Forumindex

Forumindex  >>  Sport  >>  Snart vinter-OS i Vancouver

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
silmarillion
[#1]  Skrivet: 2009-11-30 21:30:12 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 3207 Från: Skåne
Nå, hur kommer det att gå? Kommer Johan Olsson få ännu en hedrande sjätteplats? Kommer Daniel Biveson hypas upp som medaljhopp och sedan totalt fucka ur sig i kvartsfinalen mot någon ganjarökande fransos?

...eller ska vi diskutera det som egentligen räknas - herrarnas hockeyturnering?

[#2]  Skrivet: 2009-12-01 21:05:56 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 46800 Från: :nårF
Längtar efter längdåkning och skidskytte. Utförsåkning är på tok för ångestframkallande och bob är nog det tråkigaste du kan se på tece. Vuxna mån och kvinnor som åker pulka i ett rör...bah

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
silmarillion
[#3]  Skrivet: 2009-12-02 10:29:30 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 3331 Från: Skåne
AnaMatronic sket ur sig:
Vuxna män och kvinnor som åker pulka i ett rör...bah

Det kan möjligtvis vara roligt om det ser ut så här.

[#4]  Skrivet: 2009-12-02 20:29:04 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 1406 Från: Lunnagår
Aahhhh! Fopolls-vm, lundakarneval, vintersport-OS - allt gått i ett år (var fjärde år).

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
silmarillion
[#5]  Skrivet: 2009-12-04 01:12:15 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 3893 Från: Skåne
Skurt sket ur sig:
Aahhhh! Fopolls-vm, lundakarneval, vintersport-OS - allt gått i ett år (var fjärde år).

Kul att du säger så, för jag har några liknande knep att komma ihåg grejer.

Vilket år är det skottår? Samma år som sommar-OS.
Vilket år är det valår? Samma år som vinter-OS.

Sen har jag liknande saker för att komma ihåg familj och vänners födelsedagar...en kompis fyller år den 10:e mars och det minns jag naturligtvis eftersom det var detta datum som svenska handbollslandslaget piskade ryssen i VM-finalen 1990. Vissa anser mig nog något kväsig...men det fungerar för mig!

Lite on topic så får man väl undra om damernas skidskyttar - det såg ju duktigt bra ut med en dubbel av ACO och Jonsson. Är de så bra eller är de andra nertränade inför OS?

[#6]  Skrivet: 2009-12-05 13:09:11 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 15 sep 2007 Inlägg: 366 Från: Förort
På tal om sport och att komma ihåg så måste jag berätta att det finns ett liknande system för portkoder.
T.ex. 5869 - Gunnar Gren och Lennart Skoglund i 69:an och de båda var med i silverlaget från fotbolls-vm 1958.
1425 - Starten på första världskriget och löning, samma sak alltså.
Så det fungerar för fler än dig silmarillion.

Hur som helst så känns alltid os som en väntan på hockeyn eller fotbollen. Allt där innan/efter/under känns mer som pauseunderhållning. Bara en massa skidåkning åt en massa olika håll. Vilket i sig är trist då hockeyn inte kan gå bättre än förra året och fotbollslaget är aldrig tillräckligt bra.
Men är det några nya grenar som kan vara underhållande i år?

Jag skulle vilja se ett kombinationsutförande av flertalet grenar. Som backhoppning med bobskytte. Man måste ju få drömma...

[#7]  Skrivet: 2009-12-05 16:35:35 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 9565 Från: Lunnagår
pahapersrog sket ur sig:

Jag skulle vilja se ett kombinationsutförande av flertalet grenar. Som backhoppning med bobskytte. Man måste ju få drömma...

Skridsko-skidor?

Hoppas på en succé liknande den förra OS:et!

http://boyahed.com/?351-Svensk_icke-medaljor_hanades_pa_Arlanda

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
silmarillion
[#8]  Skrivet: 2009-12-05 16:38:03 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 1480 Från: Skåne
pahapersrog sket ur sig:
På tal om sport och att komma ihåg så måste jag berätta att det finns ett liknande system för portkoder.
T.ex. 5869 - Gunnar Gren och Lennart Skoglund i 69:an och de båda var med i silverlaget från fotbolls-vm 1958.
1425 - Starten på första världskriget och löning, samma sak alltså.
Så det fungerar för fler än dig silmarillion.

Hur som helst så känns alltid os som en väntan på hockeyn eller fotbollen. Allt där innan/efter/under känns mer som pauseunderhållning. Bara en massa skidåkning åt en massa olika håll. Vilket i sig är trist då hockeyn inte kan gå bättre än förra året och fotbollslaget är aldrig tillräckligt bra.
Men är det några nya grenar som kan vara underhållande i år?

En polare hade en hygglo kod till sitt minutenkort. En knatting och en stor stark...dvs 3745. (På den tiden då man fick 37,5cl istället för idag normförda 35cl.)

Visst är det som du säger. Ishockeyn är det stora dragplåstret i vinter-OS, och har alltid varit så - även innan NHL tillät att släppa alla sina spelare till de stora turneringarna. Kommer ni ihåg när man satt och hoppades på att vissa lag skulle förlora i Stanley Cup bara för att vi skulle kunna förstärka Tre kronor med någon NHL-bänknötare?

Idag finns ju två kombotävlingar i vinter-OS. Förutom skidskytte så har vi nordisk kombination. Men jag håller med...framför allt nordisk kombination skulle må bra av att utvecklas ytterligare. Man kanske skulle göra den till motsvarigheten till sommar-OS tiokamp och slänga till några andra grenar som 1500m skridsko och storslalom?

...fast jag misstänker att vi ännu en gång kommer att få genomlida plågsamma förmiddagssändningar med Katarina Hulting kommenterandes curling och konståkning.

[#9]  Skrivet: 2009-12-05 16:42:54 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 7033 Från: Lunnagår
silmarillion sket ur sig:

...fast jag misstänker att vi ännu en gång kommer att få genomlida plågsamma förmiddagssändningar med Katarina Hulting kommenterandes curling och konståkning.

AARGH Nu påminde du mig om något traumatiskt.. det är detta jag alltid förtränger varje vinter-OS till förmån för ishockey. So. Sad. Eyes. Bleeding. Of. Sorrow. Sniff.

AnaMatronic
[#10]  Skrivet: 2009-12-06 00:23:17 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 12600 Från: :nårF
Curling är ju för fan teh sith. Mer avkopplande sport får man leta efter. Konståkning är däremot direktstressande då varje sund människa bara istter och väntar på att de ska gå i backen, alt. "The Iron Lotus"

Hummer Bugg
[#11]  Skrivet: 2009-12-06 03:46:24 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 2457 Från: westeroze
Curling är [sic!] stort i Kanada, typ nationalsport, så förvänta er fedt med drag på läktarna!

Skulle inte bandy vara uppvisningssport? Vore på tiden, då kan Sverige vinna guld dessutom, annars ser det rätt skralt ut.

[#12]  Skrivet: 2009-12-06 23:47:45 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 7333 Från: :nårF
Hummer Bugg sket ur sig:
Curling är [sic!] stort i Kanada, typ nationalsport, så förvänta er fedt med drag på läktarna!

Skulle inte bandy vara uppvisningssport? Vore på tiden, då kan Sverige vinna guld dessutom, annars ser det rätt skralt ut.

Bandy kan fan inte få bli OS-sport. Det är ju en trenationerssport som bort varit död för längesedan.

Jason
[#13]  Skrivet: 2009-12-09 00:00:11 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 10087 Från: ett annat håll
Fan vad jag stör mig på glädjen när de svenska bandyherrarna vinner Vm eller kommer två.

Kan ingen i enskilda samtal med var och en av deltagarna förklara för dom att "DET FINNS BARA TVÅ LAG ERA JÄDRA NÖTTER!"

Speedway, och Bandy, två sporter jag aldrig förstått mig på.

[#14]  Skrivet: 2009-12-09 00:10:23 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 33180 Från: westeroze
Vafan, bandy är ju vintersporten nummer 1!
Det är inte Sveriges fel att de andra länderna inte förstått det än.

[#15]  Skrivet: 2009-12-09 19:08:58 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 18 nov 2004 Inlägg: 601 Från: oss alla till er alla

Konståkning är Roger Blomquist. Målbrottsfalsett ftw.

[#16]  Skrivet: 2009-12-09 22:53:48 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 10533 Från: :nårF
Hummer Bugg sket ur sig:
Vafan, bandy är ju vintersporten nummer 1!
Det är inte Sveriges fel att de andra länderna inte förstått det än.

När Sverige slog mongoliet i Bandy VM för några år sedan intervjuades deras lagkapten efteråt. Det visade sig att de egentligen spelade hockey men de hade hört talas om bandy och tyckte det verkade kul. Så fick de ju åka till Sverige också. De skulle nog fortsätta med bandyn och lägga ner hockeyn. Behöver jag säga att de förlorade med typ 190 bollar?

silmarillion
[#17]  Skrivet: 2009-12-09 23:10:01 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 3290 Från: Skåne
Manfred sket ur sig:
Konståkning är Roger Blomquist. Målbrottsfalsett ftw.

Sant...Hulting har ju dragit sig tillbaka och det är Blomquist som kör konståkningen nu. Han har även den oerhört manliga sporten simhopp. Fan vet...sitter han inte och kommenterar gymnastik också? (Tillsammans med expertkommentatorn Johan Jonasson.) Grabben har snart samlat ihop till en egen tråd tycker jag.

[#18]  Skrivet: 2010-02-12 22:47:20 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 4277 Från: Skåne
Stackars sate...

http://www.dn.se/sport/os-vancouver/rodelakare-dod-1.1044650

[#19]  Skrivet: 2010-02-13 01:15:54 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 28 nov 2004 Inlägg: 1829 Från: C4, Skåne

Mmm... OS kunde ju fått en lite bättre inledning än så.

silmarillion
[#20]  Skrivet: 2010-02-15 20:52:20 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 5428 Från: Skåne
Men här var lite roligare nyheter!

[#21]  Skrivet: 2010-02-15 23:31:36 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 13542 Från: :nårF
Synd på Hellner som missade med 1,5 sekund. Det är ett djävla lidande att se en svensk åkare sakta falla i resultatlistan efter en så bra öppning.

Hummer Bugg
[#22]  Skrivet: 2010-02-15 23:50:43 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 13087 Från: westeroze
Kalla är en äkta viking!! Hitler dances the night away

[#23]  Skrivet: 2010-02-16 23:27:56 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 10034 Från: Skåne
Hummer Bugg sket ur sig:
Kalla är en äkta viking!! Hitler dances the night away

Förutom att svenska curlinglaget piskade regerande världsmästarna idag så presenterade sig en viking till! Min absoluta favorit bland olympierna. "Mannen som säger vad som faller honom in" som OA hade sagt.
Så även om de svenska skidskyttetjejerna inte levererade som kvällspressen förutspått så har det varit en bra dag.

[#24]  Skrivet: 2010-03-01 00:14:05 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 2538 Från: Skåne
Jag har ännu en gång roat (?) mig med att sätta betyg på alla i den svenska truppen.

5 André Pops - Toppklass
4 André Pops - Utmärkt
3 André Pops - Bra jobbat
2 André Pops - Godkänt
1 André Pops - Underkänt

Herrarnas curlinglag (Team Edin)
Se där, det blev ingen skillnad att byta ut team Lindholm mot några andra. Men helt OK ändå.
3 André Pops

Damernas curlinglag (Team Norberg)
Även om man kunde unna en sån MILF som Cheryl Bernard ett OS-guld så måste ju patriotismen gå före. (Och ett litet lesbiskt pusskalas efter sista stenen skadar ju inte.)
5 André Pops

Tre kronor
Visst, historiskt sett har det varit svårt att försvara ett OS-guld...men till semi skulle vi väl ha klarat oss.
1 André Pops

Tre kronor lite (Damkronorna)
Precis som herrarna snackades det om att de skulle upprepa bravaderna i Turin. Det slutade medaljlöst.
2 André Pops

Carl-Johan Bergman
Var stabil i stafetten men mindre bra i de individuella loppen.
2 André Pops

Jesper Björnlund
Njae, här trodde jag på medalj och blev besviken. Speciellt efter att det sett så lovande ut i kvalet.
2 André Pops

Therese Borsén
Körde bara slalom och man hade väl inte några direkta förväntningar på henne. Men så slutade hon 21:a också.
2 André Pops

Jens Byggmark
För ett par år sedan var detta "nästa Stenmark" men sen har det gått fruktansvärt trögt. Bara det faktum att han tog sig ner i slalom var ett fall framåt.
2 André Pops

Axel Bäck
Vem? Vilka placeringar?
1 André Pops

Sofia Domeij
...
1 André Pops

Tommy Eliasson
Skicross är en väldigt underhållande sport som gör sig bra i TV-rutan...Tommy syntes dock inte så mycket eftersom han åkte ut redan i kvarten.
1 André Pops

Joel Eriksson
Skridsko är inte vad det en gång varit. Är det fler än jag som tycker att Tomas Gustafsson ska sluta åka runt och hålla seminarier? Han kunde tagit över landslaget istället.
1 André Pops

Hanna Falk
Skulle åkt sprintstafetten med Kalla. Kanske lika bra att hon blev krasslig?
1 André Pops

Björn Ferry
Vad kan man säga om denna man? När hans gevär skjuter lika skarpt och pricksäkert som hans mun så bär det långt. I jaktstarten bar det hela vägen.
5 André Pops

Michael Forslund
Forslund tävlar också i skicross. Jasså, det visste du inte? Nä, han syntes inte heller så mycket.
1 André Pops

Daniel Friberg
Ännu en skridskoåkare som kunde besparat skattebetalarna en biljettkostnad.
1 André Pops

Anna Haag
Två silver med smak på mer. Kan bara bli ett betyg.
5 André Pops

Frida Hansdotter
Lite som Borsén. Man hade inga förväntningar och kunde därför inte heller bli besviken.
2 André Pops

Mattias Hargin
Med risk för att bli tjatig...lite samma scenario som för ovan person.
2 André Pops

Marcus Hellner
Två guldmedaljer + övriga godkända lopp. Grabben har dessutom minst ett OS till framför sig.
5+ André Pops

Anna Holmlund
Anna hängde med längre än sina manliga kollegor. Hon snackade inte om guld men experter och kvällspressen var (som vanligt) snabba att haka på i sin stora iver att hitta medaljhopp. Det tog slut i semin.
2,5 André Pops

Elisabeth Högberg
Hennes 15km var något av det sämsta jag sett i svensk landslagsdress. I stafetten blev det bättre vilket vägde upp tidigare fadäs.
2 André Pops

Eric Iljans
Ännu en ni inte hört talas om? Inte så kväsigt...han tillhör också svenska landslaget i skicross.
2 André Pops

Magdalena Iljans
Ibland så säger SOK att det är OK att lösa familjebiljett till olympiska spelen och ibland inte. Magdalena åkte ut i kvarten och kunde kanske stannat hemma. Det hade sparat pengar som räckt till ett ungdomsläger för ett 20-tal lovande skidungdomar...eller 1 "utbildningsresa" för en SOK-medlem.
2 André Pops

Ida Ingemarsdotter
Misslyckades i sprinten och avbröt 3-milen. Men hennes sträcka i stafetten var riktigt bra.
2 André Pops

Helena Jonsson
...
1 överstruken André Pops

Magnus Jonsson
Magnus 79:e plats på 10km var smärtsamt att se...
1 André Pops

Patrik Järbyn
Järbyn är en person som jag så gärna hade unnat lite framgång. Men med facit i hand så får han väl vara glad att han kom hem från Wistler med livet i behåll.
2 André Pops

Emil Jönsson
OK, han kom till OS lite småsnuvig och tävlade i sprinten där han tyvärr inte hade någon ork kvar i semin. Sen låg han nerbäddad resten av spelen. Men han var ett guldmedaljhopp och han kan tyvärr inte få något annat betyg.
1 André Pops

Charlotte Kalla
Titta så bra det går när man slipper gå på idrottsgalor och bli smittade med både det ena och det andra av Peter Settman.
5+ André Pops

Kajsa Kling
26:e plats i storslalom och sedan [sic!].
1 André Pops

Markus Larsson
Markus förväntade åtminstonde jag mig mycket mer av. Klart underkänt betyg.
1 André Pops

Lars Lewén
Jämte FOrslund den av skicrossherrarna som hade realistisk chans till medalj. Men det bidde ingenting med det.
1 André Pops

Björn Lind
Turinhjälten lyckades inget vidare i detta OS.
1 André Pops

Fredrik Lindström
Han skulle med för att se och lära inför kommande OS. Han skötte sig hyfsat och vi får väl hoppas att han lärde sig något då.
2 André Pops

Jessica Lindell-Vikarby
Säga vad man vill om Jessica, men hon var i varje fall konsekvent...dålig.
1 André Pops

Jesper Modin
Han åkte bara sprinten innan han blev krasslig. Vad är det man brukar skriva i tidningen? "Spelade för lite för att bli betygsatt"? Men vi gör väl ett försök.
1 André Pops

André Myhrer
Sicken kille! Sveriges första manliga OS-medalj i de alpina grenarna sedan Bulan Erikssons brons i Calgary.
4 André Pops

Anna-Maria Nilsson
OK insats i något av loppen men i övrigt som de andra skidskyttedamerna.
1 André Pops

Mattias Nilsson
Riktigt urusel insats i stafetten.
1 André Pops

Britta Norgren
Nä, Britta var kanske inte något jättestort medaljhopp men lite mer hade kan kunnat begära.
1 André Pops

Anna-Carin Olofsson-Zidek
...
1 André Pops

Anna Olsson
Ännu en svensk som fick en snöplig fjärdeplats. Lite tråkigt att Anna inte fick en medalj i stafetten. Men det blev inte en fjärdeplats iaf...utan en femteplats.
3 André Pops

Hans Olsson
Snudd på topp-10 i störtloppet. Bara det ger godkänt. Sedan var han 5:a i kombinationstävlingens störtlopp. Det lyfter upp grabben till en 3:a.
3 André Pops

Johan Olsson
Riktigt bra i stafetten och överraskande bra på 5-milen. Är nog ganska nöjd med att komma hem med ett guld och två brons.
5 André Pops

Magdalena Pajala
Anna Olsson växlar över till Magdalena som etta i stafetten. Magdalena förvaltar detta väl och förvandlar det till en åttondeplats. Jag misstänker starkt att Magdalena egentligen inte skulle ha åkt stafetten men att det blev så här pga diverse sjukdomsfall.
2 André Pops

Teodor Peterson
Teodor kommer för alltid att bli ihågkommen som "mannen som såg till att Hellner fick en medalj mindre än väntat".
2 André Pops

Maria Pietilä Holmner
Så nära, så nära. Men det blev en sån där försmädlig fjärdeplats.
3 André Pops

Anja Pärson
OK, det blev bara ett brons. Visst borde hon skrapat ihop fler medaljer men med tanke på hur det sett ut i världscupen det senaste året och det faktum att hon tog bronset efter en duktig vurpa så sätter jag ändå ett högt betyg på grabben...eeh, flat...kvinnan.
4 André Pops

Daniel Richardsson
Hade väl bara ett riktigt bra åk i hela OS - Men det var ack så viktigt. Hade inte Richardsson hängt med så bra på första sträckan i stafetten så hade det aldrig blivit något guld.
4 André Pops

Johan Röijler
Johan vann JVM 2000 och spåddes att bli vår nästa Tomas Gustafsson. 10 år senare så väntar vi fortfarande.
1 André Pops

Adrian Schultheiss
Brukar sällan titta på bedömningssporter som konståkning (eller simhopp heller) men bevittnade faktiskt den första svenska kvadruppeln. Han gjorde den bästa tävling han någonsin gjort och slutade på 16:e plats. För att vara svensk så är det oerhört bra med tanke på att vi knappt haft något att komma med i denna grenen sedan Salchow skrinnade runt för hundra år sedan.
3 André Pops

Per Spett
Vem? Vilka placeringar?
1 André Pops

Anders Södergren
Ääääääääääääääääntliiiiiigeeeeeeeeeen!! Som Södergren har slitit under alla dessa år men sällan fått något ut från det. Hans något undanskymda roll i dubbeljakten är på något sätt synonymt med honom. Därför var det extra skönt när han fick kliva upp på pallen vid stafettens prisutdelning.
5 André Pops

Till sist vill jag avsluta med ett utdrag från en intervju med backhopparen Jan Boklöv.

Journalist: Är det något du ångrar över din karriär?
Boklöv: Ja, j-j-jag s-s-s-s-kulle valt en annan sp-p-p-port.
Journalist (förvånad): Jasså, vad då?
Boklöv: J-j-jag s-s-s-kulle blivit l-l-l-l-llll-längds-s-s-skidåkare.
Journalist (ännu mer förvånad): Varför det?
Boklöv: J-j-j-aaaag är s-s-så bra p-p-på att staka.

Senast ändrad av silmarillion den 2010-03-15 19:20:34, ändrad totalt 1 gång

[#25]  Skrivet: 2010-03-01 02:53:58 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 16598 Från: Lunnagår
Den bäste tycker jag är Marcus Hellner - han vinner inofficiellt Sveriges os-insats i år! yeaaah boi

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Sport  >>  Snart vinter-OS i Vancouver

Sida 1 av 2
Gå till sida 1, 2  Nästa
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet