Forumindex

Forumindex  >>  Humor  >>  Brittiska ståuppare 2008

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
Teaflax
[#1]  Skrivet: 2009-01-08 03:40:31 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 4888 Från: Katrineholm, bitch
Många brittiska ståuppare släppte dvd:er under 2008, varav misstänkt många ser ut att vara inspelade i exakt samma lokal med bara bakgrundsscenografin ändrad. Stora delar av materialet från Boyle och Howard känner man tyvärr igen från Mock the Weeks irriterande fejkspontana "ämnesjhul". Och lägg märke till hur fyndiga titlar verkar vara nästan på utdöende till förmån för ett prosaiskt "Live".

Dara O'Briain Talks Funny ****

Inte lika bra som hans första, men energisk och full av den publikkontakt som man kan förvänta sig efter den och hans inhopp i Live at the Apollo.

Russel Howard Live ***

Ännu mer energisk och ofta så ADHD-spattigt att man inte riktigt hänger med. Kan nog växa vid omtittningar, misstänker jag. Unge Howard har riklig fantasi och får till det bra de gånger han sänker tempot lite.

Frankie Boyle Live
**

Boyle är en av Mock the Weeks stora behållningar, när han med glad min brutalt sågar allt och alla. Den aggressiva sältan håller tyvärr inte riktigt för 90 minuter.

Lee Mack Live ****

Opretentiöst och chosefritt. Mack är ju en av lagledarna i Would I Lie to You?, men återanvänder i stort sett inget material från sina insatser där, och det uppskattar man. Inga stora gester, inga gimmickar, bara stadig standup.

Frank Skinner Live from Birmingham's NIA ****

Skinner återvänder till hemstaden och standupen efter längre uppehåll från bägge. Snusket som kan kännas som ett självändamål till en början funkar ändå kväsansvärt bra och även om det är billigt att sluta med en låt, så är den alldeles berättigad.

Sean Lock Live ***

Lock är alldeles lysande som lagkapten i 8 out of 10 Cats, men känns lite för inrepad och programmatisk här. Det allra mest surrealistiska han kläcker ur sig i tv verkar vara improviserat, så här är det lite för jordbundet, men ofta mycket bra ändå.

Jimmy Carr in Concert ****

Jimmy Carr är alltid Jimmy Carr. Hans lakoniska framtoning tillåter honom att leverera material som vore banalt eller billigt från andra komiker, men därmed inte sagt att det inte är smart ibland. Precis som Dara O'Briain verkar han som mest nöjd när han pratar med publiken.

Släpp som jag tänkt se men inte hunnit med än: Tim Vine - So I Said to This Bloke, Michael McIntyre - Live & Laughing.

Får egentligen inte vara med för att den släpptes i november 2007:

Russ Noble - Fizzy Logic *****

Fullständigt lysande 80% improviserad föreställning från Canberra. Visst, Russ Noble har en tydlig metod för hur han improviserar, men han gör det på ett sätt som de flesta teatersportare skulle sälja sin själ till Bert Karlsson för att kunna. Russ Noble är alltid sevärd, men här får han ihop det bättre än nånsin förr.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
TacomaTrailer
[#2]  Skrivet: 2009-01-13 11:46:50 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 24852 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Har inget att tillägga, bara lite beröm Hey ladies!

Har bara sett Jimmy Carr av ovanstående (4 är helt rätt betyg, bättre än hans andra, just pga mer publiksnack) men ska börja beta av listan snarast.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Hummer Bugg
[#3]  Skrivet: 2009-01-13 13:29:28 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 18064 Från: westeroze
Har inte heller sett någon annan men Jimmy Carr var jäkligt bra.
Sen har jag sett Ricky Gervais in America men det är mest en sammanfattning ifrån hans tidigare ståupp-shower så om man sett dem innan är det ingen jättebehållning, men står fast vid att han är bäst.

Louis CK 2008 var om töjligt ännu bättre än hans tidigare, han är iofs amerikan så platsar inte i tråden men stor rekommendation! Näst bäst!

[#4]  Skrivet: 2009-01-13 13:52:57 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 15886 Från: Katrineholm, bitch
Hummer Bugg sket ur sig:

Louis CK 2008 var om töjligt ännu bättre än hans tidigare, han är iofs amerikan så platsar inte i tråden men stor rekommendation! Näst bäst!

Just det! Hade glömt att leta reda på den. Tack för påminnelsen. Hans förra var grym.

Fast Gervais tycker jag är mest okej, personligen.

TacomaTrailer
[#5]  Skrivet: 2009-01-13 16:42:16 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 7593 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
På tal om det, såg ni Ricky Gervais på TVn i GTA IV? Cool grej, men jag tycker också att han mest är ok i stå upp.

Vet herrn om Bill Bailey har gjort något på sistone förresten?

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Teaflax
[#6]  Skrivet: 2009-01-13 17:28:57 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 21079 Från: Katrineholm, bitch
TacomaTrailer sket ur sig:

Vet herrn om Bill Bailey har gjort något på sistone förresten?

Inte vad jag vet, men det är säkert på ingång, då jag har för mig att han turnerade med en ny föreställning förra året.

Rättelse; han kom ut med Tinselworm förra året. Har inte sett den.

Skurt
[#7]  Skrivet: 2009-01-13 18:41:58 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 8608 Från: Lunnagår
Russell Brand - Ponderland Säsong 1 (DVD 2008) *****

Expundare, flickvätare och megalomanisk hysteriker - Russell Brand är tacksam att avfärda- Hans association med både engelska Big Brother, MTV och nu en uppsjö mer eller mindre dåliga hollywoodfilmer och löjliga busringningsskandaler torde placera honom i populärkulturens skräphög.
Trots allt detta är han dock ändå ett komiskt geni, ett geni man dock antingen hatar eller älskar. I tv-programmet Ponderland har han standup om olika ämnen - allt från vetenskap till barndom. Allting kretsar kring att han kommenterar olika tveksamma tv-klipp från den britiska tv-historien - med en barnslig hysterisk humor och vissa highbrow-ambitioner går han loss och det är fantastiskt fantastiskt roligt.
Brands ståuppshow är såklart rätt så inövad, trots dess uppenbarelse
om att vara väldigt spontan. Brand kan dock det där med spontanitet då det på dvdn finns en massa outtakes där han går lös och improviserar - med bravur. - Roliga inslag i detta är bland annat när han dissar människor i sin publik, frågar någon tjej i publiken om de ska ha sex på ett sånt där fyndigt Brand-vis.

(Är man inget Brand-fan kanske man ska hålla sig undan.)

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Humor  >>  Brittiska ståuppare 2008

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet