Forumindex

Forumindex  >>  Radio, TV & Film  >>  Ljudgodis

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
Hummer Bugg
[#1]  Skrivet: 2009-12-22 15:57:35 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 9069 Från: westeroze
Såhär i juletider när man är hemma hos föräldrarna utan nån vettig underhållning tänkte jag att man kunde tipsa lite om örongodis.

Radioprogram/podcasts/ljudböcker etc. som är roliga eller intressanta. Har lyssnat en del på p3 dokumentär och där finns mycket helgjutet. Speciellt dokumentären om Svensken i Bolivia kan jag rekommendera, helt galen historia.

http://www.sr.se/sida/laddaner.aspx?ProgramID=2519&sida=5

Utländska podcasts har ja inte så stor koll på förutom Ricky Gervais show/guide som man garvar sig harmynt till. Har ni några tips?

[#2]  Skrivet: 2009-12-22 16:16:53 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 12857 Från: :nårF
Hummer Bugg sket ur sig:
Såhär i juletider när man är hemma hos föräldrarna utan nån vettig underhållning tänkte jag att man kunde tipsa lite om örongodis.

Radioprogram/podcasts/ljudböcker etc. som är roliga eller intressanta. Har lyssnat en del på p3 dokumentär och där finns mycket helgjutet. Speciellt dokumentären om Svensken i Bolivia kan jag rekommendera, helt galen historia.

http://www.sr.se/sida/laddaner.aspx?ProgramID=2519&sida=5

Utländska podcasts har ja inte så stor koll på förutom Ricky Gervais show/guide som man garvar sig harmynt till. Har ni några tips?

Svensken i Bolivia är bra som fan. Även avsnittet om militärligan är att rekommendera. Lyssnade punktligt på P3 dokumentär back in teh days men på sistone har inte tiden räckt till.

I Övrigt på podcast-fronten så måste jag (om någon nu mot all förmodan har missat dem) tipsa om Klungan och deras fantastiska Mammas nya kille (i P3). Roligast i Sverige utan tvekan, och när man lärt känna karaktärerna är det väldigt tomt på onsdagarna om man skulle missa det.

http://www.sr.se/sida/laddaner.aspx?ProgramID=2399

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
Hummer Bugg
[#3]  Skrivet: 2010-07-24 03:00:38 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 2212 Från: westeroze
Många som hyllar Klungan och deras nya SVT-serie "Ingen bor i skogen" som väl i princip är samma som MNK.

Själv tycker jag inte de är roliga, och det är väl okej alla har olika smak. Men när så många hyllar dem, speciellt andra komiker, så undrar man ju om man har missat något.

Är det dialekterna och karaktärerna som är roliga? Isåfall kan man väl tycka att de är bra men inte speciellt intellektuell och stor humor, eller?
Själv stör jag mig mest på dem, varan-tvs karaktärer känns både roligare och mer äkta, plus att de har skämt.

Annars är det sommarpratare som gäller den här tiden på året, har bara lyssnat på Andres Lokkos som var lite av en besvikelse men ska bli några fler. TV är galet dött en sån här helg när man är hemma och förkyld, men man har Futurama och framförallt Louis CKs nya serie Louis att se fram emot!

[#4]  Skrivet: 2010-08-21 21:07:32 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 18 nov 2004 Inlägg: 99 Från: oss alla till er alla
Det tog mig nästan en månad att fatta mod, men nu får det bära eller brista:

Jag håller med dig fullständigt, Hummer Bugg. Ren smörja, skulle jag påstå.

[#5]  Skrivet: 2010-08-23 10:09:37 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 10628 Från: :nårF
Hummer Bugg sket ur sig:
Många som hyllar Klungan och deras nya SVT-serie "Ingen bor i skogen" som väl i princip är samma som MNK.

Själv tycker jag inte de är roliga, och det är väl okej alla har olika smak. Men när så många hyllar dem, speciellt andra komiker, så undrar man ju om man har missat något.

Är det dialekterna och karaktärerna som är roliga? Isåfall kan man väl tycka att de är bra men inte speciellt intellektuell och stor humor, eller?
Själv stör jag mig mest på dem, varan-tvs karaktärer känns både roligare och mer äkta, plus att de har skämt.

Annars är det sommarpratare som gäller den här tiden på året, har bara lyssnat på Andres Lokkos som var lite av en besvikelse men ska bli några fler. TV är galet dött en sån här helg när man är hemma och förkyld, men man har Futurama och framförallt Louis CKs nya serie Louis att se fram emot!

MANUS! Manuset är fantastiskt. Dialekterna är väl kul men det är just det skruvade manuset som är helt fantastiskt. Den som tror annat kan lyssna här:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2399&artikel=714867#autoplay=%2Fapi%2Fradio%2Fradio.aspx%3Ftype%3Ddb%26id%3D1737998%26codingformat%3D.m4a%26metafile%3Dasx

Skurt
[#6]  Skrivet: 2010-08-23 14:29:09 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 25320 Från: Lunnagår
naaah...

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Radio, TV & Film  >>  Ljudgodis

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet