Forumindex

Forumindex  >>  Nyhetsmedier  >>  Är du idiot, jobba på Aftonbladet eller Expressen

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
Teaflax
[#26]  Skrivet: 2007-12-19 11:41:19 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 26578 Från: Katrineholm, bitch
Mer i samma ämne.

Påstående:
Blott två månader efter terrorattentaten i New York så stegar en då 14-årig yngling upp på startpallen inne i Tyresö Simhall. Han heter Per. Per Edelholm. Han är ännu omedveten om den kränkning som han sex år senare ska bli utsatt för av den "fria" televisionen.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
AnaMatronic
[#27]  Skrivet: 2007-12-19 19:51:58 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 6900 Från: :nårF
Detta var tamigfan det sjukaste jag sett på länge. Och för i helvete, SPORT! Det är ju så [sic!] meningslöst att bli beroende av. Om det ändå vore porr eller WoW.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
Yogurt
[#28]  Skrivet: 2007-12-19 21:07:47 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 09 mar 2007 Inlägg: 388 Från: Mammas mage
Jag tycker det här inte är nåt att skämta om! Too cool for school.. and the law

Jag är personligen Boyahedberoende och det är mycket allvarligt, så nu får ni sluta skämta här! RAGE!

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
Teaflax
[#29]  Skrivet: 2007-12-20 00:22:45 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 4765 Från: Katrineholm, bitch
AnaMatronic sket ur sig:
Om det ändå vore porr eller WoW.

Eller WoW-porr.

rävdjuret
[#30]  Skrivet: 2007-12-22 16:06:55 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 1643 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
kan inte calle och hans bror köra i diket och dö i vinter?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1506595.ab
han skäms för mycket för att ringa sin mor, men att hänga ut sig i en tidning och sen blogga om det är inte för mycket. om sedan programmet vill hjälpa folk är det väl knappast calle som behöver det mest. visst att horor kan vara dyra och att han är i stort behov av dem, men 50 lax borde räcka även för intellektuelt handikappade.

Yogurt
[#31]  Skrivet: 2007-12-28 17:21:54 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 09 mar 2007 Inlägg: 2436 Från: Mammas mage

En lektion i missvisande diagram, brought to you by: Rosa Bladet Shouldn't have eaten that human corpse!

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
AnaMatronic
[#32]  Skrivet: 2008-01-24 20:08:21 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 3600 Från: :nårF
hur du gör nyheter av en anka:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article1696348.ab

johabbed
[#33]  Skrivet: 2008-04-04 12:29:47 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 23934 Från: payehoq
Aftonbladet uppvisar ett stort förtroende för sina läsares intelligens.

Forskare har upptäckt nån ny sorts firre. Aftonbladet skriver en artikel om detta. För att vara skojfriska, alternativt för att kolla om deras läsare är blinda, så avslöjar de inte på hemsidans förstasida att det är just en firre. Istället ska folk gissa, baserat på den här bilden.

ÄR DET EN KARTA?! EN RÖNTGENBILD AV EN HJÄRNA?! EN NÄRBILD AV EN GRÖNSAK?! ELLER KANSKE ETT DJUR AV NÅGOT SLAG?!

Vad spännande. Här kommer nog många att ha gissat vilt och rösterna spridas enormt över de olika alternativen. Låt oss titta på resultatet och se om någon alls lyckats gissa rätt.

Tack, herr domare. Jag anser härmed att min tes om att 5-7 procent av alla som röstar på internet gör det ironiskt är bevisad.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att ordet "nuffror" bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Teaflax
[#34]  Skrivet: 2008-04-06 16:31:17 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 13014 Från: Katrineholm, bitch
Apropå den här artikeln.

Förra wrestlaren? Vem är nästa wrestlare? "Före detta" eller "forna", kanske? Och varför i hela fridens namn "wrestlare" istället för "fribrottare"?

Nå, det ovanstående skulle inte räcka för att jag skulle orka tota ihop ett mejl, men jag måste fråga mig om du tror att man talar engelska i Mexiko. Eller i Sverige, möjligen.

För annars kan jag inte förstå varför du får för dig att skriva om ”Little Old Lady Killer" och "The Silent Lady" istället för "La Mataviejitas" och "La Dama del Silencio".

Allra lämpligast vore ju ändå att översätta namnen till svenska i en svensk text. Förslagsvis till "Tantmördaren" och "Den tysta damen".

Och dessutom heter hon Barraza och inte Barazza.

Jo, jag vet. Att kräva kvalitet av en kvällstidning är som att försöka lära en gris att sjunga; det har ingen effekt och man irriterar både grisen och sig själv.

Men ibland får man dra sin lans mot väderkvarnarna ändå. Om inte annat för att man får bättre kondis inför det riktiga tornerspelet.

Skål.

johabbed
[#35]  Skrivet: 2008-04-07 15:15:32 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 16760 Från: payehoq
Har du fått något svar?

För övrigt anser jag att leken "under hökens vingar kom" bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Teaflax
[#36]  Skrivet: 2008-04-08 01:29:53 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 1283 Från: Katrineholm, bitch
johabbed sket ur sig:
Har du fått något svar?

Självklart inte. Jag hade nog varit tvungen att vara aningen mer lismande för det.

Syltnacke
[#37]  Skrivet: 2008-04-11 14:07:50 Citera
Svettfläck
Regdatum: 22 okt 2005 Inlägg: 8415 Från: Toppen på sidan

AnaMatronic
[#38]  Skrivet: 2008-04-11 14:31:41 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 14000 Från: :nårF
Så skillnaden är: Hår i pannan!!

Valrossen
[#39]  Skrivet: 2008-04-15 22:11:17 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 21 jan 2005 Inlägg: 4331 Från: Ronneby
http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article2263159.ab

Ursäkta mig, men är det jag som är helt dum i huvet, eller har inte alla bara massuppfittat detta ord totalt?

"swede" kan vad jag vet betyda mer än "svensk". Och är det inte en annan mening än denna som avsågs från början?

[#40]  Skrivet: 2008-04-15 22:53:30 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 11440 Från: Lunnagår
Valrossen sket ur sig:
http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article2263159.ab

Ursäkta mig, men är det jag som är helt dum i huvet, eller har inte alla bara massuppfittat detta ord totalt?

"swede" kan vad jag vet betyda mer än "svensk". Och är det inte en annan mening än denna som avsågs från början?

ehrm.. näe i filmen "Be kind re-wind", så ska tydligen dessa taffliga re-makes skyllas på att filmerna är gjorda i Sverige, därav "sweded".

Ordet "Swede" betyder förutom "svensk" också "kålrot" på engelska. Kålrötter kommer nämligen från Sverige, eller har iaf spridits härifrån till resten av världen. Se där, något unikt svenskt!

På vissa engelska dialekter t.ex i USA heter kålrot fö ö "rutabaga" vilket kommer från Västgötadialektens "rotabagge".

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Valrossen
[#41]  Skrivet: 2008-04-15 23:10:03 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 21 jan 2005 Inlägg: 328 Från: Ronneby
Okej, var jag som var dum i huvet alltså Hitler dances the night away

Tack för förklaringen, var tvungen att läsa mer om ämnet, stod en del på wikipedia också.

[#42]  Skrivet: 2008-04-29 16:57:25 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 86038 Från: payehoq
Expressen återger en intervju med Manchester City-supportern (och Oasis-brorsan) Noel Gallagher där denne försvarar Sven-Göran Eriksson och dissar Citys ägare Thaksin Shinawatra. Med ganska intressant ord-för-ord-översättning...

Påstående:
Noel Gallagher, BBC, sket ur sig:
"For a club that's been going nowhere fast for the last 25 years..."

Noel Gallagher, Expressen, sket ur sig:
"För en klubb som inte har gått någonstans fort de senaste 25 åren..."

Påstående:
"If Shinawatra thinks that he was gonna come in there and qualify for the Champions League straight away, then he's tripping."

Om Shinawatra trodde att han skulle ge dem en Champions League-plats direkt så snubblar han.

Påstående:
"The minute of silence at Old Trafford was a kind of reflection of his personality."

(Syftar på Svennis deltagande i en tyst minut för United-spelare som avled i en flygkrasch 50 år tidigare. Tog mig tolv sekunder att googla.)

"Och den minut då tystnaden lade sig över Old Trafford speglade det hans personlighet."

(Syftar på total förvirring från artikelförfattarens sida.)

Expressens artikel och BBC:s intervju.

För övrigt anser jag att Fångarna på Fortet-dvärgarna bör förgöras.
Hummer Bugg
[#43]  Skrivet: 2008-04-29 21:04:20 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 3179 Från: westeroze
I en intervju jag läste angående "Be Kind Rewind" så sa upphovsmakarna att det inte har något som helst med Sverige eller svensk film att göra, utan att det bara lät som ett tillräckligt kväsigt ord.

Gissar på att det inte var i en kvällstidning.

[#44]  Skrivet: 2008-05-01 13:32:43 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 9531 Från: Katrineholm, bitch
johabbed sket ur sig:
Expressen återger en intervju med Manchester City-supportern (och Oasis-brorsan) Noel Gallagher där denne försvarar Sven-Göran Eriksson och dissar Citys ägare Thaksin Shinawatra. Med ganska intressant ord-för-ord-översättning...

Snälla, säg att du har mejlat "journalisten" om det här.

"Tripping" är nog bäst. Det vet han väl att rätt översättning är "Fälla en motspelare med sin hockeyklubba"?

F.ö. heter kålrot swede i England, men inte i USA (utom möjligen i vissa geografiskt begränsade områden, men jag har då aldrig hört det på andra sidan Atlanten).

johabbed
[#45]  Skrivet: 2008-05-02 10:32:00 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 46930 Från: payehoq
Har inte mejlat honom. Dels av lathet och dels för att jag gärna ser honom fortsätta med sina taffliga försök även i framtiden. Såg dock att du gjort en insats på kommentarsidan, fedtness.

För övrigt anser jag att leken "fruktsallad" bör förgöras.
TacomaTrailer
[#46]  Skrivet: 2008-05-29 16:57:11 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 9112 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Aftonbladet - vi kan nästan räkna till hundra!

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

johabbed
[#47]  Skrivet: 2008-06-10 10:31:37 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 56316 Från: payehoq
Detta är kanske inte världens skojigaste exempel på kvällstidningsidioti, men jag måste ändå dela med mig av min irritation över Expressens webbfrågor. Antingen är det en medveten strategi för att "engagera" (läs: irritera) läsaren, eller så vill de konstant vinkla svaren för att få till rubriker, eller så är de ansvariga helt enkelt djävulskt korkade. Jag gissar på det sistnämnda. De lyckas nämligen konstant ge svarsalternativ där man som läsare inte gärna står för något av dem.

Senaste exemplet:

Expressen sket ur sig:

Människor som gillar deckare men som inte läst och inte tänker läsa Läckberg existerar alltså inte, enligt Expressen. Inte heller människor som läst Läckbergs böcker men tycker att de är något annat än toppen.

Idioter.

För övrigt anser jag att Göran Gillingers släkt bör förgöras.
Hummer Bugg
[#48]  Skrivet: 2008-06-10 17:13:29 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 3932 Från: westeroze
Är det en slump att Bonnier både säljer hennes böcker och äger Expressen?

[#49]  Skrivet: 2008-07-02 21:35:26 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 38717 Från: payehoq
Tillåt mig själv att citera mig själv...

johabbed sket ur sig:
Aftonbladet och Expressens överanvändning av tankstreck är nog så irriterande. I rubrikerna används tankstrecken regelbundet med ett enda syfte, nämligen att poängtera för riktigt korkade människor att något (alltså det som infaller efter tankstrecket) kan anses som smått förvånande.

Exempel 1: "Hittade död kropp - på lekplats"

Här poängterar alltså tankstrecket att döda kroppar normalt inte hittas på just lekplatser.

Exempel 2: "Jagade bort inbrottstjuven - med smörkniv"

Här poängterar tankstrecket för de mindre begåvade att smörkniv är ett ovanligt vapen i sammanhanget.

All well and good. Det är sanslöst överanvänt och nära nog helt meningslöst, men det finns åtminstone en smula logik i det tröttsamma tilltaget. Så inte i nedanstående rubrik, där kvällspressens slentrianmässiga användning av tankstreck når en ny bottennivå.

Expressen.se sket ur sig:

Extra extra! Rami Shaaban förd! Men inte bara förd, utan förd till ett enormt oväntat ställe! Är ni redo? Han blir förd... till sjukhus! Vilken djävla chock.

Idioter.

För övrigt anser jag att den Mumin-ugriska språkstammen bör förgöras.
Teaflax
[#50]  Skrivet: 2008-07-03 21:12:07 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 4032 Från: Katrineholm, bitch
Man blir tjock av fruktsocker. Inte riktigt.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Nyhetsmedier  >>  Är du idiot, jobba på Aftonbladet eller Expressen

Sida 2 av 5
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet