Forumindex

Forumindex  >>  Radio, TV & Film  >>  Nyinvalda i Parlamentet

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
johabbed
[#1]  Skrivet: 2008-02-15 10:25:23 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 34415 Från: payehoq
Expressen sket ur sig:
Den 16 mars kör TV 4:s populära humorprogram "Parlamentet" igång igen. Nya sen förra säsongen är komikerna Kristoffer Appelquist och Soran Ismail.

Artikeln.

Appelquist är en stor favorit sedan 100 procent, och Soran såg jag på en ståuppscen för första gången för ett par veckor sedan, då han var väldigt rolig. Med killen som spelade Dynamit-Harry och André Wickström som andra hyfsat nya tillskott i ensemblen anser jag mig kunna göra bedömningen att this is lovande.

TV4 främsta problem är nog att köra crowd control. Så att inte publiken övertas av 150 fjortonåriga tjejer som iiiieeeeeeeeeee:ar till killen som spelade Dynamit-Harrys varje minspel så att stackaren får dra skämt i något kväsigt humorvakum där eventuella skratt inte kan höras.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att Trollywood bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
erzon
[#2]  Skrivet: 2008-02-15 12:47:07 Citera
Svettfläck
Regdatum: 11 sep 2005 Inlägg: 420 Från: THE INTERNET!!!1
johabbed sket ur sig:
[...]så att stackaren får dra skämt i något kväsigt humorvakum där eventuella skratt inte kan höras.

Hade ju iofs varit rätt intressant att titta på.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
Skurt
[#3]  Skrivet: 2008-02-15 14:18:42 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 24476 Från: Lunnagår
Vad är det med Gustafssons status som brudmagnet? Snubben verkar ha ett enormt följe av enormt välvilliga kvinnor.

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
johabbed
[#4]  Skrivet: 2008-02-15 16:04:18 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 161908 Från: payehoq
erzon sket ur sig:
johabbed sket ur sig:
[...]så att stackaren får dra skämt i något kväsigt humorvakum där eventuella skratt inte kan höras.

Hade ju iofs varit rätt intressant att titta på.

Ungefär så här:

För övrigt anser jag att leken "under hökens vingar kom" bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
statusQ
[#5]  Skrivet: 2008-03-22 00:44:59 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 22 mar 2008 Inlägg: 760
På söndag är det Björns tur att visa att han fortfarande håller måttet. Efter all hype i Melodifestivalen och Morgonsoffan (där han förvisso varit ett av de bättre inslagen):
http://www.youtube.com/watch?v=zxpchC4czDA

Frågan är, som en del av hans (avundsjuka?) kolleger varit inne på, om han orkar fortsätta leverera. Upp till bevis som sagt!

Hummer Bugg
[#6]  Skrivet: 2008-03-22 02:04:38 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 8571 Från: westeroze
Ja det finns ju en risk att det blir för stor press, speciellt om han tänker att det ska vara kul för alla, "bred" underhållning suger. Bra ändå att han kommit in i ett humorgäng i och med Morronsoffan, panelprogram känns dekit.

Tycker Morgonsoffan är djävulskt roligt, skämten är uppenbara långt i förväg men ändå har jag garvat högt flera gånger så det kan inte bli något annat än fyra toasters (och en tumme upp).

Intressant debattinlägg om Björn och medierna: http://www.aftonbladet.se/debatt/article2056224.ab

[#7]  Skrivet: 2008-03-22 13:31:21 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 46930 Från: payehoq
Jag tror den stora risken med Björn i Parlamentet är att de andra komikerna kommer känna sig skyldiga att skämta kring Björn-hypen. Vilket är all fine and dandy i lagom doser, men kanske blir tröttsamt om det blir för mycket. Men så är det ju med allt.

Kristoffer Apfelstrudels premiärframträdande förra veckan var sköj, och dessutom ett bra test för att kolla om Parlamentet framgångsrikt lyckats skrämma bort folk som är känsliga för viss sorts humor. Annars lär ju anmälningarna till granskningsnämnden ha haglat in efter hans utläggning om ADHD-körkort, damp-vägar och CP-körning.

Två andra nya i Parlamentet för säsongen är för övrigt snuten Hasse "Dronten" Bronten och göttlaborgaren Per Andersson.

För övrigt anser jag att alla produktioner med Fredrik Dolk bör förgöras.
AnaMatronic
[#8]  Skrivet: 2008-04-01 21:54:14 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 10400 Från: :nårF
Var lite besviken över Hasse "Dronten" Brontens insats i Söndags. Jag har fått uppfattningen att han ska vara en kul prick. Men jag märkte inte av det så mycket. Det kan ju förvisso vara faktumet att det var PRO möte med Helge Skoogh och Johan "Gaphalsen" Ulvesson samtidigt som drog ner hans prestation.

johabbed
[#9]  Skrivet: 2008-04-13 21:07:32 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 23465 Från: payehoq
Ska bara ge pråpps till det avsnitt av Parlamentet som avslutades alldeles nyss. Mycket skojigheter från samtliga inblandade*.

Schyffert var allmänt säker. Mede vad klockren - blir ständigt säkrare och verkar ha återhämtat sig från Maud Olofsson-fadäsen förra säsongen. Soran märkbart rookie, men levererar det förskrivna materialet i t ex "Klart man hänger med" på ett fint vis som höjer de ibland unkna vitsarna. Och Glans körde en mycket fin harang om de senaste Schulmanska pseudohändelserna. Där också Schyffert fick in några rejält grymma burns, ska nämnas.

I korthet: Meger skoj avsnitt.

Missade för övrigt avsnitten med Hasse "Dronten" Bronten och Pär Andersson, så har ännu inte sett någon av dem i parlamentarisk aktion.

* Två meter långa skåningar inte medräknade.

För övrigt anser jag att leken "under hökens vingar kom" bör förgöras.
johabbed
[#10]  Skrivet: 2008-04-13 21:37:43 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 14079 Från: payehoq
En liten snutt av ovannämnda "SMS-skandal"-delen av programmet, utlagd som träjlor på Youtube.

För övrigt anser jag att Elitserien i ishockey bör förgöras.
AnaMatronic
[#11]  Skrivet: 2008-04-13 21:37:50 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 2850 Från: :nårF
Absolut mycket bra av samtliga inblandade. Mede och Soran hade ju några riktigt fina ordväxlingar och Mede är exemplarisk i rollen som borgarkärring.

Vad är den här grejen med Maud Olofsson som jag tydligen har glömt, förträngt eller missat?

Förra veckans panel var inte så halvdan heller. I synnerhet inte när Apel fortsatte med det han gjorde så lysande i 100%. Att missförstå programpunkterna. Det korrekta svaret på Ris-ala-malta-frågan var underbart och gjorde min dag så att säga.

johabbed
[#12]  Skrivet: 2008-04-13 23:52:55 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 53187 Från: payehoq
Grejen med Maud Olofsson var detta:

Ett skämt som egentligen inte alls funkade eftersom det inte har någon direkt poäng. Men som är så pass grovt att det fick den där ganska säregna reaktionen.

Tydligen så klipptes det ändå med i programmet eftersom skämtet drogs ganska omgående (insajd-info-alert!!!) och Petra Mede sedan hade publiken mot sig i resten av programmet. Så istället för att tvingas klippa bort henne helt eller ha med henne med väldigt ljumma reaktioner så valde de ansvariga att ta med skämtet. Som ju annars kändes som klockrent redigeringsrumsgolv-material, som det vackert översatt heter på svenska.

För övrigt anser jag att bokförlaget Kartago bör förgöras.
AnaMatronic
[#13]  Skrivet: 2008-04-14 10:48:47 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 5657 Från: :nårF
kväsigt att jag hade glömt bort detta. Det var nog första eller andra gången jag såg henne. (kan ha sett henne i tråkiga Extra Extra förut). Jag minns att jag blev ganska paff över att hon drog ett så pass grovt skämt, att jämföra med Pia "jag kan härma en invandrare" Johansson och de andra ganska tråkiga kvinnorna där.

Fö. tror jag mycket väl att det hon säger är sant. Så inte Maude ska få säd på sin fula hembygdsdress. Kudos till Petra.

Kloppstock
[#14]  Skrivet: 2008-04-24 17:33:17 Citera
Svettfläck
Regdatum: 15 feb 2007 Inlägg: 264 Från: Anders Leven's Mysiga Tortyrkammare
När man läser runt tycks det vara praxis att klaga på att Shyffert är passe så fort han huserar i rutan, mycket töjligt att han är/varit detta i sina 3 karbon- igenkänningsmagazin på Kanal 5, men i Parlamentet är han ju bland dom stabilare & labilare

Men nykomlingarna

*Sören
Verkar vara ok hitills

*Apfelstrudel
Ogämn, tycker inte att han verkar funka just här, samtidigt lyckades han lyfta den annars stinkande genomvåta parkinsonsjuke Jaken 'Extra Extra' under samma period, oplacerbar & oberäknelig

*Björn
Är inte komiker, ett missförstånd, däremot bra skådespelare som kan spela roligt, nån slags Adam Sandler figur, ett myserium för mig är att folk hört skämt ifrån hans struma, då jag anser att det rarely existerat några, jag uppfattar en personlig till intressant stil snarare..men som folk i späd till medel åldern okritiskt gluffsar i sig på fel sätt, denna dimridå för något mindre unikt='underhållaren'

*Per
Tyvärr, Är kul i allt annat utom denna show tycks det, 2 knackliga försök hitills

http://www.findus.se/produkter/sok.asp?sok=jultallrik
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida Yahoo Messenger ICQ-nummer
AnaMatronic
[#15]  Skrivet: 2008-05-06 23:20:14 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 1680 Från: :nårF

För tidigt?

Meget festligt om ni frågar mig.

Jason
[#16]  Skrivet: 2008-05-06 23:47:38 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 28455 Från: ett annat håll
Never to early, kul!

[#17]  Skrivet: 2008-05-07 07:44:06 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 9368 Från: Katrineholm, bitch
Tja, jo... Problemet är väl mest att grabbarna inte ens nästan får set att verka spontant. Det är väl få människor som tror att en sån där följd är improviserad, men man kan ju åtminstone försöka upprätthålla en liten del av illusionen.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
rävdjuret
[#18]  Skrivet: 2008-05-07 09:18:06 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 493 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
precis. har klagat på den dåliga levereringen av förskrivna skämt i parlamentet i flera år nu. visst blir det roligare om de har lite förkunskap på vad det skall handla om. men när man lika gärna kunnat leverera det som en sketch så är det lite väl inarbetat. speciellt efter som så många svenssons verkligen tror att de är spontana.

AnaMatronic
[#19]  Skrivet: 2008-05-07 10:07:56 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 1650 Från: :nårF
Sant är att det sällan har varit så tydligt att skämten är förarbetade men det gör ju inte skämten tråkigare. På de här snabba frågorna är det ju dessutom extra svårt att få det att verka naturligt.

De båda är ju relativt nya i Parlamentet och jag tycker att de får till det bättre och bätter för varje gång de är med.

Vettefan om det inte är det där med Smörgåstårtan som är roligast ändå.

Hummer Bugg
[#20]  Skrivet: 2008-05-07 10:49:58 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 15262 Från: westeroze
Är det verkligen förskrivet, finns det belägg för det?
Det behöver ju knappast vara det med så ledande frågor. Att de vet vilka ämnen som kommer upp tror jag däremot.

Jo, smörgåstårtan var bäst, finns stor potential i dessa två herrar.

[#21]  Skrivet: 2008-05-07 15:07:29 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 140790 Från: payehoq
Det är till och med mer förskrivet än vad man tror, även om man tror att det mesta är förskrivet. Belägg är vittnesmål från såväl manusförfattare och panelmedlemmar.

För övrigt anser jag att minusgrader bör förgöras.
Teaflax
[#22]  Skrivet: 2008-05-07 21:34:18 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 36660 Från: Katrineholm, bitch
Hummer Bugg sket ur sig:
Är det verkligen förskrivet, finns det belägg för det?

I princip allt utom "tips från coachen" där de dessutom dels fått förvarning om vad som komma skall plus att "tipsen" skrivits för att spela på utövarens styrkor.

Vissa deltagare improviserar en aning, men den som får in 10% oskrivet på en kväll är mästerlig.

Hur säker är jag på min sak? Jag ska på en av manusförfattarnas födelsedagskalas nästa helg. Anders S Nilsson ska tydligen jocka.

Hummer Bugg
[#23]  Skrivet: 2008-05-07 23:13:25 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 11920 Från: westeroze
Jaha där brast min pluttigulliga illusion, världen ter sig allt mer cynisk. Nåväl en del svar är i "klart man hänger med" har man sett är solklart inövade men jag har ändå velat tro att det är omtagningar.

Vad säger manusförfattarna om att de inte får vara med i eftertexterna då, och att andra tar cred för deras skämt?

Men eftersom det är så extremt stor skillnad på kvalitén beroende på vilka komiker som är med, och då främst skämten inte leverensen, så tror jag ändå på mer än 10%. Låt mig få behålla det iaf Hasselhoff cries while raping Germany

[#24]  Skrivet: 2008-05-08 00:36:57 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 3258 Från: Katrineholm, bitch
Hummer Bugg sket ur sig:

Vad säger manusförfattarna om att de inte får vara med i eftertexterna då, och att andra tar cred för deras skämt?

Ja, vad ska de göra? Det är ju inte som att de inte visste om det redan innan de tog jobbet plus att alla som behöver veta - folk i branschen - vet om vilka som skriver.

Kvalitetsskillnaden hänger väl i viss mån också på att man skriver till komikerns styrkeområden och vissa har väldigt få sådana och då blir det som det blir. Sen kan ju taskig delivery sänka i princip vad som helst (I'm looking at you, Annika Lantz) - det vet alla som skrivit material åt komiker.

TacomaTrailer
[#25]  Skrivet: 2008-05-08 12:13:15 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 18639 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Jag undrar vad tungviktarna här tror om program som "Who's line is it...." där publiken ger instruktioner till komikerna, också repeterat?

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Radio, TV & Film  >>  Nyinvalda i Parlamentet

Sida 1 av 2
Gå till sida 1, 2  Nästa
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet