Forumindex

Forumindex  >>  Innehåll & Feedback  >>  Vad Boyahed betyder?

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
Skurt
[#1]  Skrivet: 2007-11-06 01:42:15 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 30946 Från: Lunnagår
Johabbed har tidigare lovat mig att han skulle berätta vad Boyahed betyder på sitens 5-årsjubiluem, dvs nu på söndag 11-11-2007. Ville bara påminna att jag inte glömmer något sånt här i första taget, så jag vill bara påminna.

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
Jason
[#2]  Skrivet: 2007-11-06 10:21:38 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 1129 Från: ett annat håll
Planerar de en osexighetslista på jubileumsdagen också månne?
sen skulle de va kul o få veta hur det går för sajten... Hur många besökare? funkar ekonomin? finns glädjen kvar? vilka är det som arbetar med den? vart är Haddock egentligen? osv. osv. osv.

Edit: bara för att dra mitt strå till stacken så vill jag bara minna om att även jag har något att se fram emot. Den dagen då hälften av partiledarna bytts ut skulle ni uppdatera Hela listan, nu har så skett och jag skulle faktiskt grovt uppskatta en nygjord lista. Johabbed (orkar int satva, eller kanske) påstod visserligen att den var illa skriven men jag tycker den är ganska kul...

Edit2: Tips för att fira femårsjubileet, dra igång en tävling om topp tio Boyahedartiklar under dessa fem år.

[#3]  Skrivet: 2007-11-08 00:32:05 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 23465 Från: payehoq
It's svaring time!

* Vafan, det där med partiledarprofilerna var väldigt dumt att lova. Men visst. De ska naturligtvis uppdateras... inom kort.

* Vi har väldigt lite besökare jämfört med "storhetstiden", men är ganska tillfreds med att vara nätets most underappreciated homesida och humorvärldens bäst bevarade hemlighet. Mest beror nedgången på att vi lustmördade BRLN, men också på att vi inte jagar uppmärksamhet till sidan på samma sätt (läs: genom provokationer här och var) som förr.

* Ekonomin existerar inte och har aldrig gjort det. Vi betalar någon mindre summa per år för domännamn och inhysning på webbhotell, får in några kronor från reklamen några gånger per år men går på det hela taget lite back. Fast det är inga stora summor. Vi har aldrig orkat engagera oss för att få sajten vinstdrivande.

* Glädjen finns kvar åtminstone för egen del, kanske just beroende på att storslagna planer om utvidgning och framtida inkomster är nedlagda. Sidan är en hobbyverksamhet där jag kan författa humor och satirisiliserera fedt mot allehanda ting, och åtminstone ha några läsare som fattar grejen.

* Vi som arbetar med sidan är en gigantisk redaktion bestående av folk från alla världens--... äh vafan, det är jag. Och Haddock som fixar med grejer om de strular.

* Haddock är i den sista sovjetstaten och slavar på ett arbetsläger. Han jobbar dygnet runt för att skrapa ihop pengar för att kunna fly från sagda sovjetstat till ett jordenruntäventyr på ett halvår eller nåt, innan han återvänder till sitt gulagfängelse. Han brukar då och då insjukna i delirium och prata om att han vill komma igång och skriva mer igen, men sedan nyktrar han till och måste gå till jobbet.

* Berättelsen om Boyahed-namnet får vänta till födelsedagen, eftersom förväntan då byggs upp ytterligare så att antiklimaxet på den värdelösa skapelseberättelsen blir än större. Wait for it!

* Månne planeras listan tills dess. Månne. Eller så publicerar vi den på juldagen för att i framtiden byta innebörd på högtidsfirandet.

* Omröstning om bästa boyahedartiklarna... Hmm. Här på forumet? Jag vet knappt om det finns tillräckligt med användare för en sådan omröstning, nu när en bunte gamla rävar verkar ha flytt fältet utan att ersättas av så värst många nya sorkar.

* Jävlar vad långt det här blev!

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att minusgrader bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Jason
[#4]  Skrivet: 2007-11-08 01:05:29 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 33197 Från: ett annat håll
Men oj så uppskattat!

FÅr jag gifta mig med Boyahedredaktionen?

[#5]  Skrivet: 2007-11-08 01:08:38 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 4693 Från: payehoq
Boyahedredaktionen tackar hövligt nej till frieriet.

För övrigt anser jag att minusgrader bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Jason
[#6]  Skrivet: 2007-11-08 01:11:41 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 14517 Från: ett annat håll
Men är Haddock medveten om ditt nej? känns ju som att det är 50/50 just nu

[#7]  Skrivet: 2007-11-08 01:16:30 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 30973 Från: payehoq
Haddock meddelar att han är gift med sitt jobb och att det därför inte skulle funka.

För övrigt anser jag att den Mumin-ugriska språkstammen bör förgöras.
Samael
[#8]  Skrivet: 2007-11-08 09:43:59 Citera
Köp denna reklamplats för en miljard!
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 25517 Från: alla människors kollektiva tänkande.
Har jobbet stor åderpåk, då?

Syltnacke
[#9]  Skrivet: 2007-11-08 12:40:59 Citera
Svettfläck
Regdatum: 22 okt 2005 Inlägg: 3570 Från: Toppen på sidan
Vad grabbarna försöker våga säga är att er storsatsning på Internet uppskattas.

Dance, fish, Dance!Pussywhipped!

erzon
[#10]  Skrivet: 2007-11-08 14:37:53 Citera
Svettfläck
Regdatum: 11 sep 2005 Inlägg: 4620 Från: THE INTERNET!!!1
Ungefär hur många är det som läser, men aldrig skriver något?

Det måste väl iaf röra sig om tusentals besökare varje dag?

Jag är här och skrattar skiten ur mig (nåja..) i stort sett varje dag, men skriver ju fan aldrig varken något vettigt eller ovärt.

Det var en. Vilka fler gör som jag? Kan inte alla lurkers skriva i den här tråden? Hey ladies!

Yogurt
[#11]  Skrivet: 2007-11-09 00:15:01 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 09 mar 2007 Inlägg: 210 Från: Mammas mage
erzon sket ur sig:
Ungefär hur många är det som läser, men aldrig skriver något?

Det måste väl iaf röra sig om tusentals besökare varje dag?

Jag är här och skrattar skiten ur mig (nåja..) i stort sett varje dag, men skriver ju fan aldrig varken något vettigt eller ovärt.

Det var en. Vilka fler gör som jag? Kan inte alla lurkers skriva i den här tråden? Hey ladies!

Yogurt gör vanligtvis som Erzonen!

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
ZiggyStardust
[#12]  Skrivet: 2007-11-09 12:45:48 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 24 nov 2004 Inlägg: 4
Måste också passa på att visa min uppskatninng, trots (eller tack vare?)nästintill obefintlig postcount på forumet har jag genom åren fått ut mycken glädje av Boyahed och svettforumet.

Skurt
[#13]  Skrivet: 2007-11-11 17:56:28 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 6752 Från: Lunnagår
Nå??

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
haddock
[#14]  Skrivet: 2007-11-11 18:19:01 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 6869 Från: Lilltomta
johabbed sket ur sig:
It's svaring time!

* Vafan, det där med partiledarprofilerna var väldigt dumt att lova. Men visst. De ska naturligtvis uppdateras... inom kort.

* Vi har väldigt lite besökare jämfört med "storhetstiden", men är ganska tillfreds med att vara nätets most underappreciated homesida och humorvärldens bäst bevarade hemlighet. Mest beror nedgången på att vi lustmördade BRLN, men också på att vi inte jagar uppmärksamhet till sidan på samma sätt (läs: genom provokationer här och var) som förr.

* Ekonomin existerar inte och har aldrig gjort det. Vi betalar någon mindre summa per år för domännamn och inhysning på webbhotell, får in några kronor från reklamen några gånger per år men går på det hela taget lite back. Fast det är inga stora summor. Vi har aldrig orkat engagera oss för att få sajten vinstdrivande.

* Glädjen finns kvar åtminstone för egen del, kanske just beroende på att storslagna planer om utvidgning och framtida inkomster är nedlagda. Sidan är en hobbyverksamhet där jag kan författa humor och satirisiliserera fedt mot allehanda ting, och åtminstone ha några läsare som fattar grejen.

* Vi som arbetar med sidan är en gigantisk redaktion bestående av folk från alla världens--... äh vafan, det är jag. Och Haddock som fixar med grejer om de strular.

* Haddock är i den sista sovjetstaten och slavar på ett arbetsläger. Han jobbar dygnet runt för att skrapa ihop pengar för att kunna fly från sagda sovjetstat till ett jordenruntäventyr på ett halvår eller nåt, innan han återvänder till sitt gulagfängelse. Han brukar då och då insjukna i delirium och prata om att han vill komma igång och skriva mer igen, men sedan nyktrar han till och måste gå till jobbet.

* Berättelsen om Boyahed-namnet får vänta till födelsedagen, eftersom förväntan då byggs upp ytterligare så att antiklimaxet på den värdelösa skapelseberättelsen blir än större. Wait for it!

* Månne planeras listan tills dess. Månne. Eller så publicerar vi den på juldagen för att i framtiden byta innebörd på högtidsfirandet.

* Omröstning om bästa boyahedartiklarna... Hmm. Här på forumet? Jag vet knappt om det finns tillräckligt med användare för en sådan omröstning, nu när en bunte gamla rävar verkar ha flytt fältet utan att ersättas av så värst många nya sorkar.

* Jävlar vad långt det här blev!

Väl rutet!

Samael sket ur sig:
Har jobbet stor dase, då?

Mitt jobb har större åderpåk än ditt.

[#15]  Skrivet: 2007-11-11 20:45:30 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 19908 Från: westeroze
2007-11-11 Hitler dances the night away

[#16]  Skrivet: 2007-11-11 20:50:43 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 18185 Från: payehoq
Ålrajt, här är den [sic!] tråkiga historien om hur ordet/namnet/tingesten Boyahed skapades.

Det var en gång... två unga herrar, som senare i livet kom att kallas Haddock och Johabbed, som bedrev högskolestudier tillsammans. Söndagen den 24 mars 2002 bestämde de sig för att kolla på Oscarsgalan i direktsändning. Detta år tog firandet av filmskapandet ovanligt lång tid, och galan var inte avklarad förrän väldigt tidig morgon svensk tid. Men eftersom Haddock och Johabbed var vana insomniackrare klarade de uppesittarnatten med bravur.

Klockan 09.00 skulle en föreläsning hållas i en föreläsningssal långt långt borta. Haddock och Johabbed var inte på något vis ständigt närvarande under utbildningen, men både beslutade och beslöt att just den här meningslösa pladdertimmen om ingenting skulle de minsann gå på. De bestämde sig också för att inte fega ur och sova de där två timmarna, eller vad det nu var, mellan Oscarsgalans slut och föreläsningen.

Föreläsningen gick som förväntat. Herrarna var helt slut i huvudet och satt långt bak i salen och roade sig själva. Inte på det snuskiga viset, alltså. Haddock fick i detta sömnlösa tillstånd för sig att det var enormt roligt att byta ut konsonanter i ord mot "b" och "d". Kompanjonen Johabbed föddes på detta sätt, då han tidigare gått under det konstiga och tråkigare namnet "Johannes". Under cirka en minut hade namnet dessutom muterats till Bohabbed, Bobabbed, Boddabeb, Bohahed, och slutligen Boyahed. Försök inte finna någon logik i detta, för den existerar inte.

När herrarna senare bestämde sig för att skapa en humorsida på nätet var namnet självklart - den skulle heta Boyahed. Detta visade sig senare vara ett mycket dumt val, eftersom 95 procent av Sveriges befolkning gärna såväl uttalar som stavar det fel och således har svårare att upptäcka sidans existens.

Alltså: Boyahed betyder inte ett avföring.

THE END.

ps: osexighetslistan kommer på torsdag, inte alls på onsdag. grattis!

För övrigt anser jag att leken "under hökens vingar kom" bör förgöras.
Hummer Bugg
[#17]  Skrivet: 2007-11-11 21:57:09 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 2433 Från: westeroze
Hehe grattis i vilket fall, jag tycker boyahed är ett grymt namn.

[#18]  Skrivet: 2007-11-11 23:32:59 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 14453 Från: ett annat håll
Aldrig att du heter johannes? aldrig kunnat tänka mig något sådant..

Du gjorde mig alldeles paff.

[#19]  Skrivet: 2007-11-11 23:49:07 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 10000 Från: :nårF
Jag var helt övertygad om att det var "täppt näsa-språk". Johannes = Johabbed. Den verkliga förklaringen var mycket bättre Hitler dances the night away

Skurt
[#20]  Skrivet: 2007-11-12 02:08:34 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 9163 Från: Lunnagår
hehehe jag är väldigt glad med svaret.. Du kunde hittat på något [sic!] överdådigt, men nöjde dig med sanningen. Fantastiskt bra

Teaflax
[#21]  Skrivet: 2007-11-12 08:26:48 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 18559 Från: Katrineholm, bitch
Hade jag varit tvungen att hitta på en bakgrund till namnet hade det nog blivit ganska likt ovanstående. Och jag tänker ändå fortsätta båjja-HED.

Grattis, tack and all that

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Samael
[#22]  Skrivet: 2007-11-12 09:58:19 Citera
Köp denna reklamplats för en miljard!
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 8077 Från: alla människors kollektiva tänkande.
haddock sket ur sig:

Samael sket ur sig:
Har jobbet stor dase, då?

Mitt jobb har större dase än ditt.

Det tvivlar jag inte en sekund på. Jag är ju konsulthora, och alla som går till horor har små penisar.

Skurt
[#23]  Skrivet: 2007-11-14 18:37:47 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 10851 Från: Lunnagår
johabbed sket ur sig:

ps: osexighetslistan kommer på torsdag, inte alls på onsdag. grattis!

parafras på Flight of the conchords sket ur sig:
Girl, tonight we?re gonna make love. You know how I know, baby? ?Cause it?s Wednesday. And Wednesday night is the night that we make love. Tuesday night?s the night that we go and visit your mother, but Wednesday night is the night that we make love. ?Cause everything is just right conditions are perfect. There?s nothing good on TV. Conditions are perfect. You lean in close and say something sexy like, ?I might go to bed I?ve got work in the morning.? I know what you?re trying to say baby. You?re trying to say, ?Oh, yeah. It?s business time. It?s business time.?

johabbed
[#24]  Skrivet: 2007-11-15 03:04:37 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 110285 Från: payehoq
Som alla vet är det tradition av oss på Boyahed att säga att osexighetslistan ska komma en viss dag, och sedan kommer den i verkligheten (i bästa fall) dagen efter. Så också i år!

Hela listan är fix och färdig vad gäller innehåll, men formateringen blev enormt ful. Detta är ganska lätt ordnat, men inte förrän imorron när vi har fått sova ut. HÅLL UT!

Man tycker vi borde ha lärt oss och haft allt sånt här fixat i god tid innan vi sätter en deadline. Men det har vi inte.

Imorgon. Torsdag. Nån gång innan Efterlyst.

För övrigt anser jag att leken "under hökens vingar kom" bör förgöras.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Innehåll & Feedback  >>  Vad Boyahed betyder?

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet