Forumindex

Forumindex  >>  Musik  >>  Musikåret 2007

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
TacomaTrailer
[#26]  Skrivet: 2008-01-24 16:53:44 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 8284 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Tror man måste vara student för att förstå sig på den däringa genren.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
rävdjuret
[#27]  Skrivet: 2008-01-24 17:22:01 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 5423 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
jag byter ändå inte åsikt. men kan förtydliga det med att "alla som inte dansar" inte är en del av förväntningarna; om någon sagt att Kihlen och Frej leker tillsammans med Afasi så hade jag förväntasfullt sett fram mot resultat.

och yogurt, skall du förolämpa mig med referenser till Hästpojken så får du gärna motivera dem lite.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
Yogurt
[#28]  Skrivet: 2008-01-24 22:23:42 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 09 mar 2007 Inlägg: 184 Från: Mammas mage
rävdjuret sket ur sig:
och yogurt, skall du förolämpa mig med referenser till Hästpojken så får du gärna motivera dem lite.

Jag har (sorgligt nog) folk i min bekantskapskrets som läser Schulmannens blogg. Dessa försvarar deras beteende med att det inte är texterna i sig, utan folkets reaktioner på dessa, som är roande. WTF OMG LOL OMG WTF ROFL OMG KTHX?

Detta liknade din motivering till "alla som inte dansar"s storhet. Det var alltså inte en förolämpning i samma klass som en jämförelse med Schulmannen själv.

Men låten har ännu inte blivit bättre. EUHAOEHAUHEAHEOAH

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
pahapersrog
[#29]  Skrivet: 2008-01-24 22:29:27 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 15 sep 2007 Inlägg: 980 Från: Förort
Det var lite kul trots allt, dock väldigt dåligt.
Men det som vore intressant är att se människorna som krystat beger sig upp på dansgolvet när det här spektaklet kommer spelas, då dom slipper risken av att bli upptäckta? Eller blir det någon slags 360 graders vändning för att dubbellura? Ja, intressant som sagt.

Hummer Bugg
[#30]  Skrivet: 2008-01-24 22:40:00 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 6758 Från: westeroze
Jag tycker låten är genial, dessutom bra mycket bättre än vad folk vanligtvis dansar till. Ser också fram emot Maskinens skivsläpp, och ser man inte SMKs storhet är det bara att beklaga.

Hur kan man ens jämföra med Schulman, det finns miljontals texter som är mer läsvärda än hans bajs, medan bättre dansmusik lyser med sin bortavaro (nytt modeord tydligen, jag anammar det genast!)

[#31]  Skrivet: 2008-01-24 23:04:13 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 1350 Från: Lunnagår
Ser fram emot uppföljare:

Alla som inte rider är terrorister.

Alla som inte svarvar är kärringar.

Alla som läser Schyfferts blogg gillar Nilecity.

Alla som runkar är Daniel Nyhlén

De borde ge ut en hel skiva.

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
rävdjuret
[#32]  Skrivet: 2008-01-25 00:39:33 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 7690 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
jag har sagt mitt i ämnet maskinen. angående musikåret så tror jag att 2008 kommer bli t-pain:s år. han är fan överallt nu.

glömde säga att jag dansar när jag är ute på nattklubb. alla ni andra är våldtäktsmän...

AnaMatronic
[#33]  Skrivet: 2008-01-25 01:10:53 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 9600 Från: :nårF
jag sitter i rullstol

pahapersrog
[#34]  Skrivet: 2008-01-25 11:29:38 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 15 sep 2007 Inlägg: 1925 Från: Förort

Samael
[#35]  Skrivet: 2008-01-25 15:37:36 Citera
Köp denna reklamplats för en miljard!
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 22645 Från: alla människors kollektiva tänkande.
pahapersrog sket ur sig:
Film

HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA!!! Look at them fellas! HAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Teaflax
[#36]  Skrivet: 2008-01-25 17:15:06 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 77902 Från: Katrineholm, bitch
Hummer Bugg sket ur sig:
Jag tycker låten är genial, dessutom bra mycket bättre än vad folk vanligtvis dansar till.

Jag håller inte riktigt med om A (även om den faktiskt växer till sig), men definitivt om B.

TacomaTrailer
[#37]  Skrivet: 2008-01-25 17:33:00 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 38313 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Hummer Bugg sket ur sig:
...bra mycket bättre än vad folk vanligtvis dansar till.

Tur att jag inte klubbar längre... Remeber kids: it's DOWN THE ROAD, not across the street...

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless

TacomaTrailer
[#38]  Skrivet: 2008-01-26 19:24:31 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 27751 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Musikåret 2007 har ändå inget att sätta emot 1934, det var tider det...

5 Hitlers postade idag, nu kan man sova med rent samvete

Teaflax
[#39]  Skrivet: 2008-01-26 19:29:46 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 20774 Från: Katrineholm, bitch

Skurt
[#40]  Skrivet: 2008-01-26 22:20:18 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 5064 Från: Lunnagår
Säger som Kellogg's Cornflakes: The Original and Best!

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
AnaMatronic
[#41]  Skrivet: 2008-02-02 02:21:51 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 11880 Från: :nårF
på tal om Boss for leader

bara djävla fånigt

Hummer Bugg
[#42]  Skrivet: 2008-02-02 02:52:03 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 1520 Från: westeroze
Måste bara säga att han till vänster måste vara släkt med CS-spelaren Spawn, [sic!] lik!

[#43]  Skrivet: 2008-02-02 03:46:32 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 14987 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
vadå hummer? dj sleepy och spawn är väl inte lika. och jag tror att eye n I är kåt på bildt. för övrigt är dj sleepy fet men även fet på rappares beskrivning. även big fred är fet, på båda sätt.

har en ljudinspelning från en fest där big fred säger en del spännande saker. skall se om jag får in det i datorn, och utan att jag låter för mycket (är nog med på ljudklippet)

santa marias guacamole består endast av 1,5 % avacado men fugngerar ändå till digestive på fyllan.

rävdjuret
[#44]  Skrivet: 2008-02-02 03:56:12 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 8874 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
aja, hade visst inte kvar klippet på min mobil. hursomhelst så sitter vi på ett rum oc big fred får ett samtal. han skriker sieg heil och grejor i telen och frågan den i andra änden vilken som är "den superior rasen". han frågar detta några gånger och tillslut komer han och den i andra änden överens om att den "ariska rasen är superior".

jag är mest intresserad av att dricka upp min cognac och gå ut och lyssna på petter och dj sleepy, så jag bryr mig inte mycket om big fred. i n eye har ajg dock aldrig träffat.

Jason
[#45]  Skrivet: 2008-02-02 12:27:58 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 20325 Från: ett annat håll
rävdjuret sket ur sig:
aja, hade visst inte kvar klippet på min mobil. hursomhelst så sitter vi på ett rum oc big fred får ett samtal. han skriker sieg heil och grejor i telen och frågan den i andra änden vilken som är "den superior rasen". han frågar detta några gånger och tillslut komer han och den i andra änden överens om att den "ariska rasen är superior".

jag är mest intresserad av att dricka upp min cognac och gå ut och lyssna på petter och dj sleepy, så jag bryr mig inte mycket om big fred. i n eye har ajg dock aldrig träffat.
Har du efterfestat med Big Fred? YOU ARE THE KING OF KIDS!

(en kul grej som du borde kunna göra av detta är att varje gång du träffar nytt folk, börja berätta historier som "Du vet, när jag efterfestade med Big Fred..." "Alltså Big Fred sa till mig på en efterfest en gång..." "Jo på vissa sätt har du rätt Carl Bildt, men jag vet inte riktigt om jag delar din åsikt gällande lösningen på krisen i Kenya, Big Fred belyste helt andra och mer nödvändiga aspekter av problemen när jag efterfestade med honom häromkvällen...")

Synd att du inte fick ut klippet, fyllesamtal om rasöverlägsenhet är faktiskt alltid kul. faktiskt.

ps. är det bara jag som inte efterfestat med en kändis?

[#46]  Skrivet: 2008-02-02 13:47:18 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 10254 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
Jason sket ur sig:
Har du efterfestat med Big Fred? YOU ARE THE KING OF KIDS!

Synd att du inte fick ut klippet, fyllesamtal om rasöverlägsenhet är faktiskt alltid kul. faktiskt.

ps. är det bara jag som inte efterfestat med en kändis?
hehe. nej jag har inte efterfestat med big fred, det var mitt i en fest när petter spelade. och big fred räknas väl knappt som kändis. men jag förstår din pik och inser hur mitt fylleinlägg framstod. men det är knappast något att skryta med inför nya bekanta.

ni borde känna till att jag skriver en hel del dumt på fyllan by now. det jag egentligen ville framföra var att han sade en del dumma saker. men det som gör detta till lite roligare är att jag inte minns själva tillfället (och nej, det är inte roligt eller coolt att ha minnesluckor) utan morgonen efter kollade igenom min telefon när jag vaknade och möts av en svart videoinspelning där man inte ser något men hör någon skrika en del idiotiska saker. tog ett tag innan jag förstod vad det var och kunde placera det i något sammanhang. så allt detta är mest kul för mig.

Jason
[#47]  Skrivet: 2008-02-02 14:26:55 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 38617 Från: ett annat håll
Först tänkte jag mena något åt det håll som du menar, men i slutändan blev det mest att jag bara tyckte det var djävulskt kul. King of Kids var mer menat som en pik åt att Big Fred är med i bollibompa.

Alltid kul att läsa fyllemess. keep e´m cumming

[#48]  Skrivet: 2008-02-03 03:08:15 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 8440 Från: Lunnagår
Jag har också varit på fest med Big Fred, för 8 år sen på hultsfred..

TacomaTrailer
[#49]  Skrivet: 2008-02-04 17:42:54 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 5384 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
För att dra klockan tillbaka några varv, jag menar inte att vara dryg men kan någon förklara poängen med akter som Lupe Fiasco och Talib Kwali, jag kan visserligen hålla med om att det är mindre dåliga än Chamillionare och Soullja boy med kan man verkligen tycka att det är bra? Tankade skivorna som nämndes tidigare i tråden och allt låter ju precis som deras tidigare material (som i sin tur låter som deras ännu tidigare material osv osv...). Ok, har ingen järnkoll på Lupe men Talib har ju gjort samma låt om och om igen ända sedan han inte hade något bättre för sig än att sabba Mos Defs skivor.

rävdjuret
[#50]  Skrivet: 2008-02-04 19:54:03 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 2676 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
nej det kan jag inte. nämnandet av lupe fiasco var för att påpeka vilket tråkigt skivsläpp han gjort. jag fastnade för en låt, det var inte "superstar", och hoppas på annat kul. men det var verkligen inte vad jag hittade på skivan. som jag precis snott från tpb...

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Musik  >>  Musikåret 2007

Sida 2 av 3
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet