Forumindex

Forumindex  >>  Sport  >>  OS-invigningen (Eller: NU ÄR DET FAN PÅ G)

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
haddock
[#1]  Skrivet: 2004-08-13 21:30:41 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 13265 Från: Lilltomta
Jaha, så sitter man och pumpar i sig öl i sin ensamhet. Jag har avsagt mig all bekantskap med världen, för nu djävlar, mina vänner, nu djävlar börjar OS. De Olympiska Spelen. THE Olymiska spelen. Som jag har längtat, som jag har förberett, som jag har planerat. Semester sedan igår, semester till början på september.

Det ringer i telefonen, jag kastar den i väggen... det ringer fortfarande, om än något mer "sista sucken"-liknande från telefonen... jag pissar på den. Ingen, eller inget kan störa mig nu. OS har börjat, OS har dundrat in i mitt liv som AIDS hos en tonåring. Helt plötsligt fanns det bara där, utan att du egentligen var beredd. "Men jag som tog det så försiktigt..." Well, nu är det här. Njut av det.

Invigningen suger, på tal om hästar, hästkuk. Det är som vilken invigning som helst, som vilket millennieskifte, som vilken lokal stadsfestival, som vilken nationell tävling som helst. Den suger, eftersom det är många människor som dansar koreograferat. Och eftersom alla 206 deltagande nationer ska vandra in med en stor flagga.

Jag tvivlar på att det finns 206 deltagande nationer i publiken på plats, som ser invigningen. Vem fan applåderar de länderna som blir utan supportrar på plats? Eller de länderna som alla hatar, men som älskar sig själva? Det är nu du har chansen att hata världens alla länder på en gång. Ta den, för helvete, hu har du chansen att få Trinidad-Tobago, Andorra, St:a Lucia, Lichtenstein visualiserat i form av nationella elitidrottsmän i fula årsaktuella kostymer.

Njut, för helvete, njut! Många timmars både grym och värdelös tv-underhållning ligger framför dig.

OS HAR BÖRJAT!

[#2]  Skrivet: 2004-08-13 21:44:25 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 39108 Från: payehoq
LOS Olymiska Spelen! LES Olympiska Spelen! Uhm... ZE Olympiska Spelen!

Min favoritnation hittills heter MALAWI.

Innan så pladdrade Jacob Tom Jerry Hård om de Olympiska Ringarna, och att dessa representerade de fem kontinenterna. Fine, det har man hört innan och det kan accepteras som någon pseudo-hyllning till hela djävla världen utom Nord- och Sydpolen. Men sedan förmedlade han en nykonstruerad och tämligen krystad kuriosadetalj som tydligen funnit acceptans lite här och där (då jag även läst den i någon tidning). Nämligen att färgerna på de olympiska ringarna är de det är för att alla världens flaggor innehåller minst en av dessa färger.

VA?

djävla pladder att detta skulle vara en medveten tankegång. Det förhåller sig helt enkelt så att varenda flagga i hela vår avlånga värld innehåller minst en normal färg, för riktigt så efterblivna att ha en flagga i helgrått finns det nog ingen nation som är. Och vad skulle ske om någon ny nation inte passade in?

"Shit, grabbar! Moldaviens nya flagga är rosa med beiga stjärnor! Vi måste lägga till en ny olympisk ring, och det snabbt! Den ska vara moldavien-rosa..."

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att alla produktioner med Fredrik Dolk bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
johabbed
[#3]  Skrivet: 2004-08-13 21:48:44 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 7374 Från: payehoq
Jag tycker det är beundransvärt hur Sverige föregår med gott exempel för acceptans och alla människors lika värde, och nobelt nog låter en cancerpatient vara fanbärare:

Ett högkvalitativt fotografi, förresten.

"OK, Lasse. Du ska ha en flagga, fanbärare som du är. Ta denna, nyss inköpt i souvenirstånden. Nädå, det syns inte alls att den nyss var djävulskt hårt ihoprullad och kostade 35 spänn. Och så kan du sätta dig på huk här framför detta olympiska skynket, så det inte syns att vi har en tattarbakgrund. Nädå, stängslet kommer inte synas igenom. Och försök att se lite intressant besvärad av solen ut, och kisa som en gaylord. Perfekt!"

Senast ändrad av johabbed den 2004-08-13 22:59:17, ändrad totalt 1 gång

För övrigt anser jag att träslöjdslärare bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
haddock
[#4]  Skrivet: 2004-08-13 21:57:10 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 8211 Från: Lilltomta
Jacob Hård nämnde just "Världens bäste gångare".. det måste verkligen var [sic!] grymt att få titulera sig det!

"Nej, gå före till krogen du, jag kommer ifatt, JAG ÄR JU ÄNDÅ VÄRLDENS BÄSTE GÅNGARE."

Vilken oerhörd nytta man måste ha av att vara världens bäste gångare. Jag är avis.

[#5]  Skrivet: 2004-08-13 22:20:01 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 106374 Från: payehoq
Tidigare ikväll gick Nord- och Sydkorea in tillsammans. Det ska vara en fin symbolisk handling om gemenskap och acceptans, och det är ju jättefint att de kan vara polare på det symboliska planet när de är ovänner nere på jorden.

Nord- och Sydkorea är lite som två syskon som hatar varandra och bråkar hela djävla tiden, men vid bjudningar mutas av sina föräldrar att hålla sams under några timmar. Sedan får de klappar på huvudet och nyp i kinderna av resten av gästerna att de sköter sig och är sååå duktiga, medan mor och far ler saligt.

Sedan är festen slut, och när ingen tittar sparkar ungjävlarna varann på smalbenen, pissar i varandras skor, och testar kärnvapenstridsspetsar vid gränserna.

För övrigt anser jag att Trollywood bör förgöras.
johabbed
[#6]  Skrivet: 2004-08-13 23:06:48 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 17207 Från: payehoq
Nu är stunden nära. Om Al-Quaida har orkestrerat det så att hela arenan exploderar i samma sekund som facklan tänder den olympiska elden så blir jag grymt imponerad och går nog till och med och blir medlem i deras lilla klubb... Come on, explosion!

...

Fan också. Ingen explosion.

Snyft.

För övrigt anser jag att bokförlaget Kartago bör förgöras.
haddock
[#7]  Skrivet: 2004-08-14 11:35:45 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 126965 Från: Lilltomta
Facklan ser ut som världens största joint. Sweet.

[#8]  Skrivet: 2004-08-18 13:44:55 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 29 jul 2004 Inlägg: 987
Kan någon vara så vänlig och upplysa mig om när skiten är över så jag kan sätta på TV:n igen... Remeber kids: it's DOWN THE ROAD, not across the street...

[#9]  Skrivet: 2008-08-08 18:32:30 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 28940 Från: payehoq
Fyra år senare, och NU ÄR DE DEMOKRATISKA OLYMPISKA SPELEN I DET DEMOKRATISKA KINA IGÅNG! Wohoo!

Väldigt kortfattade höjdpunkter: Ett land hade huvudbonader som gjorde att de såg ut som penntroll. Jag minns inte vilka det var, men det är något mer troligt att det var typ Kajmanöarna än att det var typ Tyskland.

Första delen av OS-invigningen var baserad på fyra kinesiska uppfinningar. De första tre var krutet, pappret, och tryckkonsten, om jag minns rätt. (Johann Gutenberg var kines.) Jag hoppades att den fjärde skulle vara Pokemon, sedan kom jag på att det var japanskt. Blanda ihop Kina och Japan, aja baja. Det är värre än att blanda ihop Guinea-Bissau med Ekvatorialguinea. And don't get me started on Papua Nya Guinea! I alla fall, det fjärde var kompassen.

Elden ser fortfarande ut som en joint, om än en väldigt löst rullad sådan. Fyrverkerierna var redigt fyrverkeri-iga. Ingen död än så länge.

För övrigt anser jag att Elitserien i ishockey bör förgöras.
Samael
[#10]  Skrivet: 2008-08-09 09:41:50 Citera
Köp denna reklamplats för en miljard!
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 2154 Från: alla människors kollektiva tänkande.
haddock sket ur sig:

Invigningen suger, på tal om hästar, hästkuk. Det är som vilken invigning som helst, som vilket millennieskifte, som vilken lokal stadsfestival, som vilken nationell tävling som helst.

Till skillnad från resten av spelen? Bortsett från frisyrer och hur glansiga/flamsiga byxor deltagarna har så det är det ju för fan NOLL skillnad mellan en tävling från 70-talet och nu.

I demand an update! Är det inte dags för lite nya grenar? Robotdans, 50 meter maskkryp, stänkradie vid "bomben"-hopp i OS-poolen kan ju vara lite nyskapande, t ex. (Ny photoshop-tävling, kanske?)

Eller, för att sno en idé av den nyligen avlidne legenden George Carlin, samla ihop alla tävlande i en stor arena och låta dom slå varandra till döds, sedan när släggkasterskan Irina Petrulova från bortre Polen manligt drar ett spjut ur axeln och rensar slägg-kedjan från brösthåret av grekiske 1500meterslöparen Dimitri Valentinioidionysisososskonkirongossos och hon slutligen står som ensam deltagare sätter man henne på en pedistal och skjuter henne i huvudet.

Sedan kommer hela världens idrottare att förstå att det dom sysslar med är ointressant, tidskrävande, onödigt dyrt och fullkomligt idiotiskt och därmed kommer all professionellt sportande att avta, och den enda form av sport som existerar är den som, på olika sätt, håller folk någorlunda i trim.

Och om detta inte är en möjlighet, visa enbart själva sportandet, få bort alla intervjuer, spekulationer och diskussioner som tar upp så mycket tid runt omkring.
Är en idiot som valt att tillbringa sitt liv genom att springa från fiktiv punkt A till fiktiv punkt B så snabbt som töjligt verkligen så djävla intressant att flera timmars TV-tid behöver upptas genom diskussioner om huruvida den personen har en knäskada eller ej?
Det enda roliga med sport är att se hur dessa i övrigt fullkomligt talanglösa människor skadas och sedan försvinner bort från rampljuset och i brist på hjärnkapacitet för att arbeta med någonting som faktiskt spelar någon som helst roll börjar kränga stora gummisnoddar i natt-tv på aftonbladets tv-kanal. Exhibit A, Henrik Dagård:

Jag hade fan hellre tittat på en enda lång reprisomgång av den svenska versionen av "En fyra för tre" än det här infantila masshysteriska fjanteriet.

HELVETE, OS HAR BÖRJAT!

stumpan sket ur sig:
Kan någon vara så vänlig och upplysa mig om när skiten är över så jag kan sätta på TV:n igen... Remeber kids: it's DOWN THE ROAD, not across the street...

25te augusti är datumet vi ser fram emot. Eller eventuellt 25te september, då har nog det mesta av eftersnacket dött ner och det enda vi behöver undvika är "754 dagar kvar till OS!"-rutan i våra värdelösa kvällstidningar.

johabbed sket ur sig:
Nu är stunden nära. Om Al-Quaida har orkestrerat det så att hela arenan exploderar i samma sekund som facklan tänder den olympiska elden så blir jag grymt imponerad och går nog till och med och blir medlem i deras lilla klubb... Come on, explosion!

...

Fan också. Ingen explosion.

Snyft.

Al Qaida borde rikta in sig på sportbarer istället. Den globala IQ-nivån skulle skjuta i höjden, och alla idrottare skulle, i brist på intresse för vad dom sysslar med, få börja göra något annat. "Carolina Klüft, babypuke-cleanup in isle 5!"

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
TacomaTrailer
[#11]  Skrivet: 2008-08-09 10:57:24 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 36035 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
SVT har som vanligt skrapat tunnan tills sin yttersta botten innan man hitta de rätta kommentatorerna till diverse gren. Jag citerar från Boxningen:

Påstående:
Oj, nu blev det en poäng

Påstående:
häpp, nu blev det en poäng till!

Påstående:
Vad roligt, nu fick den andra boxaren en poäng!!!

Varför Boxas man ens i OS, det är väl bara att ge medaljerna till hemmaboxarna? Såg just en Tunisier få en poäng per 20 träffar medans Kinesen fick poäng varje gång han nös eller snubblade framåt och sträckte ut armarna för att inte ramla omkull. Eller så kanske det var som i filmen Hero, han genomförde matchen i sin fantasi och meddelade domarna att han vann.

Next up: DAMFOTBOLL!!!!! I caaaaaaan't weeeeeejt!!!

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
rävdjuret
[#12]  Skrivet: 2008-08-09 13:59:19 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 5718 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
men inmarschen var ju händelserik och fylld av fart. So. Sad. Eyes. Bleeding. Of. Sorrow. Sniff.

äh fan, det blir nog en del roligt att se på.

Jason
[#13]  Skrivet: 2008-08-10 11:31:54 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 8672 Från: ett annat håll
Tänk att de hade mobiltelefoner för fyra år sedan.

[#14]  Skrivet: 2008-08-10 12:21:31 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 7600 Från: :nårF
Jag tillhör den entusiastiska skaran. Jag är en sån som sitter och tittar på cykling för att en svenne har fått tag i en cykel och tvunget ska åka med. Fast jag aldrig skulle få för mig att titta på det i vanliga fall.

Jag sitter och hejar åt de VÄRDELÖSA damerna när de springer runt och utför något som kan liknas vid fotboll.

Dessutom sitter jag och njuter av alla sammandrag där en svensk har kommit femma i typ modern femkamp bara för att. Idiotisk javisst. Men va fan, det händer ju bara vart annat år.

Hummer Bugg
[#15]  Skrivet: 2008-08-10 12:26:52 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 21843 Från: westeroze
Snodde ihop en liten peppningsvideo för oss som fortfarande inte känner entusiasmen inför 10 000 meter och kast med liten boll.

[#16]  Skrivet: 2008-08-10 16:34:55 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 41548 Från: Katrineholm, bitch
Jag håller med Anamatronic. Jag ser alltid på OS, även om jag kanske inte är sådär jätteentusiastisk.

Det sattes i system 1984 när sändingarna från USA innebar att det sändes tv efter 23.00!!

Ni barn vet inte hur det var på den tiden. Två kanaler, varav en slutade sända runt tio på kvällen. Bortsett från Luciamaraton och sånt var det aldrig nån tv efter midnatt.

Men NU var det det, och då kollade jag, trots mitt massiva sportointresse. Och det gör jag än idag, som sagt.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
silmarillion
[#17]  Skrivet: 2008-08-10 18:33:08 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 1974 Från: Skåne
Teaflax sket ur sig:
Jag håller med Anamatronic. Jag ser alltid på OS, även om jag kanske inte är sådär jätteentusiastisk.

Det sattes i system 1984 när sändingarna från USA innebar att det sändes tv efter 23.00!!

Ni barn vet inte hur det var på den tiden. Två kanaler, varav en slutade sända runt tio på kvällen. Bortsett från Luciamaraton och sånt var det aldrig nån tv efter midnatt.

Men NU var det det, och då kollade jag, trots mitt massiva sportointresse. Och det gör jag än idag, som sagt.

Låter som vi ligger i åldersfas...1984 var året då OS blev riktigt äckligt komerciellt (1980 var mer en idealistisk kampanj) och vi satt alla som klistrade och tittade förundrat på hur en man kom in på invigningsstadion med övergödda nyårsraketer fasttejpade på ryggen. Aaah, dos wör de dajs!

[#18]  Skrivet: 2008-08-10 21:52:22 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 10507 Från: westeroze

[#19]  Skrivet: 2008-08-11 14:17:10 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 8874 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
basketen var fan fin igår. synd att kina inte orkade hänga med längre än första 2 kvartarna. men de gjorde ett ryck runt 59 poäng som var kul att se.

Hummer Bugg sket ur sig:
snott svt-klipp

jaha? är det för att du inte orkar länka till svt play som du omkodar intetsägande klipp till youtube? eller är det för att få fler visningar på din youtubeprofil?

Hummer Bugg
[#20]  Skrivet: 2008-08-11 17:34:17 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 5087 Från: westeroze
rävdjuret sket ur sig:
jaha? är det för att du inte orkar länka till svt play som du omkodar intetsägande klipp till youtube? eller är det för att få fler visningar på din youtubeprofil?

Nej ja klippte ut det som jag tyckte var roligt medan resterande två timmarna är intetsägande, mycket töjligt att bara jag uppskattar humorn i att ta idrott för allvarligt och framförallt för ångestladdat.
ska man få många youtubevisningar ska man göra nauruto-shiamatossi-anime-klipp med nån rocklåt till så nej.

[#21]  Skrivet: 2008-08-11 17:56:17 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 1370 Från: Skåne
Hummer Bugg sket ur sig:
Nej ja klippte ut det som jag tyckte var roligt medan resterande två timmarna är intetsägande, mycket töjligt att bara jag uppskattar humorn i att ta idrott för allvarligt och framförallt för ångestladdat.
ska man få många youtubevisningar ska man göra nauruto-shiamatossi-anime-klipp med nån rocklåt till så nej.

Jag får samma känsla av dina ihopklipp som när jag ser Stefan Jarls Själen är större än världen eller Tom Alandhs Diskuskastarens dröm. Keep up the good work!

[#22]  Skrivet: 2008-08-11 19:14:36 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 10969 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
ok, my bad. trodde att klippet var så från början. därför förvånades jag av varför någon tar en dålig svt-produktion och lägger upp den när den är som den är. men syftet blåste över mitt huvud, jag får resa mig upp.

Jason
[#23]  Skrivet: 2008-08-13 11:52:55 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 64362 Från: ett annat håll
ossilver!

[#24]  Skrivet: 2008-08-13 12:02:42 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 66640 Från: payehoq
Och eftersom det är cykling finns det en cirka 30-procentig chans att det blir guld när den nuvarande vinnaren visar sig vara dopad!

För övrigt anser jag att minusgrader bör förgöras.
Jason
[#25]  Skrivet: 2008-08-13 12:10:20 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 8130 Från: ett annat håll
speciellt eftersom silvret gick till en svensk, och vi dopar ju oss inte, som alla vet. skönt för killen som kom på 31 plats, han har fortf 15% chans att få brons!

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Sport  >>  OS-invigningen (Eller: NU ÄR DET FAN PÅ G)

Sida 1 av 3
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet