult”?
– Det är ju ett kultprogram i Norrland. Jag kom in på en mack sådär 15 år efter att programmen sändes för att köpa nån myggolja. Jan var med. Då kom det fram nån nisse i lantmännenmössa och sa: ”Men för helvete, där är ju Fagerhultar’n! Och har du med dig Janne Gilljo!” Jan hatar ju när han blir kallad Janne, så han blev alldeles svart i blicken.

Hela intervjun.

För övrigt anser jag att ordet "nuffror" bör förgöras.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Leif G.W. Persson  >>  Leif GW Person och Jan Guillou ovänner?

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet