Forumindex

Forumindex  >>  Innehåll & Feedback  >>  Feedback: 316 nya världsrekord i OS-simningen

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
Boyahed.com
[#1]  Skrivet: 2008-08-11 11:39:07 Citera
Robot
Regdatum: 11 nov 2002 Inlägg: 738
Boyahed.com sket ur sig:
PEKING. Simtävlingarna i OS har pågått i två dagar, men redan har inte mindre än 316 nya världsrekord kunnat noteras. Dessutom har simmarna slagit 431 olympiska rekord, 759 nationsrekord, och 352 000 personliga rekord, särskilt noterbart eftersom siffran är långt högre än antalet deltagare i tävlingarna. Men rekordslakten är ingenting som förvånar den före detta landslagstränaren Hans Chrunak. "Utvecklingen går snabbt och det ser ut så...

Läs mer på http://boyahed.com/?520-316_nya_varldsrekord_i_OS-simningen

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
silmarillion
[#2]  Skrivet: 2008-08-11 18:03:19 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 2997 Från: Skåne
Visst är det härligt när Hans och Staffan sitter och snackar vid starten på 4*100 meter frisim och Staffan blättar ur sig:

- Världsrekordet har USA sedan igår och det kommer att förbättras.

[#3]  Skrivet: 2008-08-11 23:59:00 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 4142 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Jag tror att hemligheten ligger i ett nytt framsteg i hårbortagningens ädla vetenskap.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Jason
[#4]  Skrivet: 2008-08-13 17:32:04 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 1626 Från: ett annat håll
jag tror att antalet guld till en viss Amerikan och antalet värdsrekord beror på att internationella simförbundet slänger ihop totalt sju olika Vm och kontinentala mästerskap varje år inom ungefär 100 olika distanser och klasser, inte så djävla svårt att slå världsrekord då.

Ungefär som att 100 meterslöpare också skulle ha 25, 50 och 75 meterslopp att tävla i, samt samma distanser fast i terräng. och dessutom självklart också lagsprint i ovanstående.

Då är det inte så djävla imponerande. fast lite

[#5]  Skrivet: 2008-08-14 18:27:43 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 55200 Från: :nårF
Jason sket ur sig:
jag tror att antalet guld till en viss Amerikan och antalet värdsrekord beror på att internationella simförbundet slänger ihop totalt sju olika Vm och kontinentala mästerskap varje år inom ungefär 100 olika distanser och klasser, inte så djävla svårt att slå världsrekord då.

Ungefär som att 100 meterslöpare också skulle ha 25, 50 och 75 meterslopp att tävla i, samt samma distanser fast i terräng. och dessutom självklart också lagsprint i ovanstående.

Då är det inte så djävla imponerande. fast lite

Något som hade varit djävulskt coolt hade varit om man hade sprungit 100 meter på kort bana. Dvs. med en vändning. Det hade ju utvecklat sportn nåt så in i helvittes!

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
Teaflax
[#6]  Skrivet: 2008-08-15 06:17:40 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 17871 Från: Katrineholm, bitch
Jo, jag har också tänkt på det där med att det finns miljoner olika simgrenar, inte minst alla olika stilar. Slopa stilarna och kör snabbast vinner. Redan där skalar man bort 75% av alla simgrenar.

Ryggsim? Vad är det för djväla mög? Inför i såna fall hundra meter baklängeskutning medan ni ändå håller på. Eller backklättring. Eller ögonbindelsbasket.

Nej, rensa i simningen. Jag instämmer innerligt.

Mest imponerande är väl att hittills ALLA som vunnit sin gren har uppnått guldmedaljstatus. När man kör Project Gotham Racing kan man ju vinna loppet men ändå bara få ett brons.

AnaMatronic
[#7]  Skrivet: 2008-08-15 08:02:23 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 10600 Från: :nårF
Teaflax sket ur sig:
Jo, jag har också tänkt på det där med att det finns miljoner olika simgrenar, inte minst alla olika stilar. Slopa stilarna och kör snabbast vinner. Redan där skalar man bort 75% av alla simgrenar.

Ryggsim? Vad är det för djväla mög? Inför i såna fall hundra meter baklängeskutning medan ni ändå håller på. Eller backklättring. Eller ögonbindelsbasket.

Mest imponerande är väl att hittills ALLA som vunnit sin gren har uppnått guldmedaljstatus. När man kör Project Gotham Racing kan man ju vinna loppet men ändå bara få ett brons.

Följande grenar finns med vid bästa OS:

50, 100, 200 och 400 meter:

Framlängeslöpning
Baklängeslöpning
Hoppsasteg
Indiansprång

Sen kommer givetvis medley och kortbaneloppen utöver detta.

------------------------------------------------------------------

En annan sak som är lite märklig är att man valt att ha med fjärilssim. Är det någon som känner någon som kan simma fjärilssim utan att ha tränat simning någon gång i sitt liv? Det är ju en HELT meningslös form av simning. Då kan vi för fan ta in hundsim när vi ändå håller på. Eller 100 meter trampa vatten.

Jason
[#8]  Skrivet: 2008-08-15 10:12:37 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 24119 Från: ett annat håll
AnaMatronic sket ur sig:
Teaflax sket ur sig:

Framlängeslöpning
Baklängeslöpning
Hoppsasteg
Indiansprång

En annan sak som är lite märklig är att man valt att ha med fjärilssim. Är det någon som känner någon som kan simma fjärilssim utan att ha tränat simning någon gång i sitt liv? Det är ju en HELT meningslös form av simning. Då kan vi för fan ta in hundsim när vi ändå håller på. Eller 100 meter trampa vatten.

Ey killen, om nu internationellla simförbundet mot ganska stora odds, skulle lurka runt på forumet, är det ingen bra tanke att ge de fler dumma idéer än nödvändigt.

Men indiansprång gillar jag.

[#9]  Skrivet: 2008-08-16 12:27:22 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 822 Från: Skåne
Många av idrotterna har ju en naturlig förklaring. Springa fort för att springa ifrån någonting eller jaga ifatt någonting, brottas och boxas för att försvara sig, kasta spjut för att fälla ett byte eller längdhopp för att ta sig fram över och förbi tex ett vattendrag.
Däremot har jag ingen förklaring eller förståelse för någon av följande grenar:

Gång - Visst finns det bättre sätt att förflytta sig
Rytmisk gymnastik - Ingen av grenarna i rytmisk gymnastik kommer att få mig tänka något annat än att de som utövar det är sånna som inte lyckats i de vanliga gymnastikgrenarna.
Tresteg - "Längdhopp är mesigt...vi ser hur långt vi kommer på två...nej, tre hopp!"
Fjärilsim - Det finns definitvit snabbare och enklare sätt att simma
Gymnastik - Finns det något bättre än att titta på när en rumänsk 20-åring, som är lika outvecklad som en 7-åring pojke, balanserar på en trästock? Ja, jag har tvättprogram på min tvättmaskin som är mer upphetsande!

..det finns säkert fler onödiga OS-grenar som skulle kunna rensas bort men det var de som jag kom att tänka på just nu.

[#10]  Skrivet: 2008-08-16 14:36:57 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 47633 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Teaflax sket ur sig:
ögonbindelsbasket.

Varför inte ögonbindels-spjut, slägg och diskus däremot! Det skulle jag PPV-a vilken dag som helst, sen kör man i två omgångar, först har atleterna ögonbindel, sedan funktionärerna

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless

silmarillion
[#11]  Skrivet: 2008-08-16 16:21:49 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 1927 Från: Skåne
AnaMatronic sket ur sig:
Teaflax sket ur sig:

Framlängeslöpning
Baklängeslöpning
Hoppsasteg
Indiansprång

FTW?! Många som läser forumet, eller?

[#12]  Skrivet: 2008-08-16 17:00:17 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 94800 Från: :nårF
Modern femkamp!!!

Vem fan kom på den extremt töntiga kombinationen Fäktning, Hästhoppning, Simning, skytte och terränglöpning. Och hur fan kommer man på att man vill börja med det? Har man för många hobbies som barn kan jag se en viss anledning till att syssla med det men det är också det enda. Och de enda som jag kan se ha en reell nytta av modern femkamp är....

en pirat.

Och de växer ju inte på träd these days.[/b]

Jason
[#13]  Skrivet: 2008-08-16 18:46:29 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 26083 Från: ett annat håll
AnaMatronic sket ur sig:
Modern femkamp!!!

Vem fan kom på den extremt töntiga kombinationen Fäktning, Hästhoppning, Simning, skytte och terränglöpning. Och hur fan kommer man på att man vill börja med det? Har man för många hobbies som barn kan jag se en viss anledning till att syssla med det men det är också det enda. Och de enda som jag kan se ha en reell nytta av modern femkamp är....

en pirat.

Och de växer ju inte på träd these days.[/b]

Akorderat toa te legenden röv tull byn äsvete* så var det tydligen en manligmachoman som för att klara av ett uppdrag han fått under ett krig/kärleksdrama/handlamjöltillkungenakt först red på häst, han blev attackerad, hästen dog och för att själv klara livhanken var han tvungen att fäkta sig fri, sedan så började han lubba ut av bara fan, blev beskjuten, puffrade ihjäl sina fiender med sin medhavda puffra och dök sedan ned i en kanal för att undkomma de han inte kunde revolvra sönder och samman. Efter det kom han äntligen fram med sitt medhavda mjöl och allt slutade lyckligt. Kungen fick nybakat bröd, prinsessan och halva kungariket. Te hero fick en guldmedalj med Coops* märke på och skavsår.

*lös den svengelskan om ni kan.

Annars tjuvkika här... Acording to the Legend as Told by Svt
*Så föddes även den olympiska loggan enligt obekräftade källor från mitt huvud.

[#14]  Skrivet: 2008-08-17 01:52:42 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 34000 Från: :nårF
Det måste ju vara en hel djävla massa bull. Tydligen är det nån jämrans militärfjong som ligger bakom modern femkamp.

I nästa OS hoppas jag på stående längdhopp och Tetris!

TacomaTrailer
[#15]  Skrivet: 2008-08-18 03:50:06 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 7507 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
AnaMatronic sket ur sig:
stående längdhopp

Jason
[#16]  Skrivet: 2008-08-18 08:40:16 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 39295 Från: ett annat håll
Hoppa bort är den självklara tvsporten i vilket fall!

[#17]  Skrivet: 2008-08-18 11:40:01 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 4523 Från: Skåne
Jason sket ur sig:
Hoppa bort är den självklara tvsporten i vilket fall!

I wish..det hade betytt två raka OS- och ett VM-guld till Linus Thörnblad!

[#18]  Skrivet: 2008-08-18 12:33:17 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 29328 Från: Katrineholm, bitch
Menar Jason hoppa bock så är jag med. Lag om två, distans 100 meter. Lag om fyra, distans 200.

TacomaTrailer
[#19]  Skrivet: 2008-08-18 17:31:48 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 83875 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala

Jason
[#20]  Skrivet: 2008-08-18 20:00:52 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 28455 Från: ett annat håll
Vet inte om du fattade vad jag menade riktigt, eller så fattade inte jag. tänktei allafall på galenskaparna och deras sketch

[#21]  Skrivet: 2008-08-18 20:01:56 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 2303 Från: Skåne
Nu snackar vi...äntligen en sport utan förlorare!

[#22]  Skrivet: 2008-08-18 20:45:47 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 13050 Från: :nårF

silmarillion
[#23]  Skrivet: 2008-08-19 15:30:06 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 2335 Från: Skåne
Sveriges OS-insats börjar mer likna detta klipp...

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Innehåll & Feedback  >>  Feedback: 316 nya världsrekord i OS-simningen

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet