Forumindex

Forumindex  >>  Innehåll & Feedback  >>  Refuserade Boyahed-notiser

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
MikaelK
[#1]  Skrivet: 2009-11-18 20:38:17 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 01 sep 2008 Inlägg: 30
Påstående:
För ett tag sedan skrev jag några notiser med avsikten att fylla ut Boyahed, men eftersom redaktionen sedan (av någon anledning) glömde kolla sin mail blev de aldrig publicerade.

Styrkt av kvantitetshetsen tänker jag nu leta upp min gamla hårddisk och publicera dem i en tråd här någonstans. Kanske kan inaktualiteten göra dem ännu roligare.

Inleder med ett inte helt ovanligt tema:

Björn Ranelids unicitet bekräftas av statistiker
STOCKHOLM. Under radioprogrammet "Sommar i P1" berättade författaren Björn Ranelid att han är ensam om kombinationen att ha spelat allsvensk fotboll och att ha vunnit det skönlitterära Augustpriset. Statistiska Centralbyrån delger nu i ett pressmeddelande att Ranelid är den ende bland de som lyckats förtära tre större sötpotatisar på mindre än två minuter, som också publicerat meningen ”Känsliga och sensibla kritiker har uppskattat texten.” på sin hemsida. Man bekräftar ytterligare hans speciella talangprofil genom uttalandet att han ”enligt all logik måste vara helt ensam om att ha undersökt de allsvenska meriterna hos Augustprisvinnarna”.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
Hummer Bugg
[#2]  Skrivet: 2009-11-18 21:01:14 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 10645 Från: westeroze
[tumme upp-smiley]

[#3]  Skrivet: 2009-11-18 21:04:07 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 01 sep 2008 Inlägg: 324
Och fortsätter med ett ännu vanligare:

Varumärkessabotage mot kvällstidningar
MALMÖ. Under en tid har affischer med hypervinklade och journalistiskt parodiska rubriker observerats tillsammans med stora kvällstidningars logotyper på olika ställen i Malmö. Någon har uppenbart syftet att skada anseendet hos dessa tidningar.
- Får något sådant pågå länge innebär det förmodligen att trovärdigheten undergrävs, säger Peter Nordqvist, doktorand inom medie- och kommunikationsvetenskap vid Malmö Högskola. Affischerna tycks i första hand sättas upp utanför de mat- och turkaffärer som säljer tidningarna, och byts dagligen ut.

Postar fler efter hand Oh, damn. Did I bring out my dildo again?

MikaelK
[#4]  Skrivet: 2009-11-22 15:24:51 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 01 sep 2008 Inlägg: 276
Bevakningen kring Engla fortsätter i TV4+
STJÄRNSUND. I TV4+-programmet ”Andra sidan är ni klara?” söker mediet Jörgen Gustavsson kontakt med avlidna personer. I kvällens avsnitt deltar bland andra mördade flickan Engla Höglunds mamma Carina. Jörgen tycks komma i kontakt med hennes dotter. Engla säger i programmet att hon har det bra och att hennes familj inte ska känna sorg för att hon är död; att hon berörts av människors medlidande och omtanke. Engla tackar för alla, små som stora, bidrag till Englafonden. Fonden har startats för att stödja kursgården Fridhem. Den drivs av mamma Carina Höglund med ledorden helhetsutveckling, självkännedom, ekologi och hälsa. Vidare tycks Engla, genom Jörgen Gustavsson, bekräfta polisens misstanke att Anders Eklund våldtagit henne före mordet. Hon beskriver det som hemskt och utlämnande, men också ”skönt på ett kväsigt sätt”. Judekarikatyren tillika Eklunds försvarare Leif Silbersky tror inte att domstolen kommer att fästa någon större tilltro till uppgifterna.

Boyahed har under dagen förgäves försökt nå Engla för ytterligare kommentarer.

Skurt
[#5]  Skrivet: 2009-11-22 16:15:29 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 17844 Från: Lunnagår
MikaelK sket ur sig:
Bevakningen kring Engla fortsätter i TV4+
STJÄRNSUND. I TV4+-programmet ”Andra sidan är ni klara?” söker mediet Jörgen Gustavsson kontakt med avlidna personer. I kvällens avsnitt deltar bland andra mördade flickan Engla Höglunds mamma Carina. Jörgen tycks komma i kontakt med hennes dotter. Engla säger i programmet att hon har det bra och att hennes familj inte ska känna sorg för att hon är död; att hon berörts av människors medlidande och omtanke. Engla tackar för alla, små som stora, bidrag till Englafonden. Fonden har startats för att stödja kursgården Fridhem. Den drivs av mamma Carina Höglund med ledorden helhetsutveckling, självkännedom, ekologi och hälsa. Vidare tycks Engla, genom Jörgen Gustavsson, bekräfta polisens misstanke att Anders Eklund våldtagit henne före mordet. Hon beskriver det som hemskt och utlämnande, men också ”skönt på ett kväsigt sätt”. Judekarikatyren tillika Eklunds försvarare Leif Silbersky tror inte att domstolen kommer att fästa någon större tilltro till uppgifterna.

Boyahed har under dagen förgäves försökt nå Engla för ytterligare kommentarer.

The most controversial article eva!

Den var rolig i delar men med "våldtäkten" och "judekarikatyren" blev det lite väl! far out. Banta ner det, och få galenskapen stå ut istället för att vara normgivande. Så kan det bli fedtkul!

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
MikaelK
[#6]  Skrivet: 2009-11-23 00:43:48 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 01 sep 2008 Inlägg: 222
Stort tack för den konstruktiva kritiken! Du har nog rätt, här blev det för mycket övertramp och för lite humor (även om jag själv ler vid tanken på att (det mänskliga) mediet blir kontroversiellt(!)).

Tror inte galenskapen är lika påtaglig i de andra gamla grejerna jag har, men ska försöka dosera den mer elegant om jag skriver något framöver.

Här är en annan gammal notis:

Svennis försvaras av sin lagkapten
GUADALAJARA. Sven-Göran Eriksson har fått utså mycket kritik i mexikansk media efter några oväntat svaga resultat i kvalet till VM 2010. Men nu försvaras landslagstränaren av sina spelare. ”Jag tycker mycket av kritiken är orättvis”, säger landslagets kapten Rafael Márquez. ”Señor Eriksson är inte en dålig tränare.”

MikaelK
[#7]  Skrivet: 2009-11-23 00:51:06 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 01 sep 2008 Inlägg: 171
Renässans för ordet ”rötägg”
GÖTEBORG. Ordet ”rötägg” riskerade på grund av nästan obefintlig användning att uteslutas ur nästa upplaga av Svenska Akademiens ordlista. Efter att SVT visat videoinspelningar där kravallpoliser fäller rasistiska kommentarer pekar nu istället mycket på att det kommer med, med en delvis ny betydelse. Från att ha varit ett bildligt begrepp som betecknat ”en person som genom sitt dåliga undantag drar skam över sin grupp”, kommer ordförklaringen att bli ”polis som påkommits med klandervärt beteende”. Det nu falsifierade påståendet ”rötägg finns i alla branscher” kommer därmed att strykas från de av polisens officiella dokument som innehåller formuleringen och omöjliggörs som myndighetens nya slogan.

Teaflax
[#8]  Skrivet: 2009-11-25 13:01:37 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 1833 Från: Katrineholm, bitch
MikaelK sket ur sig:

GUADALAJARA. Sven-Göran Eriksson har fått utså mycket kritik i mexikansk media efter några oväntat svaga resultat i kvalet till VM 2010. Men nu försvaras landslagstränaren av sina spelare. ”Jag tycker mycket av kritiken är orättvis”, säger landslagets kapten Rafael Márquez. ”Señor Eriksson är inte en dålig tränare.”

Jag förstår ingenting, kanske för att jag inte följer fopoll. Men ändå... Vad är det jag missar?

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
AnaMatronic
[#9]  Skrivet: 2009-11-25 13:48:03 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 16320 Från: :nårF
Teaflax sket ur sig:
MikaelK sket ur sig:

Jag förstår ingenting, kanske för att jag inte följer fopoll. Men ändå... Vad är det jag missar?

Jag förstår fotboll. Men just denna begriper jag icke. Såvida det inte är så att Svennis de facto ÄR en dålig tränare.

MikaelK
[#10]  Skrivet: 2009-11-25 18:45:00 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 01 sep 2008 Inlägg: 0
Ni har nog inte missat något. Jag tänkte mig att den skulle ligga mycket nära vanlig fotbollsbevakning.

Jag tänkte mig att det skulle vara en sökt motpol till den svenskinriktade rapporteringen från mexikansk landslagsfotboll, som då var av typen: "Media kritiserar Svennis efter ännu en förlust." När spelare och tränare hyllas av sina lagkamrater rör det sig ofta om i det närmaste nödvändiga svar på direkta frågor (negativ kritik är i vissa fall till och med belagd med böter).

Framför allt tänkte jag mig att den skulle vara rolig. Oh, damn. Did I bring out my dildo again?

Teaflax
[#11]  Skrivet: 2009-11-28 14:40:14 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 19429 Från: Katrineholm, bitch
Alltså, de andra var kul i olika grad (med rätt hög lägstanivå, måste erkännas), men just Svennisgrejen hajar jag fortfarande inte hur du hade tänkt med, men så kan det väl gå, antar jag.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Hume
[#12]  Skrivet: 2009-11-29 13:00:08 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 11 mar 2005 Inlägg: 189
Löpsedelsnotisen tyckte jag var riktigt bra!

haddock
[#13]  Skrivet: 2009-12-03 23:53:04 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 45006 Från: Lilltomta
MikaelK sket ur sig:

Eftersom Señor står kvar i en den "översatta" texten, visualiserar jag en bugande, backande, försiktigt nekande mexare som inte vill säga för mycket. Rädslan för reprimander och närkontakt med den rike vite mannens läderpiska är påtaglig.

Men, sen har jag ju en fäbless för stereotyper. Whatevah.

Finns potential i mycket av detta, Mr. MikaelK. Fantastisk punch på Engla-storyn.

[#14]  Skrivet: 2009-12-04 17:04:38 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 01 sep 2008 Inlägg: 177
Konstfack underkänner kontroversiellt examensarbete
I samband med att flera elevers projekt blivit föremål för juridisk prövning tillsatte rektorn på Konstfack, Ivar Björkman, en arbetsgrupp med uppgift att granska etiken i elevernas projekt. Denna har nu beslutat att examensarbetet "Hjälplös bakom stängda dörrar", där konststudenten spelade sig själv som psykiskt [sic!], inte kommer att godkännas. Skälet är huvudsakligen att oskyldiga drabbats mer än nödvändigt, men också misstankar om tomt effektsökeri. En företrädare för arbetsgruppen tar dock delvis eleven i försvar. "Viss kritik är som vi kommit fram till befogad, men jag tror att mycket som Josef Fritzl fått utstå efter sitt projekt snarast grundar sig i människors svårigheter att förhålla sig till konst."

MikaelK
[#15]  Skrivet: 2009-12-04 18:02:10 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 01 sep 2008 Inlägg: 249
Postkodlotteriet löser uråldrigt dilemma
Det har länge hållits för sant att man inte kan äta kakan och ha den kvar; att man exempelvis inte kan köpa lotter för sina pengar och samtidigt skänka dem till välgörenhet. Tack vare Postkodlotteriet är nu detta töjligt. Lösningen bygger på att inte avslöja kakans storlek och sedan dela den i tre delar: en som sparas, en som äts och en lite större som går till TV4. Metoden väntas ha utrotat all svält i världen senast år 2013.

(från Postkodnyheterna)

Hummer Bugg
[#16]  Skrivet: 2009-12-04 18:29:16 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 42581 Från: westeroze
MikaelK sket ur sig:
I samband med att flera elevers projekt blivit föremål för juridisk prövning tillsatte rektorn på Konstfack, Ivar Björkman, en arbetsgrupp med uppgift att granska etiken i elevernas projekt. Denna har nu beslutat att examensarbetet "Hjälplös bakom stängda dörrar", där konststudenten spelade sig själv som psykiskt [sic!], inte kommer att godkännas. Skälet är huvudsakligen att oskyldiga drabbats mer än nödvändigt, men också misstankar om tomt effektsökeri. En företrädare för arbetsgruppen tar dock delvis eleven i försvar. "Viss kritik är som vi kommit fram till befogad, men jag tror att mycket som Josef Fritzl fått utstå efter sitt projekt snarast grundar sig i människors svårigheter att förhålla sig till konst."

Haha, didnt see that coming

[#17]  Skrivet: 2009-12-09 00:03:46 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 10162 Från: ett annat håll
I från källarn hörs ett gissel, släpp mig fri Josef Fritzl!

Fritzlskämtet, var klart bäst hitintills. reps och props

[#18]  Skrivet: 2009-12-09 01:57:32 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 18779 Från: Lunnagår
MikaelK sket ur sig:

HAHAHAHA!

Exquisite master class!

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
MikaelK
[#19]  Skrivet: 2009-12-16 03:00:43 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 01 sep 2008 Inlägg: 486
Tack för berömmet! Nu har jag inga fler.

Haddock, innebär potentialen att jag kan skicka in material till er för publicering/redigering/refusering om jag får lust att skriva något mer?
(I så fall: vilken mailadress kollar ni?)

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Innehåll & Feedback  >>  Refuserade Boyahed-notiser

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet