Forumindex

Forumindex  >>  Radio, TV & Film  >>  Så, nu har jag sett Hipp Hipp

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
Syltnacke
[#1]  Skrivet: 2008-01-14 14:14:19 Citera
Svettfläck
Regdatum: 22 okt 2005 Inlägg: 3952 Från: Toppen på sidan
Jag är alltid några år efter.

Förstår att HH gick hem hos Johansson i tv-soffan för några år sedan. Fredagkväll, fläskfilé och pulversås i magen, billigt rödvin i glaset, då passar det säkert fint.

Men ärligt, jag hade långt större förväntningar. Ingen här kan väl påstå att Hipp Hipp är särskilt bra?

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
johabbed
[#2]  Skrivet: 2008-01-15 12:26:33 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 67579 Från: payehoq
Jodå, jag kan påstå det.

Jag tyckte Hipp Hipp var riktigt roligt när det kom, vilket var så pass längesen som 2001. För det första hade det då inte funnits någon bra svensk sketch-tv sedan urminnes tider. Sedan kom de ju lite från ingenstans och hade en finfin blandning med korta små skämt av olika slag, samt lagom doser sköna återkommande karaktärerz som Kajan, Morgan Pålsson och MFF-klacken. Vem får inte följa med in på Systeeeemet? Hunden katten glassen!

Nu för tiden skadas de lite av att de är väldigt hajpade och folkliga, vilket alltid leder till en annan bedömning av grejer än när man upptäcker undangömd humor klockan 22.00 på tisdagar, eller vad det nu kan vara. Sedan var varken deras liveshow eller julspecialen, där figurerna blev alldeles för övergödda, något vidare i mitt tycke.

Nu kommer filmen om Morgan Pålsson och det snackas om en ny "riktig" säsong av Hipp Hipp, men sedan hoppas jag på rejäl förnyelse på bekostnad av ett överflöd av utklädnader till Tiffany och Itzhak. Showen 500 ska ha varit riktigt kul enligt flera varelser i min omgivning, så herrar Wester & Jansson lär nog kunna humorisera vidare starkt även i framtiden.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att leken "fruktsallad" bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Skurt
[#3]  Skrivet: 2008-01-15 14:39:13 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 13222 Från: Lunnagår
mmm.. Det enda som funkade i julspecialen riktigt var faktiskt Morgan Pålsson.. Jag tycker han är deras största stroke av genialitet. Svensk inkompetens på enorm nivå!

Det sämsta de gjort måste vara Yolanta och Göran. Hela första upplägget med "svenska kändisresor" var fenomenalt från början, men när de gjorde julspecial så gick den ut på att karaktärerna skrek varandras namn upprepade gånger istället för någon story. "göran, göran, göran", "yolanta, yolanta". Det blir inte roligt.

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Jason
[#4]  Skrivet: 2008-01-18 00:16:09 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 17276 Från: ett annat håll
Har en kompis som faktiskt förespråkar Itsack (nej orkar inte kolla stavning) som sin största HippHippidol, något jag inte alls förstår. Tycker att han tillsammans med kändisreseparet är deras lägsta prestation, men trots det är deras nivå på det understa ändå väldigt mycket över.

Sedan vill jag rösta på Johabbeds inlägg, mycket underhållande serie. Både Morgan Pålsson och exempelvis Mffklacken är ju [sic!] roliga. ("tomt på kontot!" osc...)

Dessutom gillade jag starkt den överarbetande pappan, pensionärerna, äventyrarna och avslutningen på varje avsnitt med deras trummande bebis! (inte att förglömma sketchen om Thomas Brolins frisparksmål mot Rumänien, Vem vill vara Håkan mild?)

ps.
Svenska för nybörjare!

[#5]  Skrivet: 2008-01-18 00:27:14 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 55800 Från: :nårF
VM-målet 94 kan vara det absolut bästa de gjort.
Batman!

Innan evangeliet var Itzak en av mina favoriter men det blev lite tjatigt efter ett tag.

Jason
[#6]  Skrivet: 2008-07-23 22:55:57 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 4878 Från: ett annat håll
Någon som sett filmen? och tycker tillräckligt för att dela med sig?

[#7]  Skrivet: 2008-07-23 23:20:52 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 18 nov 2004 Inlägg: 686 Från: oss alla till er alla
Jason sket ur sig:
Någon som sett filmen?

Ja.

Jason sket ur sig:
och tycker tillräckligt för att dela med sig?

MORGAN PÅLSSON, VÄRLDSREPORTER
(Sverige, 2008)
Med: Anders Jansson, Johan Wester, Suzanne Reuter.
Regi: Fredrik Boklund.
Betyg: 2
”Svensson, Svensson”. ”Reine och Mimmi”. Eller varför inte ”Sex and the city”? Att populära tv-serier blir långfilm är inte alls ovanligt. Att resultatet oftast blir dåligt hör inte heller det till ovanligheterna.
Jag garvade friskt åt ”Hipp-hipp”-duon Jansson och Wester när de först dök upp i rutan, och då inte minst åt den egotrippade SVT-korrespondenten Morgan Pålsson. Men i ”Hipp-hipp” skrattade jag även åt Tiffany Persson, ”Kajan” och Mike Higgins. Nu får Morgan klara sig själv, och då blir resultatet – så där.
Pålsson skickas i alla fall tillsammans med sin kameraman Robert till det nordafrikanska (fiktiva) landet Matobo, mest för att SVT-cheferna inte vill att han ska kunna ställa till med någonting. Det ingen vet är att Morgan och Robert anländer precis i tid till en stadskupp.
Skratten är relativt lätträknade, men ”Morgan Pålsson, världsreporter” har ändå sina stunder och fungerar förmodligen utmärkt en regnig kväll för ett gäng sommarlovslediga mellanstadieelever.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Radio, TV & Film  >>  Så, nu har jag sett Hipp Hipp

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet