Forumindex

Forumindex  >>  Radio, TV & Film  >>  The Mighty Boosh (och andra program med Noel Fielding)

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
Skurt
[#1]  Skrivet: 2008-08-21 12:42:40 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 2954 Från: Lunnagår
Härmed föräras den brittiska tv-serien The Mighty Boosh sin egen tråd. Grattis, The Mighty Boosh.

När fan ska svensk tv sända "the Mighty Boosh"?

johabbed sket ur sig:

Första säsongen av Mighty Boosh har sänts på ZTV.

Mmm jag vet, de borde köra resten typ på SVT, inte för det spelar någon roll för mig som har alla säsongerna på dvd, men jag vill ju kunna diskutera dem med svennebanan (det är hårt att vara besatt!). (det ska komma en Boosh-film snart, och då kanske folk öppnar ögonen, kanske?)

Min poäng är i alla fall att i Sverige har vi enormt många komiker som är dåliga men ändå får en massa air-time, samtidigt som vi har många bra komiker som får göra dåliga, kompromissade saker. Fram för saker som är roliga på riktigt.

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
silmarillion
[#2]  Skrivet: 2008-08-21 21:31:52 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 1974 Från: Skåne
Jag har aldrig sett Mighty Boosh utan bara hört talas om det. Däremot har jag sett mycket av Noel Fielding - bla i Comedy Store och IT Crowd...och han är grymt bra.

Det får väl bli till att tanka till sig lite Boosh och kolla om det lever upp till förväntningarna.

[#3]  Skrivet: 2008-08-23 22:55:50 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 2532 Från: Lunnagår
silmarillion sket ur sig:
Jag har aldrig sett Mighty Boosh utan bara hört talas om det. Däremot har jag sett mycket av Noel Fielding - bla i Comedy Store och IT Crowd...och han är grymt bra.

Det får väl bli till att tanka till sig lite Boosh och kolla om det lever upp till förväntningarna.

Fielding är ett geni! Du kommer inte att bli besviken. (det är fielding som spelar Old Greg i klippet jag bifogade tidigare).

Annan (löst) Fieldingrelaterad verksamhet.

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
silmarillion
[#4]  Skrivet: 2008-08-24 11:12:28 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 863 Från: Skåne
Skurt sket ur sig:
Fielding är ett geni! Du kommer inte att bli besviken.

Har nu sett två program från första säsongen och är inte besviken. Skönt att se brittisk humor hittar tillbaka till stilen hos mina gamla favoriter som The Goodies, Monty Python eller The Goon Show.

[#5]  Skrivet: 2008-09-10 07:36:18 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 1875 Från: Lunnagår
eftersom inte så många skriver i Boyahed i nuläget, så passar jag på att spamma lite Boosh-sketcher till allas glädje!

The one and only: I'm OLD GREG!

"You wanna come to a club were people we on each other"

2007 års oscar för bästa film "No country for Old Greg"
Med bland annat Old Greg (Llewellyn Moss) och Old Greg (Anton Chigurrh)

För att inte tala om Noel Fielding som "the moon"

Skurt
[#6]  Skrivet: 2009-04-20 23:03:49 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 23632 Från: Lunnagår
Hellooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!

MTV UK har tydligen gjort en deal med The Mighty Booshmedlemmen Rich Fulcher att göra ett spinoffprogram på hans Booshkaraktär: den galna groupien Eleanor, the tour whore(från avsnittet Eels )

Medans vi väntar på denna show kan ni bevittna Eleanor dra runt i stadsdelen Camden och svina till sig med rockmusiker, resultatet är = comedy gold!

Eleanor, the tour whore sket ur sig:
"Journey with me, let me exite you"

"I love to be traded off, you know that don't you. Trading, trading, trading. I'm like China"

"I'll just take rohypnol on my own and hope that I'll rape myself"

Skurt
[#7]  Skrivet: 2009-04-22 02:00:22 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 140104 Från: Lunnagår
Eleanor gör entre i The Mighty Boosh:

Skurt
[#8]  Skrivet: 2009-11-30 18:06:28 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 0 Från: Lunnagår
Rich Fulcher från Boosh är rebellisk (han har skrivit en bok om små rebelliska handlingar).:

Mer här:
http://www.youtube.com/user/Fulchervideos#p/u

silmarillion
[#9]  Skrivet: 2009-11-30 21:35:51 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 11021 Från: Skåne
Skurt sket ur sig:
Rich Fulcher från Boosh är rebellisk (han har skrivit en bok om små rebelliska handlingar).:

Made my day....tackar!

[#10]  Skrivet: 2009-12-02 13:27:38 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 22454 Från: Katrineholm, bitch
Extra plus för Fulchers Tim & Eric-tröja. Femte säsongen av Awesome Show, Great Job börjar väl snart, har jag för mig.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Skurt
[#11]  Skrivet: 2009-12-29 00:50:42 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 633 Från: Lunnagår
Teaflax sket ur sig:
Extra plus för Fulchers Tim & Eric-tröja. Femte säsongen av Awesome Show, Great Job börjar väl snart, har jag för mig.

Tackar enormt för detta tips och har redan klämt i mig två säsonger under julen av TEAS!! Helt djävla AMAZING! (Gillade speciellt sketchen i s 5 när Peter Stormare var obehaglig och sålde en "Cinco-pojke".)

För övrigt har jag nyligen införskaffat The Mighty Boosh nyaste live-dvd. Mycket mycket rolig! Började kolla på den igår men kunde tyvärr inte se klart. Återkommer med rapport (om jag orkar)!

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Radio, TV & Film  >>  The Mighty Boosh (och andra program med Noel Fielding)

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet