Forumindex

Forumindex  >>  Humor  >>  När roasten kom till Sverige

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
johabbed
[#1]  Skrivet: 2008-03-04 10:42:15 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 77434 Från: payehoq
Schyffert fyllde gubbe häromdagen, och i går så firade han det med en regelrätt roast. Lite referat finns här och där runtom i bloggosversum(tm). Gillar Luuks vinkel.

Nån snubbe som heter Henrik sket ur sig:

Detta var alltså den första publika roasten som gjorts i Sverige så vitt jag vet och jag måste säga att det var en mycket bra start. Jag hoppas att vi får se fler rostningar i framtiden. Kvaliteten på rostarna varierade en hel del där några inte ens körde rostmaterial medan andra följde formen väl.

Min topp-trio:
* André Wickström (vass som alltid)
* Kristoffer Appelquist (överraskande bra)
* Petra Mede (rå och bra)

[...]

Övriga som var med:
Kristian Luuk (körde en variant där han dissade Schyfferts son Janne)
Hela inlägget.

Lite Roligare sket ur sig:
Hatten av också till Kristoffer Appelquist som fick utstå ett dussin “Vem fan är Kristoffer Appelquist”-skämt men sedan visade var skåpet skulle stå när han fick hela komikerpanelen att rodna och nästan svenskskämmas över hur mycket pengar de tjänar.

[...]

För er som missade Roasten så har jag lite skvaller. Det var seriösa filmkameror vid båda sidorna om scenen och en eller flera snubbar som sprang runt med filmkameror under hela kvällen. Det blir antingen DVD eller TV av detta, don’t worry.

Hela inlägget

Kul också att Schyffert "avbjöd" bröderna Schulman.

Schyffert sket ur sig:
Ang. Schulmans som inte blev bjudna på Rostningen. Det var en fejkinbjudan som jag ska använda till en framtida humorsajt. Tål ni inte skämt? Steffo tyckte det var roligt i alla fall Hitler dances the night away

Hela inlägget

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att Ankeborg bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
johabbed
[#2]  Skrivet: 2008-03-04 12:36:50 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 14749 Från: payehoq
Tecken på att det blev en lyckad fest?

Schyffert i sin blogg, klockan 03.20 sket ur sig:
tck!

det var denroligaste jävlia kvällen nånsin! Jag ärlskar er alla!!!

För övrigt anser jag att Elitserien i ishockey bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
johabbed
[#3]  Skrivet: 2008-03-04 17:49:42 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 42237 Från: payehoq
Magnus Betnér har lagt upp sin roast i mp3-format:

http://www.magnusbetner.com/podcast/media/2008-03-04_schyffert_roast.mp3

För övrigt anser jag att leken "under hökens vingar kom" bör förgöras.
Hummer Bugg
[#4]  Skrivet: 2008-11-04 00:14:51 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 6267 Från: westeroze
Yeyy!

Kanal 5 ska sända roast.

[#5]  Skrivet: 2008-11-04 08:44:12 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 6266 Från: :nårF
AhaAA. Fan vad gött!

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
silmarillion
[#6]  Skrivet: 2008-11-04 13:24:04 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 3783 Från: Skåne
Godis! Som jag sett fram mot det här som jag sett fram emot så mycket som jag sett fram emot det.

Äntligen slipper man leta fram gamla youtubeklipp på Dean Martin Celebrity Roast...man har sett dem ett par gånger nu.

[#7]  Skrivet: 2008-11-04 14:03:42 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 178106 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Jag är skeptisk, mynnar nog ut i 44 minuters uppenbara men inte för taskiga dissningar av kändisar med kaliber blondbella eller lägre.

Och om jag inte missat poängen helt har inte detta något med roastningen av schyffert att göra förutom att kanal 5:s programchef var där och söp sig full.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Teaflax
[#8]  Skrivet: 2008-11-05 03:55:56 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 45825 Från: Katrineholm, bitch
Nu ska jag bara få dem att inse att det måste heta grillning på svenska.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
johabbed
[#9]  Skrivet: 2008-11-07 18:51:08 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 53187 Från: payehoq
TacomaTrailer sket ur sig:

Och om jag inte missat poängen helt har inte detta något med roastningen av schyffert att göra förutom att kanal 5:s programchef var där och söp sig full.

Schyffert ligger bakom grejen och kommer nog säkerligen vara programledare/roastmaster. Så hans egna roast funkade lite som ett test på formen, får man anta. Och jag tror till och med att han sagt det nånstans.

Dansk TV gjorde ett program som hette "Grillet" för inte så längesen, så dom alltså både hörsammade Teaflax och såg till att vara först i Norden med konceptet. Jag har även känt lite steklukt från andra håll än Kanal 5. Vi får se hur barbecuesäsongen 2009 ter sig, för som TT säger finns det risk att det blir halvdant. Men jag tycker i alla fall att själva grejen är grym.

För övrigt anser jag att Trollywood bör förgöras.
Hummer Bugg
[#10]  Skrivet: 2009-02-26 18:55:15 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 61936 Från: westeroze
Tre namn har viskats - Robert Gustafsson, Markoolio och Bert Karlsson.

Finns mycket material till alla men är negativ till att ge rasist-aset Bert ännu mer tv-tid. Det kommer va en roast som man inte skrattar åt bara - det är sant, få honom nu att gråta och helst dö av en hjärtattack.

Schyffert i DN:s På stan sket ur sig:
I din egen roast skämtade Özz Nûjen om att du gör allt för pengar. Är inte det här ännu ett bekvämt sätt för dig att tjäna stålar på?

– Åh, du fattar inte hur obekvämt det här är! Det enda jag gör är att förklara för DN-journalister vad en roast är. Sen ringer jag Lasse Berghagen och försöker få honom att ställa upp. Det finns inget som är bekvämt med det här. Det här är en kulturgärning! Jag ska fan ha medalj av kungen för att jag drar det här ett varv till. Jag försöker förnya svensk underhållning så att vi inte bara har en massa djävla Peter Settmans och REA och vitsar och avföring. Jag vill bli adlad för det här! Men jag vill inte ha något påhopp från DN om att jag är girig, det vill jag fan inte.

http://www.pastan.nu/scen/jag-borde-fan-fa-medalj-av-kungen-for-det-har-1.806030

[#11]  Skrivet: 2009-03-01 22:42:45 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 7978 Från: payehoq
Hummer Bugg sket ur sig:
Tre namn har viskats - Robert Gustafsson, Markoolio och Bert Karlsson.

De andra roast-offrena i femman är Henrik Schyffert själv, killen som spelade Dynamit-Harry, Pernilla Wahlgren, Felix Herngren, och Sofia Wistam.

SVT gör också roast i form av "Grillad", som har premiär den 13:e mars. Där är dom släppta gästerna Per Morberg, Sanna Bråding, Peter Harryson, Dregen, Gudrun Schyman, Nanne Grönvall och Paolo Roberto. E-Type skulle varit med, men hoppade av. Artikel.

För övrigt anser jag att bokförlaget Kartago bör förgöras.
Hummer Bugg
[#12]  Skrivet: 2009-03-01 23:42:25 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 81844 Från: westeroze
Håhåjaja, dubbelrostning. Blir spännande att se vem som klarar det bäst, befarar att SVT inte vågar ta ut de svängar som krävs, de har helt klart mer "respektabla" gäster.

Har du någon koll på vilka komiker femman har? SVT har Anders & Måns, Apfelstrudel, Mårten Andersson, Jesper Rönndahl och några till som ser intressanta ut.

SVT sket ur sig:

Grillar med Thomas (Järvheden min anm.) i vår gör:

Måns Nilsson (Anders och Måns, Så funkar det, Julkalendern)
Anna Blomberg (Kvarteret Skatan, Lilla vi, Hjälp!)
Claudia Galli (Svensson, Svensson, Misses lista)
Claes Malmberg (stå upp-veteran, komediserier, Måndagsklubben, teater, revyer)
Lennie Norman (stå upp-veteran, musiker)
Peter Wahlbeck (stå upp-veteran, tv-serier, teater, revyer)
Anna Granath (Morgonsoffan, Morgonpasset Helg m m, men också dansare och musikalartist)
Anders Johansson (Anders och Måns, Så funkar det, P3 Guld, Djursjukhuset, Julkalendern)
Hästpojken (medieentreprenör)
Adde Malmberg (stå upp-veteran, revyer m m)
Aron Flam (relativt ny och prisbelönt stå upp-komiker; vann Komikaze 2008, Bungy Comedy 2007)
Marika Carlsson (årets kvinnliga komiker 2006/Stand up-galan)
Robin Paulson (Robins, Tack gode Leif GW Persson m m)
Kristoffer Appelquist (Humorlabbet, Meningen med livet, Lilla landet lagom, Morgonsoffan, )
Mårten Andersson (RAW, Pipprull, Let´s Dance)
Måns Möller (Extra Extra, Time Out)
Tobias Persson (årets manliga komiker 2008/Stand up-galan) Babben & co, Robins, Morgonsoffan)
Jesper Rönndahl (Pang Prego, Centralskolan, Hej domstol!, Morgonpasset, vann stand up-SM 2007)

[#13]  Skrivet: 2009-03-02 11:50:54 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 41063 Från: payehoq
Femman kommer ha, vad jag hört, en fast panel bestående av David Batra, Petra Mede, Magnus Betnér och André Wikström. Sedan kommer det om jag fattat det rätt vara med ytterligare en komiker per program, och bland dom finns Martin Soneby, Fredrik Andersson, Sissela Kyle, Soran Ismail, Kristoffer Appelquist, och Peter Wahlbeck. Kanske har glömt nån, men det är vad jag kommer ihåg för tillfället.

För övrigt anser jag att Trollywood bör förgöras.
Skurt
[#14]  Skrivet: 2009-03-03 00:13:58 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 12660 Från: Lunnagår
då undrar man ju vem som är sveriges Jeff Ross

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
silmarillion
[#15]  Skrivet: 2010-04-12 22:32:41 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 855 Från: Skåne
Roast på Berns ute igen...kommentarer? Vem roastede Rheborg bäst? Hade Erik Haag någonsin fått ett jobb om han inte känt Schyffert? Varför berättar ingen någonsin för Schyffert att han inte är Sveriges coolaste stockholmare utan en liten blekingsk parvel från Ronneby?

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Humor  >>  När roasten kom till Sverige

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet