Forumindex

Forumindex  >>  Musik  >>  Musikåret 2007

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
Manfred
[#51]  Skrivet: 2008-02-04 20:30:00 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 18 nov 2004 Inlägg: 1298 Från: oss alla till er alla
TacomaTrailer sket ur sig:
För att dra klockan tillbaka några varv, jag menar inte att vara dryg men kan någon förklara poängen med akter som Lupe Fiasco och Talib Kwali, jag kan visserligen hålla med om att det är mindre dåliga än Chamillionare och Soullja boy med kan man verkligen tycka att det är bra? Tankade skivorna som nämndes tidigare i tråden och allt låter ju precis som deras tidigare material (som i sin tur låter som deras ännu tidigare material osv osv...). Ok, har ingen järnkoll på Lupe men Talib har ju gjort samma låt om och om igen ända sedan han inte hade något bättre för sig än att sabba Mos Defs skivor.

Att Lupes är ganska slätstruken kan jag hålla med om även om ett par låter sticker ut. Ett bra släpp, varker så mycket mer eller mindre.

Men Kweli i sin tur visar ju bara än en gång att han är en lysande MC, och i mina ögon är Eardrum hans bästa sedan Quality. Funky-fresh, som alltid när det gäller Tallen. Upprepning? Tycker jag icke.

Fast det är klart, det är ju alltid svårt att prestera för en artist som en gång i tiden släppt en platta på Black Stars nivå. Mos Def är aldrig så bra som när han är tillsammans med Kweli.

[#52]  Skrivet: 2008-02-05 18:07:06 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 30719 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Grejen är att jag borde tycka om honom, han kan ju rappa och det är sköna beats men det saknas personlighet. Att han jobbar med Kanye och Will I am gör ju inte saken bättre, men inte ens Madlib-låtarna står ut. För att inte nämna Norah Jones. En gästande Justin Timerlake känns fräscht.....visst är det fortfarande 2005?

Tror jag låter mer negativ än jag egentligen är men det är bara besvikelse över att något som borde vara grymt bara är habilt. Förutom texterna då som är helt....*suck*......Har lyssnat på hela skivan nu och inte ett enda rim har fastnat, det ger en fet tumme ner i min bok.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
TacomaTrailer
[#53]  Skrivet: 2008-02-05 18:17:42 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 13346 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
De som vill höra hur bra Talib kan vara när han verkligen vill kan för övrigt spana in spåret "Old School" på denna skiva:
http://www.mininova.org/tor/181953

Checka hela skivan när ni ändå är igång, länge leve Danger Mouse.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Hummer Bugg
[#54]  Skrivet: 2008-02-07 17:32:03 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 5056 Från: westeroze
Apopå Maskinen och SMK så upptäckte jag nyligen Familjen.
Skånsk techno när den är som bäst!

[#55]  Skrivet: 2008-02-07 18:35:35 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 6902 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
Hummer Bugg sket ur sig:
mums. nu har jag snott deras album också. det får gå några varv i stereon för "det snurrar i min skalle" var inte dålig. tack hummer

EDIT: efter andra lyssningen så kom jag på att jag hört lite av honom tidigare och läst om honom i groove(?). men hela albumet har jag inte hört

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
Skurt
[#56]  Skrivet: 2008-02-08 02:14:50 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 19201 Från: Lunnagår
Hummer Bugg sket ur sig:

Fuck it's good!

Glömde denna..

Talib rules still btw!

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
AnaMatronic
[#57]  Skrivet: 2008-02-08 15:22:50 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 1500 Från: :nårF
Måste också hylla familjen. Riktigt jämrans bra alltså.

rävdjuret
[#58]  Skrivet: 2008-02-08 17:30:52 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 3451 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
kom på var jag har hört den innan. det är en remix på familjens ivanhoe/rebecca som finns på familjens ep från 2006.

så nu vet ni det också

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Musik  >>  Musikåret 2007

Sida 3 av 3
Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet