Forumindex

Forumindex  >>  Humor  >>  Humoristiska sommarpratare

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
johabbed
[#1]  Skrivet: 2008-08-12 15:16:44 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 19554 Från: payehoq
Sveriges Radio har som bekant en tradition där mer eller mindre kända personer får utrymme att prata om mer eller mindre vad de vill i ett program som heter "Sommar". I år har jag hittills lyssnat på fyra avsnitt. Ett med Dolph Lundgren, för hey. Han är Dolph Lundgren. Ett med Jens Lapidus, för jag höll på att läsa hans bok "Snabba Cash". De andra två eftersom de håller på med humor, vilket intresserar mig mer än typ geologi och ljudteknik, som andra sommarpratare berättar om.

Humoristerna verkar för övrigt alla ha ansamlats till augusti, medan juni och juli fick nöja sig med Göran "Alliansens Skojfriskus" Hägglund för comic relief.

De två humoristerna jag hört är David Batra och Sissela Benn. Den förstnämnde pratar om barntillverkning med en väldigt bra inledningslåt. Den sistnämnde pratar om hur hon blev skådis, humorknegare, Filippa Bark, och den hon är idag. I guess.

Fan vilket långt intro när mitt enda syfte var att tipsa om dessa två sändningar. Så här:

David Batra.

Sissela Benn.

Så där. Pia Johansson är också humorist och har pratat, men den har jag inte lyssnat på än. Inom några dagar sommarpratar även Mia och Klara samt Mikael Tornving.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att bokförlaget Kartago bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Teaflax
[#2]  Skrivet: 2008-08-12 15:44:42 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 164970 Från: Katrineholm, bitch
Jag hade lyssnat på Batra, men med både Thåström och Neil Young på låtlistan så går det för fan inte. Och skitjobbiga Brimful of Asha dessutom. Eck.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Hummer Bugg
[#3]  Skrivet: 2008-08-12 16:05:37 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 9585 Från: westeroze
De enda sommarpratarna jag har hört är den där ryska spionen och Sissela Benn.

Den var rätt intressant, även om uppkomsten av den i mina ögon geniala Filippa Bark var lite av ett antiklimax.

[#4]  Skrivet: 2008-08-12 21:50:35 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 35026 Från: Lunnagår
Sisella Benns var jättetråkig för att vara komiker. Och SÅ känd har hon väl inte blivit.

Själv tyckte jag att oscarvinnaren Per Hallbergs var mest intressant, bra musik dessutom.

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
pahapersrog
[#5]  Skrivet: 2008-08-12 23:15:41 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 15 sep 2007 Inlägg: 2225 Från: Förort
Jag lyssnade på Batra, och med både Thåström och Neil Young på låtlistan så var det för fan toppen. Och skithäftiga Brimful of Asha dessutom. Hurra.

[#6]  Skrivet: 2008-08-16 18:39:22 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 15 feb 2005 Inlägg: 1092 Från: Skogen
Tips till Teaflax, om man laddar ner podradio-versionen så är den av upphovsrättsliga skäl utan musik.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email MSN Messenger ICQ-nummer

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Humor  >>  Humoristiska sommarpratare

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet