Forumindex

Forumindex  >>  Photoshoptävlingar  >>  Photoshoptävling - ett startskott

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande

Resultat för Photoshoptävling - ett startskott

Direktlänk Medelbetyg Röster
1. Teaflax Inlägg 4.33 9
2. haddock Inlägg 4.25 8
3. Teaflax Inlägg 3.73 11
4. Teaflax Inlägg 3.71 7
5. Teaflax Inlägg 3.57 7
6. johabbed Inlägg 3.4 5
7. johabbed Inlägg 3.38 8

TacomaTrailer
[#51]  Skrivet: 2004-11-19 01:59:47 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 16982 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Nu nar denna tavlingen ar till anda kanske man far komma med lite konstruktiv kritik (klaga som en pissnodig PMS karring).

1# kategorien var denna gang "Tontiga Svenska oversattningar pa engelska filmer". Nu blev det istallet att en klar majoritet av bidragen anvande sig av kategorin "Satt en existerande filmtitel pa en annan film, alt. tonta till den lite". Vinnaren, (nej andra platsen), "Judarna Maste Vara Tokiga" ar val anda ganska langt fran en oversattning av "Schindlers List"? Likasa "Beverly Hills Cop" fran "Den skojige Negersnuten".

2# Ska man bedomma bidgragen pa nivan av Photoshop arbete, Humor eller bada Tva?

Nu var titeln "photoshop tavling" sa det borde val anda bedomas efter photoshop nivan. Men med tanke pa forumets natur ligger humor sjalvklart nara, darfor foreslar jag att man nasta gang rostar dels I photoshop och dels i rolighet.

Alltsa som konstakning dar man bedomer teknik och estetik var for sig.

3# Det tillhor liksom ordet tavlings natur att varje deltagare far tavla en gang per gren. Sa istallet for att alla lamnar in 12 bidrag kanske man kunde begransa antalet till typ ens 3 basta eller helt enkelt den basta.

Allright all props till Teaflax, grattis, ta det lugnt dar ute.

Senast ändrad av TacomaTrailer den 2004-11-19 02:30:21, ändrad totalt 1 gång

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
johabbed
[#52]  Skrivet: 2004-11-19 02:28:25 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 24872 Från: payehoq
Jag får nog vara motsträvig på de flesta punkter.

Jag tolkade "Töntiga svenska översattningar på engelska filmer" med rätt lite betoning på ordet "översättningar" eftersom jag associerade till svenska 'översättningar' som "En djävul till flickvän", "Stjärnor utan hjärnor", "Titta vi flyger", "Hur jag lärde en FBI-agent att dansa marengue", et c. Om inte annat tack vare Teaflax inledande bidrag.

Sedan tycker jag nog man ska kunna bidra med hur mycket man vill. Det är bidragen som tävlar och inte personen, och man ökar ju inte vinstchanserna för att man slänger in fler bidrag. Det är ingen lotteridragning eller så.

Poängen med hela grejen är ju väldigt lite just tävlandet, utan mest bara att försöka få till grejer folk kan skratta åt. I samma anda tycker jag inte man behöver ha photoshoppandet och humorbiten separat. Gör man en djävulskt snygg bild blir ju den allmäna kvalitén bättre och får högre poäng en tafflig variant. Så båda delar är viktiga även utan att dela upp det.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att standardmjölk bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
TacomaTrailer
[#53]  Skrivet: 2004-11-19 02:50:36 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 345 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Som sagt var min kritik just det, min kritik och ingen vapnad revolution.

M-E-N jag tycker att:
(nu kommer pms-en igen) att istallet for att man far gissa sig till hur hart riktlinjerna ska foljas kan man val da andra titeln (i detta fallet) till typ. "Photoshop tavling, gor parodi pa en filmaffisch".

Att dela upp poangen skulle dessutom nog gora att de som lagt ner mycket tid pa sjalva photoshop biten men saknar humor skulle fa lite props i alla for for photoshoppandet (och vice versa).

(Jag vill bara gora klart att jag inte pa nagot satt vill forhoja vardet av mitt eget bidrag som sog varre arsle an min svenska och tog runt 10 minuter att gora)

nöff said som grisen sa.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless

Teaflax
[#54]  Skrivet: 2004-11-19 03:51:37 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 2749 Från: Katrineholm, bitch
Eh, ja... Skulle man tillämpa TT:s regler på de mer kända PS-tävlingarna, så skulle ju 90% av alla bidrag på SA falla bort. Och alla på Fark, där skillzen oftast är så uschla att det nästan inte ens blir kul att se på. Möjligen skulle W1000 platsa, där de ju är ruskigt duktiga, men inte alltid så skojiga.

Och jag skrev faktiskt inget om just översättning i min kategoribeskrivning, så det faller bort ändå. Det var därför Judarna måste vara tokiga är så vidunderligt genial; den tar en existerande töntig svensk titel, vränger till den och sätter sedan in den i ett helt oväntat - men ändå bisarrt passande - sammanhang.

TacomaTrailer
[#55]  Skrivet: 2004-11-19 04:20:28 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 19674 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Du har ratt, det star inget om oversattning, jag kanske borde ta de dar medicinerna regelbundet igen.

Annars tycker jag att man i allmanhet bor lufta sina asikter nar man han invandningar, haller ingen med ar det bara att acceptera.

I ovrigt kanner jag inte till tavlingarna du namnde, har du lust kan du val posta lankarna har.

nog bjabb nu, latom oss borja en ny tavling.

Hummer Bugg
[#56]  Skrivet: 2004-11-19 12:02:05 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 5419 Från: westeroze
Ser fram emot nästa tävling Hey ladies!

Men TTs fråga är befogad, ska man bedömma photoshop arbetet, humorn, eller överensstämmande med tävlingsuppgiften mest ?

[#57]  Skrivet: 2004-11-19 12:33:45 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 153304 Från: payehoq
Jag tycker det rätt naturligt blir att man bedömmer alla sakerna sammantaget. Är det taffligt gjort blir slutresultatet sämre. Är det inget roligt blir slutresultatet sämre. Stämmer det inte alls överens med tävlingsuppgiften blir man mest bara irriterad.

När man bedömmer får man ta med allt i beräkningarna. Att dela upp det känns bara överdrivet seriöst. Fan, inte ens filmrecensenter ger ut biostolar, plus, eller grodmän uppdelat på regi, klippning, innehåll, et c. Slutresultatet innefattar ett antal faktorer, dom bedömmer man sammantaget. Svårare än så är det inte.

För övrigt anser jag att Martin Stenmarck bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
TacomaTrailer
[#58]  Skrivet: 2004-11-19 13:49:41 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 3934 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Jag har lovat mig sjalv att inte gora det har till den nu ökanda Gay-traden. Men jag haller inte med dig (JBL) i din jamforelse med filmvarlden. En film recension har ju inget tavlingsmoment utan ar mer ett allmant omdomme. Ska man tavla i film ligger val oscars utdelningen narmast till hands dar faktiskt allt ar uppdelat i minsta detalj(basta regi, klippning, manus, smink-budget under $10.000 osv.)

An-al som man ar tar jag det faktiskt ganska allvarligt nar det ar tavling (det ar inget jag valt, jag ar bara sadan), speciellt om nagot ska betygsattas. Aven om det inte ar nagon monetar beloning i potten tycker jag att alla som lagt ned sin tid har ratt att bedommas lika. Ger var man ett omdomme blir det ju liksom olika beroende pa vem som dommer.
En person kanske baserar 10-20% av totala poangen pa photshoppandet medans en annan drar 60-70 osv. Min poang, och kanske HBs ar bara att det bor goras klart just hur mycket de olika momenten bor raknas.

johabbed
[#59]  Skrivet: 2004-11-19 14:10:15 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 50058 Från: payehoq
Om vi säger så här: Det är ingen tävling. Det är en trevlig liten uppvisning av de verk folk på forumet skapar när de tillhandahålls en viss kategori. Sedan kan man ge dem poäng baserat på vad man tycker om dem, som när man recenserar en film eller vad som helst. Sedan avslutas denna möjlighet och ett av bidragen har högst poäng. En totalt meningslös gåva utdelas då av oss på Boyahed till personen som skapat detta bidrag. Och så kallar vi alltihop en tävling bara för enkelhetens skull. Ajjjjjt.

Men allvarligt, jag tycker det känns väldigt onödigt att dela upp en så enkel sak som photoshopbidrag i flera bedömningkategorier.

Om vi ska jämföra med oscarsgalan - jämförelsen vacklar lite då våra tävlingar så klart är betydligt mer ansedda och respekterade än någon liten hollywoodfest - så är detta bara helt enkelt kategorin Bästa film. Helheten bedöms, en vinnare utses. Idé, originalitet, humor, photoshoparbeteskvalitén, samlas alla på scenen och tar glatt emot priset.

För övrigt anser jag att alla produktioner med Fredrik Dolk bör förgöras.
TacomaTrailer
[#60]  Skrivet: 2004-11-19 14:21:31 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 230 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Aiiggght, amnet avslutat.

Teaflax
[#61]  Skrivet: 2004-11-19 14:21:59 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 67821 Från: Katrineholm, bitch
Några länkar för att sätta saker och ting i perspektiv:

Something Awful
Worth 1000
Fark

haddock
[#62]  Skrivet: 2004-11-19 14:27:17 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 28425 Från: Lilltomta
För att se på det ur en teknisk synvinkel; jag tänker inte, eller orkar inte, fixa så att man kan rösta på olika kategorier för varje bidrag. Om det hade varit en seriös tävling med cash i potten (vem vet? kanske i framtiden) så hade det varit aktuellt.

Nu är det en "tävling" i den meningen att det är all in good fun och där meningen är att folk ska garva lite och använda lite av den tid som man egentligen slösar bort på att sitta och glo på tråkiga kontorsväggar eller att försöka slipa bort sina fingeravtryck med ett rivjärn till att photoshoppa lite och producera lite humor. Världen blir så mycket bättre med lite humor.

För enkelhetens skull, och för att förvirrningen skall bli minimal, så kan vi väl i framtiden kalla det för Photoshop-"tävling"TM

Eller har någon något annat förslag som tar bort eventull armbåga-sig-fram-och-inte-ge-sig-förrän-någon-har-fått-ett-öga-utpetat-mentalitet som många får (inkulsive mig själv i många fall) när det är tävlingsdags?

[#63]  Skrivet: 2004-12-03 01:14:23 Citera
Svettpärla
Regdatum: 03 dec 2004 Inlägg: 10

oj, jag minns det som igår.

[#64]  Skrivet: 2004-12-03 01:39:38 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 15580 Från: Katrineholm, bitch
Karate, karateare, karateast.

Spliff
[#65]  Skrivet: 2004-12-04 18:20:57 Citera
Bögjävel
Regdatum: 02 dec 2002 Inlägg: 2300 Från: Din morsa
Teaflax, Teaflaxare, Teaflaxast.

Vettigt? Knappast.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Photoshoptävlingar  >>  Photoshoptävling - ett startskott

Sida 3 av 3
Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet