Forumindex

Forumindex  >>  Nyhetsmedier  >>  Trond Sefastsson avstängd [*dramatisk Kalla Fakta-jingel*]

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
johabbed
[#1]  Skrivet: 2007-09-01 10:39:47 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 75088 Från: payehoq
Trond Sefastsson, vars namn kan anagrammas till såväl SOS! OND TRANSFEST! som OND SATS, SS-TROFÉN!, har stängts av från TV4 eftersom han misstänks ha tagit emot 406 000 spänn i plastkassar från släktingar till en knarknisse för att göra ett hjälpande reportage om tjommen. Sedan sket han i det och när familjen ville ha tillbaka pengarna kontaktade Sefastsson en före detta Bandidos-medlem (som han också skulle hjälpa genom tv-reportage och som han fått pengar av) i finkan för att ordna upp situationen.

Läses om här: Huvudartikeln; Intervju med "torpeden"; Trond Sefastsson försvarar sig; Den knarkdömdes sons version; TV4 stänger av Sefastsson. Det sänds också ett "Insider Special" på söndag klockan 21.15, i TV8 av alla kanaler.

Jag tror att hela historien är ödets payback, karma-style, för det griniga reportaget om allas vår Leif GW.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att alla produktioner med Fredrik Dolk bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
johabbed
[#2]  Skrivet: 2007-09-04 14:56:41 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 417677 Från: payehoq
Hela historien blir allt mer parodisk med smutskastning lite hit och dit. Resumé avslöjar identiteten på den man som haft kontakt med TV4 om reportaget, och som enligt programchefen erbjöd att mörka hela grejen mot betalning: Olle Linjegren, före detta polis som dömts för vapenbrott och tjänstefel. Dessutom berättar de om Dick Sundevalls kassa ekonomi.

Resumé sket ur sig:
Uppgiftslämnaren i TV4:s Kalla Fakta-skandal är den dömde före detta polisen Olle Liljegren. Samtidigt som han försökte sälja materialet om Trond Sefastsson till TV4 hade han uppdrag av TV4 att tillsammans med journalisten Dick Sundevall göra en dokumentär om polisinformatören Peter Rätz.

[...]

Dick Sundevall försattes i våras i personlig konkurs vid Nacka tingsrätt. Han har 155 mål hos kronofogden och ett skuldsaldo på 790 884 kronor.

http://www.resume.se/nyheter/2007/09/03/tv4-skandalens-hemliga-kal/

Medan Dick Sundevall försvarar sig i en debattartikel...

Aftonbladet sket ur sig:
Som framgått i dag av olika medier var före detta kriminalkommissarien Olle Liljegren den som för TV 4 presenterade materialet som påvisade Trond Sefastsson aktiviteter. Olle och jag har haft mycket starka skäl att försöka dölja Olles identitet.

[...]

Vårt projekt var, som var och en förstår, därmed väldigt känsligt. Fel i arbetet kunde riskera såväl Peter Rätz liv som hans hustrus och deras son. Så få som töjligt skulle därför veta vad vi arbetade med.

[...]

När nu spekulationerna pågått några dagar om personen som träffade TV 4-ledningen för att presentera materialet vi hade om Trond Sefastsson, så har TV 4-ledningen mycket väl förstått varför vi inte avslöjat vem det är. Det är farligt, dödligt farligt för tredje person, om det framkommer att Olle Liljegren och jag arbetar med det här projektet.

[...]

Och Resumé, som tillhör samma koncern som TV 4, ”avslöjar” att jag har skatteskulder och haft en personlig konkurs. Knappast någon nyhet då jag i en bok berättat utförligt om hur min ekonomi gick åt helvete under åren jag engagerade mig i fallet med hemvårdaren Joy Rahman.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article696516.ab

Allt man kan vara säker på är att stackars lille Gustav Fridolin just nu sitter i ett hörn och gråter tyst för sig själv.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att bokförlaget Kartago bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Nyhetsmedier  >>  Trond Sefastsson avstängd [*dramatisk Kalla Fakta-jingel*]

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet